oprijwagen of auto-ambulance te leen/huur gevraagd

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

oprijwagen of auto-ambulance te leen/huur gevraagd

Bericht door esalet » za 19 mei, 2007 11:45

wie heeft er een tip hoe ik de sloop-90 uit mijn achtertuin enigszins verantwoord bij Akkie Stomphorst in De Bilt kan krijgen?
Ik ga een aanhanger met lier huren bij Ko van de Berg in Overvecht, kost zo'n vier tientjes voor een halve dag, maar stel dat een van de forumleden toevallig zo'n aanhanger of vrachtwagentje tot z'n beschikking heeft (omgeving Utrecht), tsja, het is een vraag waard.

En nog ff iets: ik heb dit nog nooit gedaan. Kan mijn andere 90 deze hele combi trekken? Het is vlakbij (4 km of zo) maar ja enigszins verantwoord is wel fijn.
En kan je met twee personen zo'n 90 op zo'n aanhanger gelierd krijgen, of moet ik al mijn vrienden en kennissen uitnodigen? :roll:

Kortom: tips zijn welkom!!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: oprijwagen of auto-ambulance te leen/huur gevraagd

Bericht door 72sonett-III » za 19 mei, 2007 11:56

esalet schreef:Kan mijn andere 90 deze hele combi trekken? Het is vlakbij (4 km of zo) maar ja enigszins verantwoord is wel fijn.
Kan wel, maar rijdt niet lekker... Je moet eigenlijk nooit meer trekken dan wat de trekauto weegt. Voor een stukje van 4 km (niet over de snelweg) zou ik het wel aandurven.
En kan je met twee personen zo'n 90 op zo'n aanhanger gelierd krijgen!
Als het moet kan het in je eentje. Als die sloop 90 nog rolt, zet je hem recht achter de autoambulance en dan trek je hem er met de lier zo op.

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » za 19 mei, 2007 21:29

Hoe meer zielen hoe meer vreugd ,maar alleen gaat het ook uitstekend .
Sjor hem wel goed vast nadat hij opgelierd is.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 20 mei, 2007 3:57

Maak je geen zorgen :P !
Een 90 mag en kan makkelijk 1500 kg trekken mits je natuurlijk je E bij B-rijbewijs hebt.
Rechthoekige buistrekhaak ff checken op evt roestvorming.
Er vanuit gaande dat je sloper al het eea mist aan massa (is ie kaalgesloopt of heb je nog wat leuks voor onze 90 over? :wink: ), er de massa van de aanhanger bij optellend moet ie binnen die 1500 kg kunnen blijven. Idd oplieren en goed voor en achter vastzetten, liefst om asuiteinden met heel degelijk touw of bij voorkeur brede ratelspanbanden.
4 km is peanuts maar bedenk wel dat je met een combinatie op weg gaat die heel anders reageert dan de solo auto.
Akkie Stomphorst, daar kwam ik vroeger ook vaak... Btw, halen die dan niet op? Scheelt een hoop gedoe en centjes...
Suc 6!
Cornell :O:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 20 mei, 2007 3:59

1x te veel geplaatst :oops: .
Cornell

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 20 mei, 2007 12:33

Ja hoor, Akkie haalt op.
Voor 150 euro.......

niet dus.

Verder bedankt voor je tips, en ja mijn hele zoldertje ligt vol 90-onderdelen.

Ik krijg alleen de dynamo niet los (inbusbouten op onmogelijke plek onderaan, met mijn standaard inbussleuteltje lukt het niet.....)

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 20 mei, 2007 12:51

150 euri :shock: Akkie is een grapjas!
Bij de oudijzerboer levert je auto zo kaal inmiddels weer geld op.
Dagprijs is zo'n 13 a 14 cent voor schoon ijzer, zo'n carross wat minder omdat er nog wat antidreun ed tegenaan zit maar hier haalt een manneke met een vrachtwagentje met een klein kraantje van een 15 km verderop gelegen bedrijfje graag op met gesloten portemonnee :P !

Tsja, die dynamobouten, ook niet mijn hobby, van de week nog een keertje gedaan :roll: .
Wees blij dat je geen LPG erin hebt zitten wat dat maakt het allemaal nog lastiger.
Bovenste stelbout geheel verwijderen, de riem eraf halen en de stelstang die onderaan ergens aan het blok gebout zit losmaken. (let op dat er geen rubber uitvalt, het zoeken kan soms heel langdurig en uiteindelijk zonder resultaat zijn :? )
Je kunt de dynamo nu iets wegklappen tegen de veerpoot aan.
Als je geluk hebt heeft iemand de inbusbouten tegen zeskantbouten uitgewisseld, meestal niet dus.
De gemiddelde inbussleutel krijg je het niet mee los, met 1 van zeer goede kwaliteit en wat lengte maak je meer kans. Ik heb echter bijna altijd een kwaliteitsinbusdop achter de ahdn voor als het weer eens echt vast zit, heeft me al meer dan eens gered 8) .
Suc6!

