9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Jungleman » za 16 mei, 2026 14:35

Weet je van je eigen auto 1000% zeker dat hij nooit schade heeft gehad?

:-S+

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » za 16 mei, 2026 14:41

Wat noem je schade? Deze rode heeft in elk geval wel schade gehad en flink ook.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 16 mei, 2026 15:28

Jungleman schreef:
za 16 mei, 2026 14:35

Ik controleer altijd op een WOK.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » za 16 mei, 2026 20:31

zou even het hele topic lezen jungleman en de foto’s eens goed bekijken

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 16 mei, 2026 20:52

Jungleman schreef:

Nee, maar bij deze weet je het wél zeker, dat is toch heel wat anders dan de kans dat je eigen auto een schadeverleden zou kúnnen hebben waar je niets van weet.

Verder is de ene schade de andere niet. Van deze weet je niet alleen zeker dat hij ooit schade heeft gehad, maar ook hoe significant die schade was.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » zo 17 mei, 2026 13:21

MVE schreef:
za 16 mei, 2026 10:50
Dat ‘ie niet veilig is weet jij niet zeker… Het zou nog weleens netjes hersteld kunnen zijn.

Enige waar de verkoper mis zit is hoe lang geleden de schade was. En dan weet je nog niet of dat met opzet is.
Dat het een enorme schadebak is weet ik 100 procent zeker. En deze schade is niet volgens de veiligheidsnormen van Saab te herstellen. Tussen netjes hersteld en veilig zit nog een ruim gat, dat durf ik ook wel te stellen. Ik durf ook wel te stellen dat de eigenaar niet helemaal gek is en dondersgoed weet van het verleden van deze Saab.
Jungleman schreef:
za 16 mei, 2026 12:07
“Eerste eigenaar in Nederland”. Dat zou wel kunnen…

Auto hoeft niet persé een banaan te zijn, als hij bij een schadeboer netjes op een richtbank heeft gestaan.
Ook met een richtbank krijg je deze schade er nooit helemaal uit. De kosten die dat met zich meebrengt zijn hoger dan de dagwaarde van de Saab. Ik heb auto's met minder schade afgeschreven zien worden nadat ze op se richtbank waren geweest.
Jungleman schreef:

Ja, dat weet ik. Dat wist ik van mijn Saab, dat weet ik van mijn Nissan. Dat is een kwestie van een auto kopen met volledige geschiedenis: vanaf aankoop dus.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 17 mei, 2026 13:32

Melden bij marktplaats … niet een van ons, maar meerdere forumleden. Want er wordt door de verkoper idd best vaag gedaan over het schadeverleden van deze auto.

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » zo 17 mei, 2026 14:53

Ook op Autoscout te vinden met een andere beschrijving. Is er inmiddels wel achter dat ie schade heeft gehad. https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none

Heeft ooit in USA schade gehad aan de zijkant. Is destijds geimporteerd naar Nederland. Allemaal nieuwe onderdelen erop gezet en gespoten. Ik vermeldt dit omdat iemand van de garage me vertelde dat hij op Carfax gelezen had dat er ooit schade was geweest en ....daardoor kon hij geen bod doen..!
Zeer vreemd, de auto kostte me 27500 euro en hij is helemaal goed. Alle testen zijn mogelijk. Of op de brug of wat dan ook. Deze auto heeft iets te verbergen.

Verder : unieke auto in Europa: auto met 4x4, automaat 210 PK en turbo (ongekend snel), alles elektrisch, stoelen in allerlei standen te zetten, CD speler, geen navigatie, bouwjaar 2010, 67.000 km !!

"Wel sneu voor de huidige eigenaar dat hij er echt niets van afwist bij aankoop"

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 17 mei, 2026 15:53

[]

Er staat letterlijk in de advertentie “deze auto heeft iets te verbergen” Pijnlijk. En ja, dit is een drama voor de huidige eigenaar / verkoper. De garage die hem deze auto heeft verkocht is een bedrieger. En nog steeds actief.

In sommige landen is een auto met een wok of carfax melding onverzekerbaar ( UK bijvoorbeeld).

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » zo 17 mei, 2026 16:06

“deze auto heeft iets te verbergen” Ik denk dat hij daar "niets" had willen schrijven als je naar de context van de zin kijkt.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 17 mei, 2026 16:09

Idd, maar in deze ook context een pijnlijke verschrijving. Het is een verdrietig verhaal deze auto…

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » zo 17 mei, 2026 16:16

Klopt. En de km stand zal in mijlen zijn. Pijnlijk verhaal al met al voor de verkoper.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » zo 17 mei, 2026 18:55

marktplaats onderneemt geen actie. ziet geen aanleiding ondanks linkje naar bidcars. verkoper reageert ook niet. IRMC

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 17 mei, 2026 21:46

Voordat je een Saab 9-3X koopt voor € 27.500 is het verstandig om even het kenteken te checken
op kentekencheck.nl, finnik.nl en RDW.nl

Als de huidige eigenaar vóór aankoop even op RDW.nl had gekeken, dan had hij gezien dat de bruto BPM
(uitgangspunt voor de berekening van de BPM bij import) extreem laag was en tot stand is gekomen op basis
van een taxatierapport. Dat duidt op een flinke schade bij import.

Catalogusprijs € 56366
Bruto BPM € 2046
Vaststeldatum BPM 5 augustus 2024
Afschrijvingsmethode BPM Taxatie

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 18 mei, 2026 0:19

Afbeelding
van een eerdere post van een forummer

In Nijeveen gaan ze gewoon door met dit verdienmodel