Introductie opvolger 9-5 loopt vertraging op....

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Introductie opvolger 9-5 loopt vertraging op....

Bericht door gj900 » wo 25 apr, 2007 19:09

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=51300

Opels försäljningsframgångar gör att GM satsar all kraft på att få klart nästa generation Vectra. Det innebär att nästa generation Saab 9-5, som egentligen skulle bli den första europeiska modellen på nya plattformen Epsilon 2, försenas ett år med premiär 2009 som 2010 års modell.

"Opels verkoopsuccessen maken dat GM alle energie aanwendt voor de ontwikkeling van de volgende Vectra generatie. Dat betekent dat de volgende generatie Saab 9-5, die eigenlijk het eerste europese model op het nieuwe Epsilon 2 platform had moeten worden, 1 jaar vertraagd wordt met een première in 2009 als 2010 model."

Om het nog een beetje dramatischer te maken:

Nya Chevrolet Malibu, som bara säljs i Nordamerika, är den första bilmodellen på GM:s nya plattform Epsilon 2. Saab 9-5 får förmodligen mycket av proportionerna från den här modellen, medan nya 9-3 sannolikt blir mera coupebetonad som Vectra/Insignia.

"De nieuwe Chevrolet Malibu, die alleen in Noord-Amerika verkocht wordt, is het eerste model op GM's nieuwe Epsilon2 platform. De Saab 9-5 zal vermoedelijk veel van de proporties van dit model krijgen, terwijl de nieuwe 9-3 waarschijnlijk een meer coupé-achtige lijn krijgt zoals de Vectra/Insignia."

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 25 apr, 2007 20:02

Proporties?! :shock: Nee toch! Ik hoop het niet... :cry:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 25 apr, 2007 20:09

Proporties, da's een begrip wat ze bij GM nog steeds niet onder controle hebben, zo te zien. Wel typisch amerikaans hoor, zo'n auto met obesitas een een bord voor zijn kop.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 25 apr, 2007 20:14

waxle schreef:Proporties, da's een begrip wat ze bij GM nog steeds niet onder controle hebben, zo te zien. Wel typisch amerikaans hoor, zo'n auto met obesitas een een bord voor zijn kop.
ik geloof dat bij de oosterburen dat ook wel lukt [ ipv hamburger obesitas, een bierbuik voorop : Audi]

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 25 apr, 2007 20:51

Als amateur 'photoshopper' heb ik een poging gewaagd... :roll:

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 25 apr, 2007 20:56

Eén woord (voor de auto, níet voor de shop :lol:):

Gatver!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 25 apr, 2007 21:00

gj9000 schreef:Als amateur 'photoshopper' heb ik een poging gewaagd... :roll:

Afbeelding
dapper geprobeerd GJ.

ik zie overigens in de dak/c-stijl lijn een bekende Honda lijn.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 25 apr, 2007 21:04

Dan vallen denk ik het aantal ontslagen bij Trollhattan ook mee, waar vorige week nog sprake van was in Zweden voor het jar 2008 zouden er ca 1300 uit gaan in Trollhattan zou de bedoeling zijn, 1/3 van het gehele aantal.

renaat mattheus
Geregistreerd lid

Bericht door renaat mattheus » wo 25 apr, 2007 21:25

awel, ik vind die Malibu niet lelijk
ik hoop dat de volgende 9-5 meer daarop zal lijken
dan op die fotoshop

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 25 apr, 2007 21:41

renaat mattheus schreef:awel, ik vind die Malibu niet lelijk
ik hoop dat de volgende 9-5 meer daarop zal lijken
dan op die fotoshop
Serieus? Al die Chevrolets missen mijns inziens elk gevoel voor lijn en proportie. Log, lomp en veel te kleine wieltjes. Met recht een BIG plus.

(thanks jelgert) ;)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 25 apr, 2007 22:04

jelger schreef:dapper geprobeerd GJ.
Dank je, ik heb een heel eenvoudig fotoprogrammatje en ik wilde toch eens uitproberen hoe zo'n verschrikkelijk saaie GM koets er met die nieuwe Saabneus uit zou zien. Nu ga ik er niet van uit dat ze die Malibu lijnen zo over zullen nemen, ik hoop nog steeds op een revival van de ronde, lage voorruit van de 900...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 25 apr, 2007 22:12

waxle schreef: (thanks jelgert) ;)
graag gedaan Wax - ik wou je die bloopert van de week besparen :lol:
gj9000 schreef:Dank je, ik heb een heel eenvoudig fotoprogrammatje en ik wilde toch eens uitproberen hoe zo'n verschrikkelijk saaie GM koets er met die nieuwe Saabneus uit zou zien. Nu ga ik er niet van uit dat ze die Malibu lijnen zo over zullen nemen, ik hoop nog steeds op een revival van de ronde, lage voorruit van de 900...
dat zou heel mooi zijn, maar in de nederlandse plaatsing van de stoplichten is een 99/900 voorruit een crime. Niet zelden moet ik door het dakluik kijen wat de kleur is van het licht :?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 25 apr, 2007 22:30

jelger schreef: dat zou heel mooi zijn, maar in de nederlandse plaatsing van de stoplichten is een 99/900 voorruit een crime. Niet zelden moet ik door het dakluik kijen wat de kleur is van het licht :?
Klopt, (en ik heb er geen dakluik in zitten) Maar het is o zo 'gezellig'.

Elke ochtend sta ik voor een ( heel rustig, dus altijd vooraan) verkeerslicht richting Z.O., dan zit ik met mijn neus bijna op het stuur. :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 25 apr, 2007 22:35

soms lijken gemeentes een wedstrijdje te doen welke em het hoogste en en het dichtste op de stopstreep kunnen plaatsen..

hang het gewoon boven de kruising of aan de overkant.

9-5: jammer dat eea weer vertraagd wordt - de 9-5 facelift is wat verkoopaantallen ook geen verkoopwonder. de dalende lijn gaat gewoon door. Laat weer eens zien dat GM niet erg zijn best doet om premium brands voorop te laten lopen. eerder juist assimileert in de rest van de matige middenmoot.

tja, zo kan je nooit Toyota bijbenen.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 25 apr, 2007 23:20

Het lijkt wel of ze het bij GM gewoon niet willen begrijpen als het gaat om merkwerking en merkimago. Een SAAB zou prima ontworpen kunnen worden door Amerikanen op een Amerikaans platform, is de filosofie. Het moet economisch uit kunnen, want SAAB is al niet winstgevend, en GM draait ook niet heel lekker. Wat krijg je dan? Meer van het zelfde, matige middenmoot. Opels voor mensen die geen Opel willen.

Wanneer staat er eens iemand op daar die inziet dat durf tonen meer is dan het ontwikkelen van een spannende conceptcar? Iemand die inziet dat je een SAAB niet in elkaar zit met inches en foots? Wanneer hebben ze door dat een automerk meer is dan een naam en een erfenis?

Iemand die begrijpt dat SAAB synoniem stond voor anders, innovatief, eigenwijs en bovenal: EUROPEES?
Wat ik hier zie is een ontplofte Daewoo met Kiawieltjes, en als ze dat gaan Badgen als SAAB, zie ik het somber in voor wat betreft de toekomst in Trollhättan.

en nu ga ik even uithijgen... ;)

Plaats reactie