Vijf Saabs in Beerzerveld

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door RoelandV » di 02 jun, 2026 20:11

In Beerzerveld worden door een autobedrijf vijf Saabs aangeboden, waarvan 4 met foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: https://uniekwagentje.nl/occasions?brands=saab
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Saapie » di 02 jun, 2026 20:50

Die 9-5 NG ziet mooi uit, maar alleen om de uitlaten achter zou ik hem laten staan. Echt lelijk
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door RoelandV » di 02 jun, 2026 21:05

Die zien er inderdaad niet zo fraai uit. Maar daar zijn oplossingen voor te bedenken.

Afbeelding
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Silver Grey
Geregistreerd lid
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 09 apr, 2008 21:59
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Silver Grey » di 02 jun, 2026 21:29

Wel gevoel voor humor, met spatlapjes uit 1964.
9-3 Vector Cabrio met Hirsch pakketje, 2008, 2023-nu
9-5 Aero Estate, 2004, 2012-nu,
Mercedes Benz 190, 1992, Avantgarde Rosso 2021-2022
9-3 Aero Cabrio, 2002, 2017 tot 2021
Donkervoort S8, 1990, 2015-2017
9-3 SE cabrio met Aero jas, 2003. 2007-2012
Saab Playsam, 2012, voor Lieve

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16947
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Style&Co » wo 03 jun, 2026 8:56

ik heb nog niet eerder de Hirsch bodykit op een non Aero NG 9-5 gezien. Zonder staat mooier denk ik
RoelandV schreef:
di 02 jun, 2026 20:11
Afbeelding
live your dreams

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Saapie » wo 03 jun, 2026 10:16

Bijna 20.000 euro voor een verklooide 9-5 ng met plus 185k kilometerstand. Tsja,….. ik sla even over
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door RoelandV » wo 03 jun, 2026 19:49

Vind de kwalificatie "verklooide 9-5 ng" zwaar overdreven.

De carrosserie en het interieur zien er nog keurig uit en bij de knopjes op het dashboard zie ik geen lelijke witte plekken.
Bij de meeste Saabs 9-5 NG is dat wel anders:

Afbeelding
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Saapie » wo 03 jun, 2026 20:45

Voor die vraagprijs is ie verklooid… laat ik het zo zeggen
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door RoelandV » wo 03 jun, 2026 20:58

Dus je zegt: "een verklooide 9-5 ng" maar je bedoelt: ik vind hem te duur.
Nou begrijp ik het... :D
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Saapie » wo 03 jun, 2026 21:16

Nee, ik bedoel beide; verklooid en te duur. Als je die rare mods wil aanpakken kost je dat een paar duizend euro ( althans als je het netjes weer origineel wil maken). Dan is de auto gewoon te duur. Maar ieder zijn ding. Ik vind het zonde van die uitlaat en rare spatlappen..

Maar ik zoek sowieso geen Saab van na 1992. Heb er genoeg gehad en ik hou het nu bij het pre-gm tijdperk
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door RoelandV » do 04 jun, 2026 20:20

Je schreef: "Voor die vraagprijs is ie verklooid… laat ik het zo zeggen".
Ik constateer dat je de Saab 9-5 NG gewoon te duur vindt.

Jij schrijft: "Nee, ik bedoel beide; verklooid en te duur."
En je achrijft ook: "Maar ik zoek sowieso geen Saab van na 1992. Heb er genoeg gehad en ik hou het nu bij het pre-gm tijdperk."

Je hebt dus gewoon niks met Saabs van na 1992. Nu ben je helder, dankjewel!
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Saapie » do 04 jun, 2026 22:03

Vreemde logica; begrijp niet welk punt je wil maken. Ik heb vier 9-5s gehad… aero en hirsch. Stuk voor stuk mooie auto’s die ik alle vier boven de drie ton heb gezet, en dealer onderhouden waren. Dus ja, ik hou ook van Saabs van na 1992. Maar ik hou het NU bij Saabs van voor 1992, omdat ik die het mooist vind.

Deze 9-5 is gewoon een vreemde auto. Naar eigen smaak door iemand aangepast. En daarom vind ik hem duur. Dat mag toch?
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16947
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Style&Co » vr 05 jun, 2026 9:02

voor een nette en originele non-aero ng95 automaat op benzine met deze kmstand valt de prijsstelling nog wel te verdedigen. NG95s op benzine schrijven opmerkelijk weinig af (idem facelift ng93 cabrio exemplaren), ze zijn gewild en er komen steeds minder van

Maar die Hirsch bodykit (bedoeld voor Aero's) plus aftermarket uitlaat sierstukken waarvoor de bumper ingezaagd is en die spatlappen doen de waarde geen goed. Ik vind de kwalificatie 'verklooid' wel van toepassing
live your dreams

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur
Berichten: 3090
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door J.vandermeulen » vr 05 jun, 2026 9:13

Style&Co schreef:
vr 05 jun, 2026 9:02
en die spatlappen doen de waarde geen goed.
Die kunnen er toch ook weer af?
Ik vind die uitlaten ook geen porem maar dat geldt voor de hele 9-5 NG (maar dat is mijn eigen smaak en dat geldt niet voor vele anderen).
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16947
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Vijf Saabs in Beerzerveld

Bericht door Style&Co » vr 05 jun, 2026 9:19

J.vandermeulen schreef:
vr 05 jun, 2026 9:13
Die kunnen er toch ook weer af?
ik zou zelfs alles demonteren en op zoek gaan naar een ongeschonden achterbumper
live your dreams