cabrio en kind
-
nako
- Geregistreerd lid
cabrio en kind
Vraagje: wij zijn voornemes om een saab cabrio aan te schaffen.
In eerste instantie gaat de voorkeur uit naar een 900 classic, tweede instantie een 9-3.
Maar...............heeft iemand ervaring met combi kindje (ons ventje in 1,5 jaar) en cabrio. Waait ie niet de auto uit? Is het confortabel rijden, ook voor kind?
In eerste instantie gaat de voorkeur uit naar een 900 classic, tweede instantie een 9-3.
Maar...............heeft iemand ervaring met combi kindje (ons ventje in 1,5 jaar) en cabrio. Waait ie niet de auto uit? Is het confortabel rijden, ook voor kind?
-
maurice1970
- Geregistreerd lid
Achterin waait het altijd wat harder.
Zo lang je rustig toert is er weinig aan de hand.
Mijn mannen (2 en 5) eisen dat bij het minste of geringste zonnetje :
1. het dak eraf moet,
2. hun zonnebril met elastiek op hun neus moet en
3. de armen omhoog mogen tijdens het rijden.
Als serieus vader zeg ik dat rijden bij lagere temperaturen niet bevorderlijk is, om maar niet te spreken van snelwegritten die langer duren (ook al is het mooi weer).
Zo lang je rustig toert is er weinig aan de hand.
Mijn mannen (2 en 5) eisen dat bij het minste of geringste zonnetje :
1. het dak eraf moet,
2. hun zonnebril met elastiek op hun neus moet en
3. de armen omhoog mogen tijdens het rijden.
Als serieus vader zeg ik dat rijden bij lagere temperaturen niet bevorderlijk is, om maar niet te spreken van snelwegritten die langer duren (ook al is het mooi weer).
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Re: cabrio en kind
Ik heb 2 dochters (4 en 6 jaar). Het is nog net mogelijk om ze onder het windscherm te laten zitten. Op deze manier hebben ze weing last van de wind. Als je zonder scherm op de achterbank zit, waai je er al snel uit of je moet onder de 50km/pu blijven.nako schreef:Vraagje: wij zijn voornemes om een saab cabrio aan te schaffen.
Bij 30gr plus maakt het allemaal niet meer uit. Dan is wind wel erg prettig. (denk ik....
-
Chearfull
- Geregistreerd lid
Wij hebben net een 9-3 cabrio gekocht omdat onze dochter (4jr) telkens thuis moest blijven als wij er met de MGB op ui trokken. Die kleine is inmiddels nog enthousiaster dan wij. Ruimte is voldoende maar eerlijk gezegd rij ik geen 120 met die kleine achterin. Op lage snelheden (tot 80) en misschien iets eerder een jasje o.i.d. heeft zij het prima naar haar zin, en wij dus ook.
een aanrader!
een aanrader!
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Wij rijden al meer dan 12 jaar een cabrio met kinderen (vanaf hun geboorte zeg maar), en probleemloos.
Zijn daarnaast ook creche-kids geweest en dat zorgt voor een goede weerstands opbouw. Sjaals en caps/mutsen in de auto. Op de snelweg: kap dicht. Is een goede stimulans om binnendoor te rijden. Nog een tip: de jongste in de maxi-cosy/kinderstoel op de voorstoel in tegengestelde rijrichting met een windvanger.
(zie trouwens ook eerdere topics met als onderwerp 3 kinderen op de achterbank. Dat is een stuk "lastiger").
Zijn daarnaast ook creche-kids geweest en dat zorgt voor een goede weerstands opbouw. Sjaals en caps/mutsen in de auto. Op de snelweg: kap dicht. Is een goede stimulans om binnendoor te rijden. Nog een tip: de jongste in de maxi-cosy/kinderstoel op de voorstoel in tegengestelde rijrichting met een windvanger.
(zie trouwens ook eerdere topics met als onderwerp 3 kinderen op de achterbank. Dat is een stuk "lastiger").
-
Chearfull
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Ik ben geen vader, maarrrBlack Turbo schreef:........Nog een tip: de jongste in de maxi-cosy/kinderstoel op de voorstoel in tegengestelde rijrichting met een windvanger..........
In een Auto met een airbag aan de bijrijderszijde (zoals mijn 900NG)is dit af te raden, bij een botsing krijgt de kleine dan de airbag in z´n nek....in geval van een ongeval heb je je kinderen dan toch het liefst op de achterbank schat ik.......
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
-
nako
- Geregistreerd lid
-
Bigivan
- Geregistreerd lid
Mijn kinderen zijn 6 en 9 en dus al iets oudere kinderen. Mijn ervaring is dat bij 25° C de snelheden tot 90 km/u best te doen zijn, sneller is niet aan te raden.
Bij snelheden rond 120 km/u is cabriogebruik niet aan te raden. Dan worden die jonge gezichtjes wel gegeseld. Maar verder is het best te doen.
Oja, koop ook maar een geschikt hoofddeksel want een zonnesteek hebben die kleine kindjes snel opgelopen. En ik verzeker je, zeg dan maar dag met het handje naar een rustige nacht.
Oja, koop ook maar een geschikt hoofddeksel want een zonnesteek hebben die kleine kindjes snel opgelopen. En ik verzeker je, zeg dan maar dag met het handje naar een rustige nacht.
-
jhn
- Geregistreerd lid
Kind geen probleem
Hi There,
Ja, ik heb 2 kids, beide achterin. De jongste sinds kort uit de maxi-cosi, die trouwens perfect ONDER het windscherm paste als alleen de kleinste meeging.
Nu moet het zonder windscherm en dat betekent, niet te hard
rijden met kap open en ramen gesloten houden.
Boven de zestig wordt het achterin al wat winderig.
Er zijn wel oplossingen met een windscherm over de kids heen, maar die vind ik niet strak.
Ja, ik heb 2 kids, beide achterin. De jongste sinds kort uit de maxi-cosi, die trouwens perfect ONDER het windscherm paste als alleen de kleinste meeging.
Nu moet het zonder windscherm en dat betekent, niet te hard
rijden met kap open en ramen gesloten houden.
Boven de zestig wordt het achterin al wat winderig.
Er zijn wel oplossingen met een windscherm over de kids heen, maar die vind ik niet strak.
-
Picco
- Geregistreerd lid
Helemaal mee eens, alleen hoe zorg je ervoor dat ze het hoofddeksel tijdens de rit niet afdoen. We zijn al menig petje, bandana, etc. kwijt geraakt. Nu hebben we voor ons zoontje van 4, weer een nieuw petje gekocht en voor onze dochtertje van 2 een nieuw hoedje met een bandje.Bigivan schreef: Oja, koop ook maar een geschikt hoofddeksel want een zonnesteek hebben die kleine kindjes snel opgelopen. En ik verzeker je, zeg dan maar dag met het handje naar een rustige nacht.
Toeren met een cabrio doe je toch hoofdzakelijk op de binnenwegen? Hier rij je toch gemiddeld niet harder dan 80 km/h, dus is het ook achterin goed uit te houden. Het navi systeem heb ik zo ingesteld dat de snelwegen worden vermeden.
-
dasdaas
- Geregistreerd lid