Dag beste mensen,
Ik loop al even te tobben met de tonneau cover welke (vaak maar niet altijd) net een halve centimeter het dak raakt bij het in en uitklappen. Breekpen is in orde. Nu vroeg ik mij af, kan het net niet helemaal uitklappen van de tonneau cover misschien komen door een lekke gasveer van het mechanisme?
Groet, Roelf
Gasveer tonneau cover
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Gasveer tonneau cover
Neen, meestal het gevolg van de overbodige stootrubbers welk achter je schanieren zitten door deze te verwijdere krijg je boven in net ietsjes meer ruimte waardoor het dak hem niet meer aantikt.
-
evo
- Donateur (2x)

Had ik ook. Waarschijnlijk gekomen door speling of torsie op het mechanisme. Ik heb het opgelost met een extra revet onder de tonneau. Hierdoor gaat ie net iets verder open.
-
Morefun
- Geregistreerd lid
Hartelijk dank Jansen (Alfred?), je tip was goud. Wat ik eerder tekort kwam heb ik nu over. Perfect!jansen schreef: ↑di 03 mar, 2026 13:57Neen, meestal het gevolg van de overbodige stootrubbers welk achter je schanieren zitten door deze te verwijdere krijg je boven in net ietsjes meer ruimte waardoor het dak hem niet meer aantikt.
Evo, hartelijk dank voor het meedenken! Een ringetje onder de tonneau is een goede om achter de hand te houden.
Groet, Roelf