Wat een dwaas...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 26 mei, 2007 22:40

nou mijn bedoeling was ook niet zozeer een hele organisatie erachter te zetten maar gewoon wat leuks met een paar man te doen, verwacht ook geen tientallen die mee willen, jij wel ?

srsb
Geregistreerd lid

Bericht door srsb » za 26 mei, 2007 22:45

Neuh, ik denk dat het er 3 a 4 worden ofzo.

Maar weet jij een leuke route om te rijden?

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 26 mei, 2007 23:19

moeten we ff aan De Flok vragen, hij wil ook wel mee denk en kent de buurt daar een beetje

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 12 jun, 2007 13:03

srsb schreef:Waarom bespreken op een afgesloten stuk? Als er gewoon een topic gestart wordt in het meetingforum met de titel: "Blazen in Duitsland voor geinteresseerden", dan hoeven de tegenstanders niet te reageren. :D
Tis een kwestie van een datum plannen, route uitstippelen en gaan denk ik zo.
Iemand van hier? :wink:

Levensgevaarlijke illegale autorace op snelweg

De Duitse politie heeft op de snelweg van Arnhem naar het Ruhrgebied een illegale autorace beëindigd.

Levensgevaarlijk
Alle 15 deelnemers werden van de weg gehaald. Hun rijbewijzen werden ingenomen. De 15 auto's hadden een startnummer en scheurden met hoge snelheden over de Autobahn. Daarbij haalden ze levensgevaarlijke capriolen uit.

Amsterdam
Volgens de Duitse politie ging het om een illegale race die in Londen gestart was. Via Amsterdam, Keulen, Praag, Wenen, Milaan en Lyon zouden zij naar de finishplaats Genève racen.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » di 12 jun, 2007 18:27

was er helaas niet bij, of toch maar gelukkig ? ;-)

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 16 jun, 2007 20:58

ik open het topic wel ff ;-)

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » vr 22 jun, 2007 23:50

Ruud,
Wat ik van m'n slipcursus kan herinneren is dat bij een snelle stop, je niet zó krachtig moet remmen dat de ABS in werking treed. Eigenlijk moet je er net tegenaan zitten. De auto remt dan het beste (in rechte lijn, zonder uitbreken) met de kortste remweg. Het vereist volgens mij wel enige oefening omdat je toch geneigd bent om bij een acute stop je poot keihard op de rem te gooien. Het rempedaal niet volledig indrukken geeft daarom een onnatuurlijk gevoel maar op het natte wegdek van de cursus leverde het tientallen meters winst op. We hebben toen 3 methodes geprobeerd. Flink remmen met ABS aan, remmen met ABS uit en gedoseerd remmen. Verbazingwekkend genoeg bleek mét ABS de langste remweg te ontstaan. En gedoseerd het kortste !
Pompend remmen zoals mij ouders geleerd hebben werd alleen aanbevolen als je in een auto met bouwjaar 1985 of jonger reed. Reden ben ik vergeten.
Dus mijn advies ...doe een slipcursus. Niet alleen nuttig maar bovenal erg leuk. :wink:

Plaats reactie