Leuke vergelijkende test tussen de 900 Turbo en de Audi Coupé.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... et-elkaar/
Leuk stuk in de Autoweek
-
9323
- Donateur (2x)

- Berichten: 5776
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Leuk stuk in de Autoweek
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 300.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

- Berichten: 791
- Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Leuk stuk in de Autoweek
Zeker een leuk stuk, maar wel een herplaatsing.
De 900 stond begin vorig jaar te koop bij een vriendelijk forumlid
De 900 stond begin vorig jaar te koop bij een vriendelijk forumlid
'81 900 Turbo T8 Black - ‘99 9-5 Estate 2.0T Midnightblue 250PK - ‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb
-
gj900
- Donateur (9x)

- Berichten: 18243
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: Leuk stuk in de Autoweek
Staat ook keurig onderin het artikel: "Deze test is eerder gepubliceerd in AutoWeek Classics" Voor wie de 'classic' variant niet leest, toch een leuke kennismaking met de onvolprezen 90095twinturbo schreef: ↑za 16 mei, 2026 15:30Zeker een leuk stuk, maar wel een herplaatsing.
900S Sport 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
-
Tissa
- Geregistreerd lid
- Berichten: 624
- Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Leuk stuk in de Autoweek
Vandaag was hij aanwezig bij Zandvoort evenement van de Saabclub! Prachtige wagen.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16947
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Leuk stuk in de Autoweek
live your dreams
-
phanot
- Donateur (2x)

- Berichten: 765
- Lid geworden op: ma 04 mei, 2015 21:52
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Leuk stuk in de Autoweek
Midden jaren 90 had ik de ambitie om terug een hele mooie auto te maken van een redelijk goede 1974 Audi 100 coupe (de voorloper van het coupe model uit dit artikel). Dit was 18 jaar na productieeinde van dit model. Niets, maar dan ook niets was er nog verkrijgbaar, zelfs geen slijtageonderdelen zoals bv voor remmen en uitlaat, ook niet voor veel geld en ook nergens in Duitsland. Uiteindelijk werd het om die reden sloop.
Dit heeft me ervan weerhouden om ooit nog iets van VAG te kopen.
Ik ben blij dat mijn 900 ook nu nog steeds prima en bedrijfszeker kan onderhouden worden, ook na de productiestop van 33 jaar en faillissement van Saab.
Dit heeft me ervan weerhouden om ooit nog iets van VAG te kopen.
Ik ben blij dat mijn 900 ook nu nog steeds prima en bedrijfszeker kan onderhouden worden, ook na de productiestop van 33 jaar en faillissement van Saab.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Leuk stuk in de Autoweek
Audi is nog steeds huilen als het gaat om de onderdelenvoorziening
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
-
gudmundje
- Donateur

- Berichten: 3286
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Leuk stuk in de Autoweek
Januari 2019 om precies te zijn. De classic variant is inderdaad veel leuker, gaat nog over auto's ipv hokken.gj900 schreef: ↑za 16 mei, 2026 21:31Staat ook keurig onderin het artikel: "Deze test is eerder gepubliceerd in AutoWeek Classics" Voor wie de 'classic' variant niet leest, toch een leuke kennismaking met de onvolprezen 900![]()
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
