9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 8:06

Ben er zelf één keer geweest. Een vriend had interesse in een 9-5 NG en vroeg of ik mee wilde.
Wat me nog het meest is bijgebleven is dat de Wim ter Braak Sr. zei dat de radio in ons land niet
werkte (US frequenties) maar hij na aankoop zsm op zoek zou gaan naar een geschikte radio.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Style&Co » ma 18 mei, 2026 8:43

RonnieW schreef:
zo 17 mei, 2026 14:53
Ook op Autoscout te vinden met een andere beschrijving. Is er inmiddels wel achter dat ie schade heeft gehad. https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none
advertentie is verwijderd

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door frits 9-3 » ma 18 mei, 2026 10:19

En weer opnieuw geplaatst met betere informatie.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » ma 18 mei, 2026 10:26

schade passagiersdeur is een understatement..

https://bid.cars/en/lot/1-60055182/2010 ... Y5A1617753

Peter Mink nu genoemd als expert

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 10:46

De juiste tellerstand wordt zelfs letterlijk vermeld:
Odometer 64 990 mi (104 591 km)

Gebruikersavatar
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Barten » ma 18 mei, 2026 11:01

Hoe mooi en misschien ook wel goed deze auto hersteld is, dit schadeverleden zal hem altijd blijven achtervolgen.
Ik heb er overigens geen moeite mee als een auto met een reparabele schade op de weg wordt gehouden, maar dan wil ik deze schade wel kennen en zelf bepalen of ik de auto dan wil kopen. De ene schade is de andere niet.

Ps. 100% zekerheid over een schadevrij verleden heb je m.i. nooit. Zelfs nieuwe auto’s worden soms met (transport)schade bij de importeur/dealer afgeleverd en dat krijg je als eerste eigenaar niet altijd te horen…

Gebruikersavatar
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Gårdarket » ma 18 mei, 2026 12:08

Volgens de advertentie heeft de auto een aankoopkeuring ondergaan bij Peter Mink, toch niet de minste in de wereld van Saab. Blijkbaar was zijn oordeel niet negatief voor aankoop.
Wellicht is de auto toch beter dan menigeen doet denken, al blijft het een zeer discutabele auto.
Zelf zou ik er mijn geld in ieder geval niet aan willen uitgeven.

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Tissa » ma 18 mei, 2026 12:42

Ik vind vooral foto 11 erg leuk :-S+ :-P+

Als iemand achter de locatie van de auto kn Breda kan komen, rij ik wel eens langs. Zijn hier professionele geoguessers.

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » ma 18 mei, 2026 14:51

verkoper ook aangegeven dat hij miles aangeeft ipv km Reageert in ieder geval nergens op en lijkt inmiddels wel te weten wat hij gekocht heeft en nu dus verkoopt.

Eigenlijk is ter braake in Nijenveen degene die erop aangesproken zou moeten worden. Geen (saab) garage die deze auto wil inruilen met dit schadeverleden.

Off-topic
In het verleden was er Valster in Heeten die ook hetzelfde deed. Een 9-3 TID gekocht die van achteren goed in elkaar gezeten had wat bleek nadat ik diesel over de A10 aan het sproeien was.

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD zonder schade

Bericht door Steve-O » ma 18 mei, 2026 15:58

:offtopic:

Wie hetzelfde model zoekt met vergelijkbaar kilometrage maar met garantie en beige lederen jubileumsinterieur, kan terecht bij Autobeddrijf Harteveld in Pijnacker: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... at-bj-2011

Heeft ook de zeldzame bekerhouder tussen de voorstoelen.

autobedrijfharteveld.nl

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 18:58

Die van Harteveld is in ieder geval geen US-schadeauto en aantoonbaar keurig onderhouden.

Afbeelding

En deze bekerhouder zie je inderdaad maar zelden:

Afbeelding

Met 12 maanden Bovag garantie erbij is dit een aanzienlijk betere aanbieding.

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Roel95 » ma 18 mei, 2026 19:21

En foto 11 van een 9-3 of zo?

Afbeelding

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 21:19

Ja die is inderdaad van de Saab 9-3 OG.

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: 9-3X 4x4 ROOD zonder schade

Bericht door Henk-Jan » di 19 mei, 2026 6:29

Steve-O schreef:
ma 18 mei, 2026 15:58
:offtopic:

Wie hetzelfde model zoekt met vergelijkbaar kilometrage maar met garantie en beige lederen *jubileums*interieur, kan terecht bij Autobeddrijf Harteveld in Pijnacker: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... at-bj-2011

Heeft ook de zeldzame bekerhouder tussen de voorstoelen.

autobedrijfharteveld.nl
Autocorrect? Betreft een "regulier" sport interieur toch?

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Style&Co » di 19 mei, 2026 10:03

RonnieW schreef:
zo 17 mei, 2026 14:53
"Wel sneu voor de huidige eigenaar dat hij er echt niets van afwist bij aankoop"
is dat zo? Of heeft Ter Braake wel gemeld dat deze auto schade heeft gehad die hersteld is? En was dat de reden om dan voor de zekerheid een aankoopkeuring bij Peter Mink te doen? (die goed uitpakte en dus de auto gekocht van Ter Braake)

Plaats reactie