red arrow bij mij om de hoek
-
Sonab
- Donateur (4x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Leuk! Nog maar 3 op kenteken in NL lijkt me wel vrij pessimistisch, ik weet er sowieso al een paar meer.
Maar uniek is het zeer zeker.
Staat lijkt me ook erg netjes. Ik heb er al eentje maar voel het zelfs bij foto's van een andere meteen weer kriebelen
Maar uniek is het zeer zeker.
Staat lijkt me ook erg netjes. Ik heb er al eentje maar voel het zelfs bij foto's van een andere meteen weer kriebelen
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
Re: red arrow bij mij om de hoek
Drie op kenteken is wel heel negatief want ik heb er óók één. Blijft toch gaaf zo'n Red Arrow! Al kan een sedan mij misschien nog wel meer bekoren.
-
Dirk-vw
- Geregistreerd lid
Re: red arrow bij mij om de hoek
Deze staat ook in mijn omgeving te koop, had al geïnformeerd erover.
Ik heb zelf nummer 36, dit zou 37 zijn.
Had ook interesse om hem erbij te zetten maar met een richtprijs van €25000,- sla ik over.
Ik heb zelf nummer 36, dit zou 37 zijn.
Had ook interesse om hem erbij te zetten maar met een richtprijs van €25000,- sla ik over.
-
silvandam
- Donateur (3x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Ik snap verkoper wel. De Red Arrow, voornamelijk met drie ton op de teller, is al sinds jaar en dag minstens zo gewild als een 900 GT
.
Don’t get me wrong: ik vind de Red Arrow een gave special edition. Deze prijs vind ik echter wel aan de ambitieuze kant.
Don’t get me wrong: ik vind de Red Arrow een gave special edition. Deze prijs vind ik echter wel aan de ambitieuze kant.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Compleet idiote vraagprijs. En er staan meer dan 3 nog op kenteken… De verkoper is een goudzoeker….
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: red arrow bij mij om de hoek
in 1987 waren rode T8 coupes met katalysator ook al niet alledaags. Niet te slijten omdat de iets duurderde T16 de betere keuze was (RA had maar 140 pk... de silver arrow had er 155). Daarom voorzag AIM ze van de net geintroduceerde zalmneus airflowkit (ongespoten ipv in bodycolour zoals de latere Carlssons), superincas, sportstuur en in de helft vd gevallen van een whaletail.
Alle Red Arrows waren van modeljaar 1987 maar waren tot en met 1989 leverbaar. De laatste nieuwprijs van de RA was 5.500 gulden lager dan een standaard nieuw bestelde 900 T8 (zonder extras zoals airflow etc). Maar zelfs die prijsstrategie werkte niet want het gerucht is dat de laatste 11 in de beoogde oplage van 150 nooit zijn verkocht.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Klopt. Van een met mijn ouders bevriende Haagse oudSaabdealer heb ik gehoord dat de RA niet te verkopen waren ( veel Saabrijders vonden hem te schreeuwerig) De SA tweedeurs was gewilder als typisch Nederlandse special edition.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: red arrow bij mij om de hoek
Vind het nog steeds een stoere Saab met karakter:

-
Oosthoek
- Donateur

Re: red arrow bij mij om de hoek
Lijkt me wel gespoten toch, maar dan in een soort antraciet?Style&Co schreef: ↑di 12 mei, 2026 16:54zalmneus airflowkit (ongespoten ipv in bodycolour zoals de latere Carlssons)
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Zeker; het is nu juist een cult auto.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Ik houd op zich niet zo van rood, maar mooie wagen. En die 140 Pk is zo wat aan te veranderen natuurlijk! 
@Oosthoek: gespoten ja. porsche grey noemen ze dit bij de spuiter
@Oosthoek: gespoten ja. porsche grey noemen ze dit bij de spuiter
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
Re: red arrow bij mij om de hoek
Ja voor 25 k is die van mij ook wel te koop!
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Die van mij ook, en die heeft 210 pk inmiddels
-
theun
- Donateur (3x)

Re: red arrow bij mij om de hoek
Ik houd wel van rood. Maar ik vind dit geen mooie wagen.. ik ben gek op de 900 classic, maar vind dit echt te veel Tupperware. Maar ik besef me dat ik met mijn voorliefde voor de 900 sedan wellicht eerder de afwijking dan de norm ben.Guido900T schreef: ↑di 12 mei, 2026 22:16Ik houd op zich niet zo van rood, maar mooie wagen. En die 140 Pk is zo wat aan te veranderen natuurlijk!
@Oosthoek: gespoten ja. porsche grey noemen ze dit bij de spuiter![]()