Saab 900 Silver Arrow veiling
-
eightysix
- Geregistreerd lid
Saab 900 Silver Arrow veiling
Iemand deze al gaan bekijken?
Is nog geen enkel bod op gedaan
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44367-53
Is nog geen enkel bod op gedaan
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44367-53
-
olav99
- Donateur (3x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Oogt netjes op de (mij verder weinig zeggende) foto's, maar ik mis het typerende stuurtje.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Als je dit ziet snap je waarom de Red Arrow niet zo enthousiast ontvangen werd.
Alex
Alex
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Yep. SA is echt veel leuker dan de RA.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
dat vond de markt ook. 15 pk meer en een 3e deur minder wekte begeerte op. AIM had 150 stuks Silver Arrow in de planning maar moesten er 50 bijbestellen vanwege de grote vraag. Voor de Red Arrow hadden ze ook 150 in de planning maar slechts 106 werden er verkocht zoals we de Red Arrow kennen (met airflow). Van de resterende 44 werden er 33 verkocht zonder airflow bodykit (voor de rest wel indentiek) waarmee ze tot in 1989 nog hebben lopen leuren (MY1987 autos) tegen hele lage prijzen (5500 gulden goedkoper dan een standaard fabrieksnieuwe 900 T8 coupe in 1989). De laatste 11 zijn nooit verkochtSaapie schreef: ↑za 30 mei, 2026 18:27SA is echt veel leuker dan de RA.
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Hoe kan het dan dat ik Red Arrow nr 117 heb?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Omdat ze qua nummering willekeurig zijn verkocht?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
de aantallen heb ik van een persoon die destijds bij Braakman in Oosterhout verantwoordelijk was voor de conversie van een standaard T8 coupe naar Red Arrow specs. Ik zal hem nog eens vragen naar nummering van de badges. En naar de verhouding whaletail en normale turbospoilers, mijn info nu is dat er 100 RA's waren voorzien van een whaletail spoiler (en superinca velgen) en dat het restant voorzien was van een standaard turbospoiler (en sunburst velgen)
Het hoogste RA badgenummer die ik ben tegengekomen is 138 op een totaal van 82 RA's. Bron: https://saabregister.com/SAAB-900-Red-Arrow/
Als het verhaal over de aantallen klopt dan is nummer 138 de een-na-laatste RA die verkocht werd
Het hoogste RA badgenummer die ik ben tegengekomen is 138 op een totaal van 82 RA's. Bron: https://saabregister.com/SAAB-900-Red-Arrow/
Als het verhaal over de aantallen klopt dan is nummer 138 de een-na-laatste RA die verkocht werd
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Er is nog geen enkel bod gedaan. Dat verbaast mij wel enigszins. Voor deze krijg je een vrijstelling wegenbelasting. Ik ben geen kenner maar zo op het eerste gezicht lijkt dit een heel gaaf exemplaar. Wat wel mist is het houten stuur en - pookknop.
-
olav
- Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Dit is de tweede run. De eerste run is afgelopen met een bieding van €6000. Was dus niet genoeg blijkbaar voor de verkoper. Het blijft onder gunning verkoper dus dit kan nog wel voor een 3e of 4e run gaan.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Tsja. Als de verkoper gouden berg zoekt, kan het lang duren
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Het SA plaatje op het klepje is nog wel aanwezig maar ik kan het unieke nummer niet goed lezen... is bekend welk nummer deze SA is?J.vandermeulen schreef: ↑ma 01 jun, 2026 19:15Wat wel mist is het houten stuur en - pookknop.
Edit; ik zie nu dat het om nummer 163 gaat. Eentje uit de extra batch SA's dus
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
De derde run is inmiddels gaande. Wat is een reel all in bod?olav schreef: ↑ma 01 jun, 2026 22:44Dit is de tweede run. De eerste run is afgelopen met een bieding van €6000. Was dus niet genoeg blijkbaar voor de verkoper. Het blijft onder gunning verkoper dus dit kan nog wel voor een 3e of 4e run gaan.
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44374-45
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Er worden bij deze veiling in totaal vier Saabs aangeboden.
De biedingen zijn tot nu toe opvallend laag:
https://www.troostwijkauctions.com/c/tr ... ageSize=48
De biedingen zijn tot nu toe opvallend laag:
https://www.troostwijkauctions.com/c/tr ... ageSize=48