Ik kreeg zondag een telefoontje van een 84 jaar oude ex-buurman die ik al zeker tien jaar niet heb gezien - hij is ook mijn oude baas.
Hij kocht in 2002 een splinternieuwe handgeschakelde 9-5 Aero estate in zilvergrijs met zwart leer en beloofde mij dat hij mij als eerste zou bellen als hij 'm ooit weg zou doen.
Dat moment is nu aangebroken omdat hij, helaas, problemen heeft met zijn gezondheid en al drie maanden niet meer autorijdt. Tot zover de intro.
De auto zelf heb ik al heel lang niet meer gezien. Ik verwacht niet dat hij in nieuwstaat is, maar hij heeft nog geen 2 ton gereden en de auto is stipt door de dealer onderhouden.
Ik snap dat het onmogelijk is om een exacte waarde te schatten, maar het was wel de vraag die hij aan mij stelde: wat brengt mijn auto nog op?
Er staan regelmatig Aero estates te koop zie ik, maar de prijzen lopen erg uiteen. Ik kan hem dus geen duidelijk antwoord geven.
De Saab staat in een ondergrondse garage op anderhalf uur rijden van waar ik woon, dus foto's heb ik nog niet. De eigenaar is te onthand om ze zelf te maken.
Daarom zal ik hier terugkomen als ik de auto heb gezien. Maar als iemand al iets wil roepen, doe dat vooral
Wordt vervolgd.
Joost

9