route mobiel?iemand al ervaring?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: route mobiel?iemand al ervaring?

Bericht door Koert » zo 21 nov, 2004 3:09

Toevallig had ik laatst pech met mijn Alfa (Sorry, maar dit was een erg goedkoop alternatief t.w.v. 50 euri voor tijdens de restauratie van mijn 900)

Op de snelweg knapte de V-snaar van de waterpomp en de dynamo. Toch maar de ANWB gebeld (ook al is het eigenlijk tegen mijn principes, want ik sleutel altijd zelf :wink: ), omdat ik toch al 10 jaar lid ben. Het duurde idd wel een uurtje voordat ze op kwamen draven, maar er bleek op een stuk snelweg verderop een zwaar ongeluk geweest te zijn waar de beste man moest assisteren (en terrecht). En het was slecht weer.

Al met al was mijn auto in een kwartiertje voorzien van een nieuwe V-snaar en ik hoefde alleen die af te rekenen voor een heel schappelijk bedrag. Auto gefixed en ik kon weer verder. Daarna nog even een babbeltje gemaakt met de ANWB pipo. Natuurlijk ook even over de concurrentie RM gehad. Hij zei het volgende (misschien een beetje subjectief...):

-RM is auto gebonden, in tegenstelling tot ANWB dat persoonsgebonden is. Sta je dus met een ander zijn auto met pech en je hebt voor je eigen auto een abonnement op RM, dan heb je geen recht op hulp als de auto waar je op dat moment in rijdt geen abonnement heeft;

-Voor RM werken hoofdzakelijk bergingsbedrijven die alleen hele simpele reparaties kunnen doen. De kans dat je naar de dichtsbijzijnde dealer wordt gesleept is dan ook aanzienlijk groter.

Ze zijn idd door de bank genomen goedkoper, maar er zitten wel wat addertjes onder het gras.

Joop
Geregistreerd lid

Bericht door Joop » zo 21 nov, 2004 11:31

Ik ben tussen '82 en nu al diverse malen keurig geholpen door de ANWB dat ik alleen al om die reden trouw blijf.
Enige kanttekening is dat de laatste wegenwachter mijn vrouw vertelde dat zijn vader ook altijd saab gereden had, maar hem nu toch aan de volvo had geholpen omdat die "nog" betrouwbaarder waren :x

okavango
Geregistreerd lid

Bericht door okavango » zo 21 nov, 2004 12:39

Ik waardeer de RM dienst alleen al om het feit dat de service bij de ANWB erop vooruit is gegaan. Ik ben dik tevreden over de ANWB en zie geen reden om over te stappen naar RM.

B@s
Geregistreerd lid

Bericht door B@s » zo 21 nov, 2004 21:11

Grappig om de berekening van MXL te lezen, dat geeft een hele andere draai aan het verhaal. Bovendien, ik rij 70.000 km per jaar, ik heb nog geen RM auto gezien onderweg de laatste tijd, de ANWB is wel goed vertegenwoordigd.

Als het inderdaad merendeel afsleepwerk is, zal het niet meer zo hard gaan met RM gok ik. Mensen zullen nu toch hetzelfde verwachten als bij de ANWB, zeker met die agressieve reclame :-)

Plaats reactie