Re: Gele Viggen én 'n T16S Classic cabrio; Dromen met 'n roze bril? Ik dénk 't niet!

HanU
Donateur
Donateur
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Gele Viggen én 'n T16S Classic cabrio; Dromen met 'n roze bril? Ik dénk 't niet!

Bericht door HanU » do 13 aug, 2026 12:20

Ik heb denk ik ergens zo'n Nokia.
Saab 9.3 cabrio 2.8T aero
Saab 9.3 Estate 2.0T

DV 9-3
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door DV 9-3 » do 13 aug, 2026 12:54

Dankjewel voor 't meedenken maar ik ga kijken of ik die telefoonhouder netjes kan verwijderen. De toch al vrij beperkte beenruimte voor de bijrijder wordt er nét vervelend door verkleind en dat vind ik jammer. Ik wil op 'n slimmere plek een magnetische iPhone houder plaatsen voor navigatie.

Overigens wil ik de bestaande audio wel lekker in tact laten, ervan uitgaande dat de CD wisselaar achterin het nog doet. Én de cassette daar nog in zit... (Chips, nog niet gecheckt! :lol: ) Klinkt prima en een carkit wil ik toch niet. Als ik rij ben ik niet bereikbaar. Wel zo chique met zo'n 'oud geld' auto, niewaer. :lol:
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

El René
Geregistreerd lid
Regio: - kies een regio

Bericht door El René » do 13 aug, 2026 19:52

Het is net zo’n originele als de mijne, alleen is die zwart, met een black box ipv een rode, en met het dubbele aantal kilometers. Maar die kilometers zie je er niet aan af, en dat opvoersetje heb ik nog liggen.

Heerlijk rijden vind ik het, zo’n classic cabrio. De mijne heeft wel een zwart leren Nardi-stuur met Saab-Scaniaclaxon, een gewone uitlaat, en zilvergrijze velgen ipv duotone. Enjoy the ride ! Doe ik ook :-)
Ongeduld is een schone zaak. Geduld ook.
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Regio: NL - Provincie Utrecht

Bericht door Spatje » vr 14 aug, 2026 13:35

Fantastische aanwinst! en dank voor de schitterende fotoś. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd. :D
Nu 9-5NG 2.8T 2011 Oak Grey met enkele mods
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » vr 14 aug, 2026 14:44

El René schreef:
do 13 aug, 2026 19:52
Het is net zo’n originele als de mijne, alleen is die zwart, met een black box ipv een rode, en met het dubbele aantal kilometers. Maar die kilometers zie je er niet aan af, en dat opvoersetje heb ik nog liggen.

Heerlijk rijden vind ik het, zo’n classic cabrio. De mijne heeft wel een zwart leren Nardi-stuur met Saab-Scaniaclaxon, een gewone uitlaat, en zilvergrijze velgen ipv duotone. Enjoy the ride ! Doe ik ook :-)
Wat leuk. Ja, kilometers maken verdragen ze makkelijk he. En dat extra vermogen is natuurlijk wel heel leuk, maar gebruiken doe ik 't eigenlijk nauwelijks tot niet.. Dat rode kastje doet 't optisch dan wel weer leuk in die gele motorruimte.

Dankjewel en insgelijks!
Spatje schreef:
vr 14 aug, 2026 13:35
Fantastische aanwinst! en dank voor de schitterende fotoś. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd. :D
Dankjewel! Ja, af en toe de blijdschap kunnen delen blijft 't leukste he.

Even for something completely different;
Ik realiseerde me gisteren dat ik hier zelf 'n flinke 'off-topic uitwisseling' heb doen ontstaan. Zelf zit ik 'r niet zo mee maar misschien moet ik toch 's nadenken waar dit onderwerp beter past binnen de SF structuur. Ik wil niet weer, zoals ik voorheen deed, over iedere Saab een apart topic starten. Lijkt me inmiddels leuker om 'A la Ewout' dit topic vanaf hier over twee Saabjes (en whatever the 'f' er verder nog meer met de Saabhobby gaat gebeuren) te laten gaan.

Iemand van de moderators 'n tip? Zou 't bijvoorbeeld mogelijk zijn om dit topic op 'n betere plek te kopieëren, zodat ik 'r daar op kan voortborduren?