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » zo 20 mei, 2007 17:51

sb153b schreef:de massa van de aanhanger bij optellend moet ie binnen die 1500 kg kunnen blijven
Is dat zo? Ik heb 2x een autoambulance achter de auto gehad en beide keren woog die kaal al 1200 kg

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 20 mei, 2007 18:23

Ik heb autoambulances (mee-) gehad in allerlei formaten, van klein tot vrij fors. De lichtste was een Humbaur van 310 kg, de zwaarste een bruto ruim 2 ton tandemasser van mij onbekend merk, eigen massa 670 kg.
Die laatste met een 99 erop ging prima achter m'n 900.
1200 kg lijkt me heel zwaar, weet je zeker dat het niet het nuttig laadvermogen betrof, dat klinkt waarschijnlijker.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 22 mei, 2007 14:17

esalet schreef:Ja hoor, Akkie haalt op.
Voor 150 euro.......

niet dus.

Ik krijg alleen de dynamo niet los (inbusbouten op onmogelijke plek onderaan, met mijn standaard inbussleuteltje lukt het niet.....)
Hoi Etienne,

150 Euro slaat nergens op! Bij mijn weten is 20 Euro het gangbare tarief voor het ophalen van een wrak. Ook mijn sloper is destijds als leeg karkas opgehaald voor dat bedrag. Een beetje sloperij heeft een wagen met een kraan en tilt een wrak zo op. Jammer voor Akkie, maar je kan het beste even rondbellen en een goedkopere sloperij vinden. Wellicht dat iemand hier een adres weet in de buurt van Utrecht.

Vwb de dynamo: even doorzetten. Zeker met de verschillende rondomliggende delen uitgebouwd kan je nog best aardig bij die inbussen. Je kan ook een inbus-dop op een kleine ratel zetten. Moet lukken!

Good luck!

Wouter

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 22 mei, 2007 15:02

Wouter schreef:
esalet schreef:Ja hoor, Akkie haalt op.
Voor 150 euro.......

niet dus.

Hoi Etienne,

150 Euro slaat nergens op! Bij mijn weten is 20 Euro het gangbare tarief voor het ophalen van een wrak. Ook mijn sloper is destijds als leeg karkas opgehaald voor dat bedrag. Een beetje sloperij heeft een wagen met een kraan en tilt een wrak zo op. Jammer voor Akkie, maar je kan het beste even rondbellen en een goedkopere sloperij vinden. Wellicht dat iemand hier een adres weet in de buurt van Utrecht.

Vwb de dynamo: even doorzetten. Zeker met de verschillende rondomliggende delen uitgebouwd kan je nog best aardig bij die inbussen. Je kan ook een inbus-dop op een kleine ratel zetten. Moet lukken!

Good luck!

Wouter
Bedankt voor de tips, ik klim nog wel in de telefoon.

En tsja, ik ben zo'n hopeloze hobbysleutelaar, dus inbusdop op kleine ratel eeeehhhh :oops: hebiknie.................

maurits_m
Geregistreerd lid

sloop

Bericht door maurits_m » vr 25 mei, 2007 15:05

etienne,

Wordt idd goed opgelicht door vrind Akkie. Bevriende monteur in de randstad slijpt alijd chassisnummer eruit en met de papieren vernietigd laten verklaren bij de sloop. Bel de ijzerboer en die komt de rest halen.....
groet m

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 mei, 2007 15:09

esalet schreef:
En tsja, ik ben zo'n hopeloze hobbysleutelaar, dus inbusdop op kleine ratel eeeehhhh :oops: hebiknie.................
helemaal vergeten :oops: die had ik wel in de kofferbak liggen van de week.. heb een nieuwe doppenset met kleine ratel en inbus"dopjes".

ik zal eens kijken of ik van het weekend even langs kan komen.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 25 mei, 2007 16:16

sb153b schreef:1200 kg lijkt me heel zwaar, weet je zeker dat het niet het nuttig laadvermogen betrof, dat klinkt waarschijnlijker.
Neen, het waren zware uitvoeringen met een laadvermogen van uit mijn hoofd 2500 kg

Het huren kostte dacht ik 35 euro voor een dag

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 25 mei, 2007 20:02

jelger schreef:
esalet schreef:
helemaal vergeten :oops: die had ik wel in de kofferbak liggen van de week.. heb een nieuwe doppenset met kleine ratel en inbus"dopjes".

ik zal eens kijken of ik van het weekend even langs kan komen.
Nog een andere tip voor het loskrijgen van de dynamo in dat krappe hoekje van de 90-neus.

Alle koelsysteemslangen in de buurt uitbouwen. Oliefilter verwijderen (dat kan zonder noemenswaardig geklieder). Haal een goede kwaliteit recht-toe-recht-aan L-vormige inbussleutel bij de ijzerboer (E 2,-). Gebruik als arm het verlengstuk van je ratel met daarop een lange dop nummertje klein, die precies over de inbus schuift. Het moet kunnen!

Plaats reactie