De accuservice van de ANWB
-
Margreet
- Geregistreerd lid
De accuservice van de ANWB
Schijnt iets nieuws te zijn van de wegenwacht: accuservice. Iemand er al kennis mee gemaakt?
Ik wel, gisteren en vandaag (niet met de Saab hoor) en ik kan iedereen aanraden om daar vér van te blijven. Prutswerk resulteerde in een levensgevaarlijke situatie met een stilvallende auto op de linkerbaan vanmiddag (kon gelukkig nog naar rechts komen).
Niets dan lof over de snelle actie daarna trouwens met een lepelwagen en een échte wegenwacht.
Achteraf had ik het kunnen bedenken en had niet moeten gaan rijden, maar die kerel zei dat het kon en ik heb dat gewoon aangenomen, stom natuurlijk. Dat gebeurt me geen tweede keer.
Ik wel, gisteren en vandaag (niet met de Saab hoor) en ik kan iedereen aanraden om daar vér van te blijven. Prutswerk resulteerde in een levensgevaarlijke situatie met een stilvallende auto op de linkerbaan vanmiddag (kon gelukkig nog naar rechts komen).
Niets dan lof over de snelle actie daarna trouwens met een lepelwagen en een échte wegenwacht.
Achteraf had ik het kunnen bedenken en had niet moeten gaan rijden, maar die kerel zei dat het kon en ik heb dat gewoon aangenomen, stom natuurlijk. Dat gebeurt me geen tweede keer.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Hou even in gedachten dat ik zelf weinig/geen technische kennis heb, voor veel van julie is het misschien nogal stupide.
Fordje Fietstas wilde gisteren niet starten. Accu plat. Zelf wat geprobeerd met een starthulp-ding, maar niks. ANWB gebeld, accuservice kwam. Busje gevuld met accu's, verder niks eigenlijk. Kerel had haast, was al buiten z'n tijd. Nieuwe accu erin geramd (de oude accu was wel echt overleden) autootje startte weer, dus 't zal wel goed wezen. So far so good.
Wil er vanmiddag mee weg. Wéér niet starten. Accu weer leeg. Weer de ANWB gebeld, weer de accuservice (want: garantie!). Deze kerel was iets snuggerer: dynamo laadt niet bij en blijkbaar lekt er ergens stroom waardoor hij leeg was. Maar daar kon hij me verder ook niet bij helpen. Ik moest maar naar de garage. Motor gestart met starthulp en die liep dus ik kon rijden volgens hem. Beun gebeld en ik kon 'm bij hem neer komen zetten voor reparatie, in Amersfoort.
Ik heb precies het knooppunt Eemnes gehaald
Op de linkerbaan viel de motor uit. Kon 'm goddank nog net naar rechts naar de vluchtstrook vegen (2 banen over tussen de vrachtwagens door in de spits...) Wéér de ANWB gebeld. Moest daar onmiddellijk weg natuurlijk, takelwagen was er binnen 10 minuten. Naar parkeerplaats gesleept en nu wel een echte wegenwacht erbij.
Hele verhaal verteld en die man werd dus redelijk nijdig op z'n collega. Die accuservice schijnt iets nieuws te zijn en niet al te best volgens hem. Dat blijkt maar weer. Hij had mij nooit mogen laten rijden met een zo goed als lege accu zonder laadstroom! (Achteraf had ik dat zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk, maar als zo'n kerel zegt dat je kunt rijden, dan neem ik dat aan...Weet ik veel....) Hij gaat een klacht indienen, dit kan echt niet. Die wegenwacht heeft ter plaatse m'n accu wél opgeladen en is nog met me meegereden om zeker te weten dat ik de garage nu wel zou halen, keurig netjes!
Fordje Fietstas wilde gisteren niet starten. Accu plat. Zelf wat geprobeerd met een starthulp-ding, maar niks. ANWB gebeld, accuservice kwam. Busje gevuld met accu's, verder niks eigenlijk. Kerel had haast, was al buiten z'n tijd. Nieuwe accu erin geramd (de oude accu was wel echt overleden) autootje startte weer, dus 't zal wel goed wezen. So far so good.
Wil er vanmiddag mee weg. Wéér niet starten. Accu weer leeg. Weer de ANWB gebeld, weer de accuservice (want: garantie!). Deze kerel was iets snuggerer: dynamo laadt niet bij en blijkbaar lekt er ergens stroom waardoor hij leeg was. Maar daar kon hij me verder ook niet bij helpen. Ik moest maar naar de garage. Motor gestart met starthulp en die liep dus ik kon rijden volgens hem. Beun gebeld en ik kon 'm bij hem neer komen zetten voor reparatie, in Amersfoort.
