Koppel of vermogen - wat is beter?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 28 mei, 2007 18:02

sjoerdk schreef:
waxle schreef:Veel van die TDi'tjes hebben nu zo'n 6-bak. Niet voor niets...
Meer voor de rust op de snelweg, zo draait de Lexus IS220d met de lange bak verhoudingen 2.500 toeren bij een snelheid van 170 km/h.
Dat hebben ze weer gewijzigd sjoerd, want dat ding accelereerde niet meer op snelheid!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 28 mei, 2007 18:04

jonatas 900s schreef:
sjoerdk schreef:
waxle schreef:Veel van die TDi'tjes hebben nu zo'n 6-bak. Niet voor niets...
Meer voor de rust op de snelweg, zo draait de Lexus IS220d met de lange bak verhoudingen 2.500 toeren bij een snelheid van 170 km/h.
Dat hebben ze weer gewijzigd sjoerd, want dat ding accelereerde niet meer op snelheid!
Klopt, maar volgens mij las ik in Autoweek of een dergelijk blad dat de oude versnellingsbak ook nog gewoon leverbaar zou zijn.
Met de aangepaste versnellingsbak valt de acceleratie ook nog tegen voor een diesel met 177 pk en 400 Nm.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 28 mei, 2007 18:14

Overigens (en geheel terzijde), een misser van jewelste om deze lexus niet met een automaat te kunnen leveren.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 28 mei, 2007 18:15

jonatas 900s schreef:Overigens (en geheel terzijde), een misser van jewelste om deze lexus niet met een automaat te kunnen leveren.
Inderdaad, bij een snelle hedendaagse diesel hoort gewoon een automaat.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 28 mei, 2007 18:17

jonatas 900s schreef:Overigens (en geheel terzijde), een misser van jewelste om deze lexus niet met een automaat te kunnen leveren.
Mogen zij er ook eens naast zitten? :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 28 mei, 2007 18:20

verde900 schreef:
Mogen zij er ook eens naast zitten? :wink:
Ja, dat mag. :wink:
Want voor de rest grenst het bijna aan perfectie, die uber toyota's 8)

Jammer voor ze, want ze lopen een heleboel klanten mis op deze manier.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 28 mei, 2007 18:42

jonatas 900s schreef:Jammer voor ze, want ze lopen een heleboel klanten mis op deze manier.
ik zit daar niet echt mee :wink:

Yackall
Geregistreerd lid

Bericht door Yackall » ma 28 mei, 2007 18:55

sjoerdk schreef: Klopt, maar volgens mij las ik in Autoweek of een dergelijk blad dat de oude versnellingsbak ook nog gewoon leverbaar zou zijn.
Met de aangepaste versnellingsbak valt de acceleratie ook nog tegen voor een diesel met 177 pk en 400 Nm.
Hoog koppel, maar niet genoeg vermogen, he.... :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 28 mei, 2007 19:02

Yackall schreef:
sjoerdk schreef: Klopt, maar volgens mij las ik in Autoweek of een dergelijk blad dat de oude versnellingsbak ook nog gewoon leverbaar zou zijn.
Hoog koppel, maar niet genoeg vermogen, he.... :wink:
Nee, een te grote turbo....

Plaats reactie