Wat een dwaas...
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
-
srsb
- Geregistreerd lid
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
-
gj900
- Donateur (9x)

Iemand van hier?srsb schreef:Waarom bespreken op een afgesloten stuk? Als er gewoon een topic gestart wordt in het meetingforum met de titel: "Blazen in Duitsland voor geinteresseerden", dan hoeven de tegenstanders niet te reageren.![]()
Tis een kwestie van een datum plannen, route uitstippelen en gaan denk ik zo.
Levensgevaarlijke illegale autorace op snelweg
De Duitse politie heeft op de snelweg van Arnhem naar het Ruhrgebied een illegale autorace beëindigd.
Levensgevaarlijk
Alle 15 deelnemers werden van de weg gehaald. Hun rijbewijzen werden ingenomen. De 15 auto's hadden een startnummer en scheurden met hoge snelheden over de Autobahn. Daarbij haalden ze levensgevaarlijke capriolen uit.
Amsterdam
Volgens de Duitse politie ging het om een illegale race die in Londen gestart was. Via Amsterdam, Keulen, Praag, Wenen, Milaan en Lyon zouden zij naar de finishplaats Genève racen.
-
Dc
- Geregistreerd lid
Ruud,
Wat ik van m'n slipcursus kan herinneren is dat bij een snelle stop, je niet zó krachtig moet remmen dat de ABS in werking treed. Eigenlijk moet je er net tegenaan zitten. De auto remt dan het beste (in rechte lijn, zonder uitbreken) met de kortste remweg. Het vereist volgens mij wel enige oefening omdat je toch geneigd bent om bij een acute stop je poot keihard op de rem te gooien. Het rempedaal niet volledig indrukken geeft daarom een onnatuurlijk gevoel maar op het natte wegdek van de cursus leverde het tientallen meters winst op. We hebben toen 3 methodes geprobeerd. Flink remmen met ABS aan, remmen met ABS uit en gedoseerd remmen. Verbazingwekkend genoeg bleek mét ABS de langste remweg te ontstaan. En gedoseerd het kortste !
Pompend remmen zoals mij ouders geleerd hebben werd alleen aanbevolen als je in een auto met bouwjaar 1985 of jonger reed. Reden ben ik vergeten.
Dus mijn advies ...doe een slipcursus. Niet alleen nuttig maar bovenal erg leuk.
Wat ik van m'n slipcursus kan herinneren is dat bij een snelle stop, je niet zó krachtig moet remmen dat de ABS in werking treed. Eigenlijk moet je er net tegenaan zitten. De auto remt dan het beste (in rechte lijn, zonder uitbreken) met de kortste remweg. Het vereist volgens mij wel enige oefening omdat je toch geneigd bent om bij een acute stop je poot keihard op de rem te gooien. Het rempedaal niet volledig indrukken geeft daarom een onnatuurlijk gevoel maar op het natte wegdek van de cursus leverde het tientallen meters winst op. We hebben toen 3 methodes geprobeerd. Flink remmen met ABS aan, remmen met ABS uit en gedoseerd remmen. Verbazingwekkend genoeg bleek mét ABS de langste remweg te ontstaan. En gedoseerd het kortste !
Pompend remmen zoals mij ouders geleerd hebben werd alleen aanbevolen als je in een auto met bouwjaar 1985 of jonger reed. Reden ben ik vergeten.
Dus mijn advies ...doe een slipcursus. Niet alleen nuttig maar bovenal erg leuk.