dolgedraaide inbus ..
-
Marknett
- Lid van verdienste
dolgedraaide inbus ..
Wat is de handigste manier om een schroef met dolgedraaide inbuskop te lossen? Ik dacht; gleuf/kruis erin slijpen en dan met de schroevendraaier ? Evt. nog andere creatieve ideeen? Punt is dat het op het stuur is, dus wil een beetje voorzichtig te werk gaan ... Thx!
-
bruises
- Donateur (2x)

Re: dolgedraaide inbus ..
Volgens mij heb je hier speciaal gereedschap voor. Het is een soort draad tap met engelse draad (iig "tegendraads") en een konisch vorm. Je boort een gat in de dolgedraaide bout dat qua diameter ergens tussen min en max diamter van die konische tap zit, schroeft de konische tap erin en op een gegeven moment komt het hele zaakje er "als vanzelf" uit.
Ook heel handig als je een bepaalde bout een kwartslag na breuk hebt vastgedraaid en de kop er af is
Ook heel handig als je een bepaalde bout een kwartslag na breuk hebt vastgedraaid en de kop er af is
-
werli
- Donateur (2x)

hey
ik heb hier in belgië bij de hubo een soort boor gezien speciaal voor kapotte koppen
het ziet er uit als een puntlasboor : als je 'de boor' gebruikt in tegenovergestelde richting dan van een gewone boor grijpt deze zich vaster en vaster
ik heb het daar zien werken -ging vanzelfs
ik d8 iets van 12€
mvg werner
ik heb hier in belgië bij de hubo een soort boor gezien speciaal voor kapotte koppen
het ziet er uit als een puntlasboor : als je 'de boor' gebruikt in tegenovergestelde richting dan van een gewone boor grijpt deze zich vaster en vaster
ik heb het daar zien werken -ging vanzelfs
ik d8 iets van 12€
mvg werner
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Re: dolgedraaide inbus ..
[quote="Marknett"]Wat is de handigste manier om een schroef met dolgedraaide inbuskop te lossen? Ik dacht; gleuf/kruis erin slijpen en dan met de schroevendraaier ? quote]
Kan je uit ervaring vertellen dat deze methode uitstekend werkt! Succes!
Kan je uit ervaring vertellen dat deze methode uitstekend werkt! Succes!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
wimpel
- Geregistreerd lid