Luchtfilter bij dubbele carburateurs

1967-1984
Plaats reactie
Alexander
Geregistreerd lid

Luchtfilter bij dubbele carburateurs

Bericht door Alexander » di 13 mar, 2007 15:33

Hallo,

Recent een inlaatspruitstuk met dubbele carburateurs op de kop getikt (bij Speek). Deze wil ik op de 99 gaan zetten alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik niet exact kan achterhalen hoe het luchtfilter hoort te zitten.

Gebruik je het standaard luchtfilterhuis van een 99 en hoort er alleen kap zoals op onderstaande foto te zien is te zitten over de inlaat van de carburateurs? Dit zou wel mijn voorkeur hebben aangezien ik nu een K&N filter in het huis heb zitten en je dan ook geen aanpassingen met de voorverwarming hoeft te doen.

Ben nog in afwachting van foto's van Forummer Bart M, maar gooi deze vast in de groep.

Groeten,

Alexander

Afbeelding

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » di 13 mar, 2007 15:36

Voor de duidelijkheid; dit zijn dubbele webers dus niet geheel gelijk aan de saab dubbele carbs.

Alexander

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 13 mar, 2007 20:10

In het standaard luchtfilterhuis zit een filter.

Leuk project! Ben benieuwd naar de resultaten.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 13 mar, 2007 22:12

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 13 mar, 2007 22:15

Open kelken vind ik niet zo'n kek idee maar 2 losse K&N filters is wel een ok oplossing.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 13 mar, 2007 22:24

marq101 schreef:Open kelken vind ik niet zo'n kek idee maar 2 losse K&N filters is wel een ok oplossing.
Het ging mij eigenlijk bij deze SAAB 99 om de combinatie van een 16V motor, met carburateurs. :wink:
Iets voor Brinky dan?? :roll:

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » do 15 mar, 2007 9:35

Hallo,

Heb inmiddels in beeld wat ik mis en dat is de deksel van de airbox die over de inlaat van de carburateurs valt. Hopen dat ze bij de onderdelendag zo'n ding hebben liggen.

Als ik de onderdelen heb zal ik eens aan de slag gaan met de carburateurs. Inspecteren, nieuwe benzineslangen waar nodig monteren, nieuwe menbramen etc. Na montage wil ik de boel goed laten afstellen zodat ik ook echt die 8 pk extra kan pakken. Is niet de bedoeling dat de actie een beroerd lopende Saab met hoog verbruik oplevert........

Genoeg te doen nog aan de Saab dus wordt wel iets voor de komende maanden. Moet ook nog een verstraler als achteruirijlamp monteren, gele stadslichten er in zetten. Nieuwe nummerplaten erop doen (met opgelegde letters) etc.

Groeten,

Alexander

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 15 mar, 2007 9:59

Alexander schreef:verstraler als achteruirijlamp monteren
hoezo? een 99GL uit '84 heeft toch al st. achtuitrijverlichting?

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » do 15 mar, 2007 20:54

Daan,

99 uit 1984 heeft inderdaad keurig 2 achteruitrijlichten.

Wil alleen voor nachtritten zoals de Viking een wat betere verlichting hebben. 's-Nachts keren op een onverlichte weg is dat net effe wat makkelijker.

Een lampje van de standaard achteruitrijlichten eruit en het is legaal.

Alexander

Plaats reactie