Koots
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door Koots » do 20 aug, 2026 9:49

Wauw, gewoon wauw.....
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

'00 Saab 9³ Cabrio 2.0T Aero
'24 Volvo XC90 T8 Ultra

joep97
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door joep97 » vr 21 aug, 2026 9:55

Prachtig Daaf! Interieur is ook indrukwekkend mooi. Ten aanzien van de uitlaat een hersenspinsel: lijkt me ook een fijn geluid, maar een enkel rond pijpje doet toch wat aan alsof het slechts een injectie betreft. Zou een kundige uitlaatboer de eindpijp kunnen verbuigen tot de originele 900 turbo eindpijpvorm?

P.s. mocht je zin hebben in hetzelfde stuur als de Nardi in de SA, dan heb ik er nog een liggen. En ook een in 3-spaaks variant.
900 CD
9000 Anni
900S Aero
900S 3d
9000 CD
‘68 Jag 340

Sold: ‘83 900Gls ‘01 9-3 ‘73 99 ‘03 Jag XJ ‘72 Jag XJ '92 900S '07 9-3 V6 '99 9-3 '92 CV ‘73 Jag XJ ‘84 99 ‘11 9-3CV '89 &‘90 900CV ‘92 RaRo, '65 96 tt‘08 9-3 ‘02 9-3 ‘96 Jag XK8 ‘01 9-3 Aero CV ‘01 RaRo H&H ‘00 9-5, 900S 5d

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 29 aug, 2026 20:01

Koots schreef:
do 20 aug, 2026 9:49
Wauw, gewoon wauw.....
Precies dat...
joep97 schreef:
vr 21 aug, 2026 9:55
Prachtig Daaf! Interieur is ook indrukwekkend mooi. Ten aanzien van de uitlaat een hersenspinsel: lijkt me ook een fijn geluid, maar een enkel rond pijpje doet toch wat aan alsof het slechts een injectie betreft. Zou een kundige uitlaatboer de eindpijp kunnen verbuigen tot de originele 900 turbo eindpijpvorm?

P.s. mocht je zin hebben in hetzelfde stuur als de Nardi in de SA, dan heb ik er nog een liggen. En ook een in 3-spaaks variant.
Dankje! Tja, zonder bot te willen zijn Joep, de mensen denken maar lekker wat ze willen.. Ik vind zo'n platgemaakte uitlaat juist weer veel minder mooi dan deze, zij het dat 't wel mooi zou zijn wanneer deze in 't midden zou hangen. Waarvan akte.

Qua stuurtje ben ik inmiddels, sneller dan verwacht, voorzien. Met dank aan 't Saabforum.

Afbeelding

Oliebeurtje en verse Michelin Primacy 4-tjes rondom doen 'm inmiddels ook al goed, rode Koni's rondom en aircopomp zijn besteld, kortom, het 'eigen maken' is begonnen. En het rijplezier neemt alleen maar toe. :wink:

El René
Geregistreerd lid
Regio: - kies een regio

Bericht door El René » za 29 aug, 2026 22:18

Hout op hout ? Il faut oser, zeggen de Fransen dan :-)

Ik ben blij met mijn variant ;-)

Afbeelding
Ongeduld is een schone zaak. Geduld ook.
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 29 aug, 2026 22:52

Ja, die vind ik ook mooi. Maar vooral goed dat jij er blij mee bent natuurlijk. :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Regio: NL - Provincie Drenthe

Bericht door Style&Co » zo 30 aug, 2026 9:33

El René schreef:
za 29 aug, 2026 22:18
Ik ben blij met mijn variant ;-)
persoonlijk vind ik dit het mooiste stuur die je als accessoire kon/kunt kopen. De claxonknop en het zwarte ronde hart maken m af

Van Saab zelf vind ik nog steeds de leren variant van het 3 spaaks turbostuur het mooist. Volgens mij vanaf MY1988 leverbaar in een 9000 en later ook in de c900 (tm MY1991)

Afbeelding

Maar de houten Nardi die DV nu gemonteerd heeft is bij een hele grote groep saabrijders misschien wel het populairst
live your dreams

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 30 aug, 2026 10:45

Bij mij is dit stuurtje vooral nostalgie hoor. Zowel naar 'Exen' uit de jaren 80-90 als naar m'n MCY Classic cabrio LPT.

Afbeelding

(Los van dat ik zo'n houten stuurtje ook lekker vind aanvoelen.)