900i 16 5-drs '92
-
theun
- Donateur (3x)

Re: 900i 16 5-drs '92
Nu 3.500,- !!
Zou het een slechte auto zijn? Of wil de markt in België niet? Van mij mogen ze allemaal wel weer flink zakken, terug naar de tijd dat je voor 1.000,- nog een leuke classic kon aanschaffen. (Zelfs als dat betekent dat mijn huidige 900 dus veel minder waard wordt)
Zou het een slechte auto zijn? Of wil de markt in België niet? Van mij mogen ze allemaal wel weer flink zakken, terug naar de tijd dat je voor 1.000,- nog een leuke classic kon aanschaffen. (Zelfs als dat betekent dat mijn huidige 900 dus veel minder waard wordt)
-
eightysix
- Geregistreerd lid
ja idd sowieso volgens YouTube DIY met bodyfiller en spraypaint ipv lassen9323 schreef: ↑ma 05 jan, 2026 13:15Misschien zijn het de foto's, maar de wielkasten achter lijken een tikje provisorisch te zijn bijgewerkt.
-
eightysix
- Geregistreerd lid
de gewone 900 zijn gewoon een pak minder gewild dan een LPT of FPT, een Saab koop je voor de turbo experience (imo)theun schreef: ↑zo 29 mar, 2026 9:14Nu 3.500,- !!
zag wel dat de ad niet meer online staat inmiddels
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Prijs inmiddels gezakt naar €1500 en bespreekbaar naast de auto.
https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... 4b8a8e8963
-
gudmundje
- Donateur

Andere beschrijving wel...maar voor die prijs zal die nu wel vlug een nieuw baasje vinden.Ronnes schreef: ↑di 21 jul, 2026 19:08Prijs inmiddels gezakt naar €1500 en bespreekbaar naast de auto.
Het voorbije jaar zijn er veel zaken aan gebeurt en het is zeker een goede basis voor iemand die er nog liefde in wil steken, maar ik heb de tijd en plaats er niet meer voor.
De wagen heeft 315k km op de teller en toen de wagen het laatst reed, deed die dat goed, de wagen start en rijd maar valt stil en draait niet 100%. Voor de wagen naar de keuring kan moeten er ook nieuwe achterbanden op en een handremkabel naar links achter worden getrokken (deze lever ik mee).
Cosmetisch kan de wagen ook zeker liefde gebruiken.
-
Oosthoek
- Donateur

Ik dacht even dat het om jouw auto ging door deze tekst. Wellicht even dit citaat tussen quotes plaatsen op het forum, scheelt je een aantal pb's 
-
mba
- Geregistreerd lid
eightysix schreef: ↑zo 03 mei, 2026 16:09de gewone 900 zijn gewoon een pak minder gewild dan een LPT of FPT, een Saab koop je voor de turbo experience (imo)
Je hebt helemaal gelijk, niet iedereen wil een neurotisch brommende turbo. Dan is een relaxt rijdende i of nog leuker een carburateurversie met handchoke vele malen leuker en zeldzamer.
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Ik raak zo wel geïnteresseerd met deze prijs. Alleen wat zou het probleem kunnen zijn?
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik heb duidelijk net te vroeg een 96 tweetakt gekochtSaapie schreef: ↑do 26 mar, 2026 11:11Er is ook sprake van verzadiging. Veel liefhebbers hebben al een leuk exemplaar en om die op de weg te houden kost geld, omdat onderdelen de afgelopen jaren enorm duur zijn geworden en / of lastig te vinden zijn.
En het is een generatie kwestie. De 40 en 50ers zijn fan van de 99 en 900, als die straks uit de tijd raken, zullen de prijzen weer dalen, zoals dat nu met de 96 en 95s gebeurt.
Dan is er maar één oplossing als ik er ooit vanaf wil
-
9323
- Donateur (2x)

Luchtmassameter zou mijn eerste verdachte zijn.Tissa schreef: ↑do 23 jul, 2026 20:20Ik raak zo wel geïnteresseerd met deze prijs. Alleen wat zou het probleem kunnen zijn?
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Precies. Generatie is een factor. Maar ook de naweeën van de populariteitsgolf van Saab ten tijde van corona. Mensen kwamen thuis te zitten, en kochten oldtimers en cabrio’s want daarmee kon je zonder problemen op pad met je eigen gezin. En welke auto’s waren praktisch betrouwbaar en betaalbaar? De Saabs. https://www.autoblog.nl/nieuws/iedereen ... on-3443533Saapie schreef: ↑do 26 mar, 2026 11:11Er is ook sprake van verzadiging. Veel liefhebbers hebben al een leuk exemplaar en om die op de weg te houden kost geld, omdat onderdelen de afgelopen jaren enorm duur zijn geworden en / of lastig te vinden zijn.
En het is een generatie kwestie. De 40 en 50ers zijn fan van de 99 en 900, als die straks uit de tijd raken, zullen de prijzen weer dalen, zoals dat nu met de 96 en 95s gebeurt.
Gaat niet direct over de 900 classic natuurlijk, maar indirect sijpelt de marktwerking door.
Daarom moet je in mijn ogen een youngtimer of oldtimer vooral voor jezelf kopen. En als je aan het eind toevallig iets overhoudt (maar dan moet je alle gemaakte kosten waarschijnlijk niet meetellen) dan is dat leuk.
Of je moet echt voor de bijzondere auto’s gaan. Maar dat vergt wat kennis, risico en.. centen. Dan noem je het ondernemen:)
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Hmm, ook als er geen motormanagement brandt?9323 schreef: ↑zo 26 jul, 2026 23:35Luchtmassameter zou mijn eerste verdachte zijn.
Die man zou deze week wat foto's opsturen van de onderkant en roestgevoelige plekken, dus dan gaan we zien hoeveel daadwerkelijk dichtgesmeerd is of dat het allemaal meevalt. Afhankelijk daarvan ga ik even kijken.
-
eightysix
- Geregistreerd lid
de crosspokes alleen al zijn toch al dit bedrag waard?