red arrow bij mij om de hoek

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
Dominique montfort
Geregistreerd lid

red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Dominique montfort » di 12 mei, 2026 10:35


Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Sonab » di 12 mei, 2026 11:13

Leuk! Nog maar 3 op kenteken in NL lijkt me wel vrij pessimistisch, ik weet er sowieso al een paar meer.
Maar uniek is het zeer zeker.
Staat lijkt me ook erg netjes. Ik heb er al eentje maar voel het zelfs bij foto's van een andere meteen weer kriebelen :O:

ljdekker
Geregistreerd lid

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door ljdekker » di 12 mei, 2026 11:42

Drie op kenteken is wel heel negatief want ik heb er óók één. Blijft toch gaaf zo'n Red Arrow! Al kan een sedan mij misschien nog wel meer bekoren.

Gebruikersavatar
Dirk-vw
Geregistreerd lid

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Dirk-vw » di 12 mei, 2026 15:51

Deze staat ook in mijn omgeving te koop, had al geïnformeerd erover.

Ik heb zelf nummer 36, dit zou 37 zijn.

Had ook interesse om hem erbij te zetten maar met een richtprijs van €25000,- sla ik over.

Gebruikersavatar
silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door silvandam » di 12 mei, 2026 15:58

Ik snap verkoper wel. De Red Arrow, voornamelijk met drie ton op de teller, is al sinds jaar en dag minstens zo gewild als een 900 GT :mrgreen: .

Don’t get me wrong: ik vind de Red Arrow een gave special edition. Deze prijs vind ik echter wel aan de ambitieuze kant.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Saapie » di 12 mei, 2026 16:11

Compleet idiote vraagprijs. En er staan meer dan 3 nog op kenteken… De verkoper is een goudzoeker….

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Style&Co » di 12 mei, 2026 16:54

Dominique montfort schreef:
di 12 mei, 2026 10:35
geen alledaags model.

in 1987 waren rode T8 coupes met katalysator ook al niet alledaags. Niet te slijten omdat de iets duurderde T16 de betere keuze was (RA had maar 140 pk... de silver arrow had er 155). Daarom voorzag AIM ze van de net geintroduceerde zalmneus airflowkit (ongespoten ipv in bodycolour zoals de latere Carlssons), superincas, sportstuur en in de helft vd gevallen van een whaletail.

Alle Red Arrows waren van modeljaar 1987 maar waren tot en met 1989 leverbaar. De laatste nieuwprijs van de RA was 5.500 gulden lager dan een standaard nieuw bestelde 900 T8 (zonder extras zoals airflow etc). Maar zelfs die prijsstrategie werkte niet want het gerucht is dat de laatste 11 in de beoogde oplage van 150 nooit zijn verkocht.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Saapie » di 12 mei, 2026 17:17

Klopt. Van een met mijn ouders bevriende Haagse oudSaabdealer heb ik gehoord dat de RA niet te verkopen waren ( veel Saabrijders vonden hem te schreeuwerig) De SA tweedeurs was gewilder als typisch Nederlandse special edition.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door RoelandV » di 12 mei, 2026 22:00

Vind het nog steeds een stoere Saab met karakter:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Oosthoek » di 12 mei, 2026 22:09

Style&Co schreef:
di 12 mei, 2026 16:54
zalmneus airflowkit (ongespoten ipv in bodycolour zoals de latere Carlssons)
Lijkt me wel gespoten toch, maar dan in een soort antraciet?

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Saapie » di 12 mei, 2026 22:15

RoelandV schreef:
di 12 mei, 2026 22:00
Vind het nog steeds een stoere Saab met karakter:

Afbeelding
Zeker; het is nu juist een cult auto.

Gebruikersavatar
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Guido900T » di 12 mei, 2026 22:16

Ik houd op zich niet zo van rood, maar mooie wagen. En die 140 Pk is zo wat aan te veranderen natuurlijk! :O:

@Oosthoek: gespoten ja. porsche grey noemen ze dit bij de spuiter :mrgreen:

ljdekker
Geregistreerd lid

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door ljdekker » wo 13 mei, 2026 10:52

Ja voor 25 k is die van mij ook wel te koop!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door Saapie » wo 13 mei, 2026 12:13

Die van mij ook, en die heeft 210 pk inmiddels

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: red arrow bij mij om de hoek

Bericht door theun » wo 13 mei, 2026 15:50

Guido900T schreef:
di 12 mei, 2026 22:16
Ik houd op zich niet zo van rood, maar mooie wagen. En die 140 Pk is zo wat aan te veranderen natuurlijk! :O:

@Oosthoek: gespoten ja. porsche grey noemen ze dit bij de spuiter :mrgreen:
Ik houd wel van rood. Maar ik vind dit geen mooie wagen.. ik ben gek op de 900 classic, maar vind dit echt te veel Tupperware. Maar ik besef me dat ik met mijn voorliefde voor de 900 sedan wellicht eerder de afwijking dan de norm ben.

Plaats reactie