Francofiel's ‘66 V4: versnellingsbak bouwen!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Francofiel's ‘66 V4: versnellingsbak bouwen!
Hoe ziet die as eruit waarop dat naaldlager zit?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Als het goed is zit er 1 naaldlager in , als dat wat ingesleten is op de as, maakt de bak daar ook lawaai van. (Dacht in z’n 2)
( is al weer 25 jaargelden) maar Ik heb die vervangen door een bronzen bus.
Ik merk wel, als je ouder wordt en er al weer een tijd niet vol inzit, moet je dieper in je geheugen graven
( is al weer 25 jaargelden) maar Ik heb die vervangen door een bronzen bus.
Ik merk wel, als je ouder wordt en er al weer een tijd niet vol inzit, moet je dieper in je geheugen graven
-
francofiel
- Donateur

Er zit een aantal naaldlagers in de bak, dat klopt
In het freewheel zit ook een naaldlager zelfs. Ik heb al die naaldlagers beoordeeld, ze lopen mooi rustig en de assen zijn ook niet ingelopen, dat is een mazzeltje. 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Dat is dan mooi meegenomen, gaat helemaal goed komen
-
francofiel
- Donateur

De 96 heeft weer eens karakter laten zien de afgelopen week. Nadat mijn moderne Subaru weer terug was van de garage vanwege “een dingetje met de cvt automaat” voelde de 96 zich kennelijk gepasseerd en begon spontaan olie te lekken. Oliedrukzender lek. Geen probleem, een nieuwe was snel geregeld waarmee de lekkage verholpen was. Not…. Gisteren kwam ik terug uit Frankrijk en weer vlekken onder de 96
dus overall aan en zoeken. Boel schoongemaakt en starten en verdomd, na een paar minuten een oliespoortje: langs het schroefdraad van de oliedrukzender.
Nou is dat een een, voor mij, debiele constructie. De zender heeft Engels draad en is taps. Het ding draait zichzelf dus vast en zou dan niet moeten kunnen lekken. De een zegt dat er wat afdichtmiddel tussen moet, de ander niet, enz enz. Hoe dan ook, waarom hebben ze dat ding niet gewoon van een normaal stuk schroefdraad voorzien en er een afdichtring tussen gezet .. enfin, zender weer los, schroefdraad goed geïnspecteerd om er zeker van te zijn dat we geen scheuren oid hebben en daarna grondig ontvet en met afdichtmiddel van Mercedes-Benz op het schroefdraad van de zender weer in elkaar gezet. Goed opletten dat je die zender niet te vast draait want dan gaat het zeker stuk. Vanmorgen lagen er geen vlekken meer op de oprit, dus ik heb goede hoop…
Nou is dat een een, voor mij, debiele constructie. De zender heeft Engels draad en is taps. Het ding draait zichzelf dus vast en zou dan niet moeten kunnen lekken. De een zegt dat er wat afdichtmiddel tussen moet, de ander niet, enz enz. Hoe dan ook, waarom hebben ze dat ding niet gewoon van een normaal stuk schroefdraad voorzien en er een afdichtring tussen gezet .. enfin, zender weer los, schroefdraad goed geïnspecteerd om er zeker van te zijn dat we geen scheuren oid hebben en daarna grondig ontvet en met afdichtmiddel van Mercedes-Benz op het schroefdraad van de zender weer in elkaar gezet. Goed opletten dat je die zender niet te vast draait want dan gaat het zeker stuk. Vanmorgen lagen er geen vlekken meer op de oprit, dus ik heb goede hoop…
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Heb je met dat afdichtmiddel nog wel stroomgeleiding zodat het rode lampje aangaat bij te lage druk?
Alex
Alex
-
francofiel
- Donateur

Ja, het lampje werkt prima.