Whoeshhh!
-
Super72
- Geregistreerd lid
Whoeshhh!
Sinds gisteren heb ik het volgende 'probleem': als ik tijdens accelereren het gas abrupt loslaat (tijdens overschakelen, bijvoorbeeld), komt er een best wel hard afblaasgeluid uit het middelste ventilatierooster (rechts naast de SID). Weten jullie wat dit kan zijn? De airco werkt overigens naar behoren, dus óók uit dat middelste ventilatierooster komt evenveel koude lucht als normaal.
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Whoeshhh!
Misschien vacuümslang losgeschoten van driewegklepje aan het schutbord?
-
Super72
- Geregistreerd lid
Dat bleek inderdaad het geval. dank voor de tip!9323 schreef: ↑za 27 jun, 2026 14:22Misschien vacuümslang losgeschoten van driewegklepje aan het schutbord?
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Ik heb nu ook een whoesh, maar dan constant en toerenafhankelijk, uit dezelfde hoek... kan alleen geen slang vinden die los is of iets. Wordt ook elke startbeurt luider. Is sinds de airco het zaterdagavond moeilijk had, maar nu doet de airco het weer uitstekend...
Heeft iemand een idee? Ik ga vrijdag ermee naar Tsjechië, dus de timing is vreselijk
Heeft iemand een idee? Ik ga vrijdag ermee naar Tsjechië, dus de timing is vreselijk
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Ja, kracht is onveranderd. Maar geluid is wel afhankelijk van toeren. Met optrekken hoor je het geluid meegaan en bij afremmen/uitrollen wordt het geluid harder en harder
Misschien een poelielager?
Misschien een poelielager?
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Op de snelweg ging hij uit (enkel warme lucht), langzaamrijdend ging hij weer aan. En dat constant op de N65 (telkens stoplichten)
-
9323
- Donateur (2x)

Misschien dat dan toch de magneetkoppeling niet goed meer is.
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Maar dat was bij het hele warme weer, gister met 28 graden deed hij het perfect. Maar goed, ik ga eens bij de garage langs voor een diagnose
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Nou, het was de compressor van de airco. Helemaal kapot. Nog best een geluk dat ie niet vastgelopen is. Best een kostenpostje, maar hij kon waarschijnlijk nog voor de vakantie vrijdag gemaakt worden!