Saab 9-5 aero met 120000km, oh nee 300.000
-
Parallel
- Geregistreerd lid
Saab 9-5 aero met 120000km, oh nee 300.000
Lees de advertentie
Saab 9-5 2.3 Turbo Aero Sport Estate 2006 Zwart
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2375171684 ... ialbuttons
Saab 9-5 2.3 Turbo Aero Sport Estate 2006 Zwart
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2375171684 ... ialbuttons
-
Oosthoek
- Donateur

Re: Saab 9-5 aero met 120000km, oh nee 300.000
Wat een gek verhaal. Je auto inruilen voor een exemplaar dat er vanaf de bestuurdersstoel uit ziet als een compleet hok, in de overtuiging dat hij maar 120k gelopen heeft. 
-
Saapie
- Donateur (2x)

Inderdaad. Bizarre actie. Zijn eigen auto leek nu juist een zeer mooi exemplaar te zijn.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

zijn ex 9-5 lijkt zelfs een 2.3t Griffin te zijn... mooie uitvoeringSaapie schreef: ↑wo 11 mar, 2026 9:37Zijn eigen auto leek nu juist een zeer mooi exemplaar te zijn.
-
FSC
- Geregistreerd lid
Beetje vies ding. Had m ook geen 120k gegeven.
Maar om dan een bedrijf zo zwart te maken omdat je zelf geen onderzoek doet. Nee, dat klopt niet.
Maar om dan een bedrijf zo zwart te maken omdat je zelf geen onderzoek doet. Nee, dat klopt niet.
-
MVE
- Geregistreerd lid
Tuurlijk wel. Ja, de koper had dit makkelijk kunnen voorkomen, daar kan diegene van leren. Maar om zo’n auto te verkopen als bedrijf met zogenaamd 120.000km is gewoon een kutstreek - die moeten beter weten en vraagtekens zetten bij zo’n uitgeleefde auto.FSC schreef: ↑wo 11 mar, 2026 10:54Beetje vies ding. Had m ook geen 120k gegeven.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Niet mee eens, beide partijen hebben hier een verantwoordelijkheid waarbij de verkopende partij ook nog wettelijke verplichtingen heeft. Bovendien kun je uit het verhaal van de koper wel opmaken dat de verkoper niet meer thuis geeft.FSC schreef: ↑wo 11 mar, 2026 10:54Beetje vies ding. Had m ook geen 120k gegeven.
Van deze auto weet ik inmiddels dat hij aantoonbaar terug gedraaid is.
-
menner
- Donateur

Jemig de pemig...als je de auto zo ziet, dan zou je zelfs als niet ervaren koper onmiddellijk vraagtekens moeten hebben bij de kilometerstand. Een gemiddelde van 6000 per jaar...of de eerste 4 jaar 30.000 en daarna niks meer, of weet ik veel. Alarmbellen aan alle kanten zou ik zeggen..wat een pech, en wat een louche handelaar.
-
Lemstra
- Geregistreerd lid
Ik heb die saab gekocht en mijn mooie griffin ingeruild.. was echt heel dom van mij .. er waren genoeg rode lampjes om het niet te doen.. maar ja ik ben te goed van vertrouwen en impulsief.. marktplaats heeft mijn advertentie verwijderd.. en de politie doet niets en de rechtsbijstand heeft laten weten dat ze hier in niet kunnen en willen helpen .. dus zon oplichter kan gewoon zn gang gaan. Inmiddels heb ik nog 3 gedupeerden gevonden die bij de zelfde man een saab hebben gekocht met terug gedraaide teller.. echt ongelooflijk.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

heeft de verkoper de auto als particulier of als bedrijf aan jou verkocht? Daar zit qua aansprakelijkheid verschil tussen
-
Lemstra
- Geregistreerd lid
Als bedrijf.. handelsondereming c harms uit klazienaveen
-
brinky
- Donateur

Hij adverteert in ieder geval als bedrijf... weet niet of de kopende partij ook een factuur heeft ontvangen? Of een vrijwaring van zijn eigen auto, waarbij deze op de bedrijfsvoorraad is gezet?
Indien je een auto verkoopt met teruggedraaide teller, en je dit als koper ook daadwerkelijk kunt bewijzen... dan kun je de koop ongedaan maken. Waarom wil je rechtsbijstand daar niet bij helpen?
Indien je een auto verkoopt met teruggedraaide teller, en je dit als koper ook daadwerkelijk kunt bewijzen... dan kun je de koop ongedaan maken. Waarom wil je rechtsbijstand daar niet bij helpen?
-
Lemstra
- Geregistreerd lid
Beste Keimpe,
Dank voor je bericht en helaas klopt de afwijzing met de voorwaarden. Navraag en bestudering van de voorwaarden mocht geen uitkomst bieden.
Geschillen over aankopen van tweedehands voertuigen die niet bij een erkend en / of BOVAG aangesloten dealer gekocht worden zijn bij alle rechtsbijstandverzekeraars in NL niet meeverzekerd. Gezien er bij occasions heel regelmatig geschillen optreden en er geen voorwaarden en afspraken zijn om op terug te vallen blijft er voor bewijslast en je recht halen altijd discussie.
Dit bericht kreeg ik van mijn tussen persoon..
Dank voor je bericht en helaas klopt de afwijzing met de voorwaarden. Navraag en bestudering van de voorwaarden mocht geen uitkomst bieden.
Geschillen over aankopen van tweedehands voertuigen die niet bij een erkend en / of BOVAG aangesloten dealer gekocht worden zijn bij alle rechtsbijstandverzekeraars in NL niet meeverzekerd. Gezien er bij occasions heel regelmatig geschillen optreden en er geen voorwaarden en afspraken zijn om op terug te vallen blijft er voor bewijslast en je recht halen altijd discussie.
Dit bericht kreeg ik van mijn tussen persoon..
-
Lemstra
- Geregistreerd lid
Als je het kenteken van mijn griffin bij de rdw zoekt staat hij nog op zn naam . Met nog 2 andere saabs .. en ja de koop ongedaan maken is leuk gezegd. Maar als ik heb bel staats zn telefoon uit ben al 5x bij zn huis en bedrijf geweest . Aangetekend in gebreken gesteld.. 0,0 reactie..
-
busy
- Donateur (4x)

Stuur Orphy een PB. Blijkbaar weet hij wat meer over de teruggedraaide tellerstand. Hij zal je vast willen helpen. kunt altijd Radar of Kassa benaderen.