Waar blijft de koelvloeistof ???

1967-1984
Plaats reactie
Jos99L
Geregistreerd lid

Waar blijft de koelvloeistof ???

Bericht door Jos99L » zo 06 mei, 2007 19:42

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd verdwijnt de koelvloeistof uit het systeem van onze 99. Het lekt nergens. Tis gewoon opeens foetsie.

Radiator verstopt ? Er zit een splinternieuwe in. Ik heb zelf geen idee. Wie wel ? Het koelwater is wel goed vies. Beetje bruin-groen...

Groet,

Jos.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 06 mei, 2007 19:50

Veel witte stoom achter de auto?
Dan iz het hoogstwaarschijlijk de koppakking. :(
Vaak beslagenruiten en een zoetige geur in de auto, hoogst waarschijnlijk een lekke kachelradiateur. :?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 06 mei, 2007 19:53

als de koppakking lek is, dan zou je ofwel mayonaise achtige olie moeten hebben, ofwel een hoop waterdamp walmen uit je uitlaat.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 06 mei, 2007 19:59

jelger schreef:als de koppakking lek is, dan zou je ofwel mayonaise achtige olie moeten hebben, ofwel een hoop waterdamp walmen uit je uitlaat.
Je hoeft niet per se mayonaise aan te treffen in je olie, dat is enkel als de koelwater daar direkt naar toe lekt.
Het kan zo zijn dat de koelwater enkel en alleen in de cilinders terecht komt en via de uitlaat verdwijnt.
Dat kan tijdens een rit langzaam beginnen en erger worden tijdens die rit.
De afgelopen weken is de temperatuur ook behoorlijk hoog geweest en dan heb je de kans dat je die witte stoomwolken minder snel ontdekt (in je spiegels).
De witte wolken vallen het meeste op vanaf een 10°C en lager. :wink:

Jos99L
Geregistreerd lid

Bericht door Jos99L » zo 06 mei, 2007 19:59

Nee, bovenstaand is allemaal niet van toepassing.
Olie is ok. Netjes doorzichtig op de peilstok en niente walmende uitlaatgassen of - wolken etc...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 06 mei, 2007 20:05

De900C-GAS schreef:
jelger schreef:als de koppakking lek is, dan zou je ofwel mayonaise achtige olie moeten hebben, ofwel een hoop waterdamp walmen uit je uitlaat.
Je hoeft niet per se mayonaise aan te treffen in je olie, dat is enkel als de koelwater daar direkt naar toe lekt.
Het kan zo zijn dat de koelwater enkel en alleen in de cilinders terecht komt en via de uitlaat verdwijnt.
ik zei dan ook ofwel :roll:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 06 mei, 2007 20:06

jelger schreef:
De900C-GAS schreef:
ik zei dan ook ofwel
Volgens mij begin ik een beetje veel over dingen heen te lezen, maar jelger, je hebt gelijk. :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 06 mei, 2007 20:06

Jos99L schreef:Nee, bovenstaand is allemaal niet van toepassing.
Olie is ok. Netjes doorzichtig op de peilstok en niente walmende uitlaatgassen of - wolken etc...
en er ligt geen water of duidelijke vochtresten in de hoekjes in de motorruimte?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 06 mei, 2007 20:25

Hoe lang zit de nieuwe radiateur er in? Een 99 is vrij lastig te ontluchten, en ik ben lang bezig geweest om echt alle lucht uit het systeem te krijgen.

Hoeveel moet je nu telkens bij vullen? En hoe vaak al?

Plaats reactie