Afgelopen dinsdag 04-01 ben ik toch maar even naar deventer gereden,
ik zat eerst te dubben, wel gaan kijken of niet doen.
toch maar even gebeld, yes hij staat er nog ! en dat na drie maand.
daar moet iets mis mee zijn, een aero voor 4500 en dan zo lang te koop.
goed, vol verwachting reden wij het terrein op, daar stond hij, vies van drek en stof maar op het oog een strakke auto. motorkap geopend, hey geen traction control(hoe kan dit?)even met de saab dealer gebeld en deze vertelde mij dat er in 93 enkele aero's zonder traction control geleverd waren, das mooi, kan dus ook niet stuk gaan.
het interieur was als nieuw, niet doorgezakt en echt perfect onderhouden.
koets was strak, slechts een enkel krasje en parkeerdeukje, en totaal geen sporen van eventuele schade uit het verleden. (komt deze droom dan toch echt uit?)
proefrit gemaakt, en hij liep perfect,
helaas was er dus wel een probleem: hij was NIET snel.

ongeveer het lpt idee,dat wordt dus geen aero. sleutels ingeleverd (dit probleem was volgens dealer zo op te lossen door de turbodruk op te schroeven) dit is natuurlijk niet de juiste manier dus laat maar en bedankt ! tenzij...............
juist de prijs doorslaggevend werd gemaakt. en dat deed hij

incl een nieuwe apk en accu.
tegen 15:00 uur met de trein naar deventer gereden, daar werden wij netjes afgehaald door de eigenaar(perfecte service), en zijn we met de aero lekker naar huis gereden. wat een genot.
tijdens de rit kwamen we erachter dat de turbo wel werkte, maar slechts op basisdruk(yes dit kan nog leuk worden dachten we) thuis aangekomen de garage in gereden, het magneetventiel (driewegklepje boven de koeler) vervangen. auto gestart, gasgeven en ................... afgeschoten worden !
wat een powerrrrrrrr ! en wat en lol hebben wij gehad toen bleek dat het dus slechts een klepje van 12,50 (elferink) was.
soms is het leven een feest.
ton, hartelijk dank voor de perfecte service.
tim schurink