Ik heb precies het knooppunt Eemnes gehaald
Op de linkerbaan viel de motor uit. Kon 'm goddank nog net naar rechts naar de vluchtstrook vegen (2 banen over tussen de vrachtwagens door in de spits...) Wéér de ANWB gebeld. Moest daar onmiddellijk weg natuurlijk, takelwagen was er binnen 10 minuten. Naar parkeerplaats gesleept en nu wel een echte wegenwacht erbij. Hele verhaal verteld en die man werd dus redelijk nijdig op z'n collega. Die accuservice schijnt iets nieuws te zijn en niet al te best volgens hem. Dat blijkt maar weer. Hij had mij nooit mogen laten rijden met een zo goed als lege accu zonder laadstroom! (Achteraf had ik dat zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk, maar als zo'n kerel zegt dat je kunt rijden, dan neem ik dat aan...Weet ik veel....) Hij gaat een klacht indienen, dit kan echt niet. Die wegenwacht heeft ter plaatse m'n accu wél opgeladen en is nog met me meegereden om zeker te weten dat ik de garage nu wel zou halen, keurig netjes!
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Volgens mij had ik twee weekjes terug een echte wegenwachter bij mij op de oprit. Accu ook zo dood als een pier. Werd nog gemeten of de accu nog bijgeladen werd, dat was prima. Maar advies was wel om de accu te vervangen. Heb ik diezelfde dag dus nog laten doen.
Ik ken de accu-service niet, maar ben over de wegenwacht uiterst tevreden. En ben blij dat ik ook woonplaatsservice genomen heb.
Ik ken de accu-service niet, maar ben over de wegenwacht uiterst tevreden. En ben blij dat ik ook woonplaatsservice genomen heb.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
hmm apart.
Kheb tot nu toe alles zelf op kunnen lossen met mijn Saabje, maar vind het een prettig idee dat ze er zijn en dat ik er lid van ben. Omdat ik dicht bij de grens woon en de bioscoop over de grens zit heb ik Europa-service genomen. Ik hoop het niet nodig te hebben, maar je weet maar nooit.
Accuservice ben ik onbekend mee, heel het concept overigens. Maar op zich logisch dat ze het in het leven roepen, starten is een groot deel van alle pechgevallen bij de Wegenwacht.
Kheb tot nu toe alles zelf op kunnen lossen met mijn Saabje, maar vind het een prettig idee dat ze er zijn en dat ik er lid van ben. Omdat ik dicht bij de grens woon en de bioscoop over de grens zit heb ik Europa-service genomen. Ik hoop het niet nodig te hebben, maar je weet maar nooit.
Accuservice ben ik onbekend mee, heel het concept overigens. Maar op zich logisch dat ze het in het leven roepen, starten is een groot deel van alle pechgevallen bij de Wegenwacht.
-
marq101
- Geregistreerd lid
De anwb heeft bedacht dat een heel groot percentage pechhulpjes eigenlijk starthulpjes zijn en dat het relatief duur is om hun uitstekend opgeleide monteurs daar op af te sturen.
Ze hebben het ook zwaar bij de anwb dus proberen ze kosten te drukken. De grootste stappen maak je met minder en of goedkoper personeel dus .....brainwave.......voor die starthulpjes kunnen we minder hoog opgeleid, en dus goedkoper, personeel aannemen. Helaas is het zo dat daarmee ook vaak de service minder wordt.
Ze hebben het ook zwaar bij de anwb dus proberen ze kosten te drukken. De grootste stappen maak je met minder en of goedkoper personeel dus .....brainwave.......voor die starthulpjes kunnen we minder hoog opgeleid, en dus goedkoper, personeel aannemen. Helaas is het zo dat daarmee ook vaak de service minder wordt.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Is ook heel begrijpelijk hoor en in veel gevallen is het vast ook een prima service, maar dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Die eerste kerel had de dynamo al moeten controleren, de tweede had me nooit op pad mogen sturen.
Als we het dan over kostenbesparing hebben... 3 keer erbij in 2 dagen inclusief een lepelwagen. Dat moet goedkoper kunnen
Bovendien was het gevaarlijk, had heel anders af kunnen lopen.
Maar ik ben nog steeds blij met de ANWB hoor, peins er niet over om over te stappen naar route mobiel.
Als we het dan over kostenbesparing hebben... 3 keer erbij in 2 dagen inclusief een lepelwagen. Dat moet goedkoper kunnen
Maar ik ben nog steeds blij met de ANWB hoor, peins er niet over om over te stappen naar route mobiel.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Hoi Margreet,
Ook wij zijn tevreden over de service van de ANWB, met de accuservice hebben we geen ervaringen. Die accuservice leek me op papier al een #.
Idd had je mogen verwachten dat er even naar de laadspanning gekeken werd en worden die mensen geacht kundig advies te geven.
Officieel klagen kan, m'n broer is ooit met een verkeerd advies -met flinke en vervelende gevolgen- weggestuurd tijdens z'n vakantiereis, hij kreeg alle kosten daarvan vergoed en belangrijker; men beloofde dat er stappen ondernomen zouden worden dat dit andere weggebruikers in de toekomst niet meer zou treffen
Let je erop dat de afsleepservice gelimiteerd is, ik geloof zelfs op 1 keer per jaar. Wij zijn afgelopen jaar met de 90 afgesleept omdat er op dat drukke moment geen wegenwacht beschikbaar was en men de plaats (op de vluchtstrook naast een file te gevaarlijk vond) Beslissing van hen, zal zonodig de volgende keer opmerken dat er geen kosten voor evt afslepen in rekening mogen worden gebracht. Ook in jouw geval lijkt me van "verwijtbaar afslepen" van je auto geen sprake...
Het wachten op een reparateur bij de centrale post in Breda was voor ons overigens geen straf, een prima bankstel, een koffieautomaat en wat autobladen, na enige tijd werd een de noodreparatie verricht.
Stuk voor stuk vriendelijke mensen die ons geholpen hebben!
Cornell
Ook wij zijn tevreden over de service van de ANWB, met de accuservice hebben we geen ervaringen. Die accuservice leek me op papier al een #.
Idd had je mogen verwachten dat er even naar de laadspanning gekeken werd en worden die mensen geacht kundig advies te geven.
Officieel klagen kan, m'n broer is ooit met een verkeerd advies -met flinke en vervelende gevolgen- weggestuurd tijdens z'n vakantiereis, hij kreeg alle kosten daarvan vergoed en belangrijker; men beloofde dat er stappen ondernomen zouden worden dat dit andere weggebruikers in de toekomst niet meer zou treffen
Let je erop dat de afsleepservice gelimiteerd is, ik geloof zelfs op 1 keer per jaar. Wij zijn afgelopen jaar met de 90 afgesleept omdat er op dat drukke moment geen wegenwacht beschikbaar was en men de plaats (op de vluchtstrook naast een file te gevaarlijk vond) Beslissing van hen, zal zonodig de volgende keer opmerken dat er geen kosten voor evt afslepen in rekening mogen worden gebracht. Ook in jouw geval lijkt me van "verwijtbaar afslepen" van je auto geen sprake...
Het wachten op een reparateur bij de centrale post in Breda was voor ons overigens geen straf, een prima bankstel, een koffieautomaat en wat autobladen, na enige tijd werd een de noodreparatie verricht.
Stuk voor stuk vriendelijke mensen die ons geholpen hebben!
Cornell
-
marq101
- Geregistreerd lid
@TaaffertLeuktaaffert schreef:Das ook meer een sleepservice toch, dan hulpdienst aan de kant van de wegMargreet schreef:Maar ik ben nog steeds blij met de ANWB hoor, peins er niet over om over te stappen naar route mobiel.
@Margreet: het is eigenlijk een ordinaire bezuinigingsmaatregel want ze willen in principe minder wegenwachters vanwege de kosten. Je gooit gezien jou ervaring wel het kind met het badwater weg.
Overigens heeft de ANWB zich allang ingekocht in de afsleepwereld. Ze bezitten een aantal bergingsbedrijven onder de naam Logicx.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Oh dat geloof ik direct. Dat kan me ook niet zoveel schelen, als ik met pech sta, dan ben ik allang blij dat er iemand me komt helpen en daar weghaalt. Agressie tegen hulpverleners begrijp ik dan ook niks van. Met name jongens die service komen verlenen namens een merk hebben het vaak zwaar te verduren omdat die "k*tauto het weer niet doet". Kennis van me heeft dat werk gedaan voor VW en is er mede om die reden mee opgehouden.marq101 schreef:Het aantal langs de weg gerepareerde auto's door routemobiel ligt niet lager dan bij de anwb.
Over Route Mobiel:
Ik ben liever zélf verzekerd van pechhulp, ongeacht de auto waar ik in rijd.Route Mobiel biedt kentekengebonden pechhulp aan, zodat iedereen die in uw auto rijdt verzekerd is van pechhulp
En:
Dan houdt het al helemaal op.Als uw auto binnen 1 jaar na aanmelding 12 jaar wordt, kan deze auto niet worden aangemeld bij Route Mobiel.
Ook nog:
En dat is weer duurder dan de ANWB inclusief woonplaatsservice en vervangende auto (79,50).Auto's van 12 jaar en ouder die als tweede auto worden aangemeld, komen wel in aanmerking voor Route Mobiel pechhulp. Dit abonnement bedraagt € 82,50 per jaar.
Vlug bekeken dus.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid