99 voor onderdelen?

1967-1984
flind
Geregistreerd lid

99 voor onderdelen?

Bericht door flind » di 05 jun, 2007 9:19

Hallo mensen!

ik ben sinds 4 weken in het bezit van een 4-deurs Saab 99GL uit 1983. Hij ziet er nog best goed uit voor z'n leeftijd, alleen lekt ie wel wat olie. Nu kan ik nog een precies een zelfde type er bij kopen voor onderdelen. De vraagprijs is €250,-, is dat te veel? Interrieur en carrosserie is nog goed (paar plekjes) en er is iets met de koppeling, misschien nog te repareren?. Ik moet hem dan zelf afvoeren en demonteren en naar de sloop brengen. Of zijn er hier mensen die zeggen een Saab mag NIET naar de sloop :wink:

groet,
Frank

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 05 jun, 2007 9:22

welke kleur? heeft de saab voor onderdelen?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 05 jun, 2007 9:24

kijk naar de prijzen bij Elferink, haal er wat vanaf wat gebruikte onderdelen zouden kunnen/mogen kosten, en maak je eigen kosten/baten afweging of je 250 euro teveel vindt of niet aan de hand van de hoeveelheid voor jou bruikbare onderdelen.

ik weet vrij zeker dat als je er op deze manier naar kijkt, je 250 opeens niet zo veel meer vindt.

succes !

overigens, klinkt deze eerder als rijdbaar te maken dan sloopbaar. maar dat is je eigen afweging.

dasdaas
Geregistreerd lid

Re: 99 voor onderdelen?

Bericht door dasdaas » di 05 jun, 2007 9:41

flind schreef: vraagprijs is €250,-, is dat te veel?
Lijkt me niet he?! Als je em tenminste ergens kwijt kunt, zonder dat ie in de weg staat...

flind
Geregistreerd lid

Bericht door flind » di 05 jun, 2007 13:00

Wat een snelle reacties zeg! Ik denk dat ik maar is een plaatsje voor hem ga zoeken in een kas hier in het dorp.

flind
Geregistreerd lid

Bericht door flind » do 21 jun, 2007 14:52

Ben gisteren wezen kijken naar die Saab... was er toch slechter aan toe dan ik dacht/hoopte. De eigenaresse was erg vriendelijk en vertelde wat over de Saab 99 passie van haar familie. Haar man is helaas overleden en zodoende wilde ze er van af. Eerder had ze al een Saab 900 van de hand gedaan, maar ik geloof dat ze er nu nog 3! hebben (kinderen).

Voor zover ik het heb kunnen zien, was er al het 1 en ander uitgeroofd... deuren matig, bestuurdersdeur slecht, randen motorkap wat roestig. Heel veel vocht in de auto. Heb daarna eigenlijk niet echt meer goed gekeken. Al een tijd geschorst. Iets met koppeling... Ze wilde hem helaas niet in onderdelen verkopen (begrijpelijk). Dus als er iemand nog interesse heeft in een bruine 99, vier deurs, uit 1983. Ik wil evt. wel meedoen met kopen/slopen/etc. Prijs: €250,- Waar: Barendrecht.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 21 jun, 2007 15:02

oooh was het dat ding? :lol:

op voorhand hadden we je andere antwoorden gegeven als je dat had aangegeven :wink:

flind
Geregistreerd lid

Bericht door flind » do 21 jun, 2007 15:13

ahaa, jullie kende hem al... Nou ja ik heb er niet voor hoeven omrijden. Was in de buurt gelukkig. Weet iemand nog een sloop in de buurt van R'dam? Zoek nog wat kleine cosmetische onderdelen.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 21 jun, 2007 15:29

Oh, mevrouw Littel :wink:

Sloperijen in de omgeving r'dam, ben ik niet bekend mee. Maar dasdaas heeft wel redelijk wat onderdelen liggen en is regelmatig in r'dam.

Je zou ook een oproepje in onderdelen gezocht kunnen plaatsen, er zijn genoeg forummers met onderdelen (oa ik :wink: ) en kleine cosmetische onderdelen klinkt alsof het op te sturen is.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 21 jun, 2007 16:18

flind schreef:ahaa, jullie kende hem al... Nou ja ik heb er niet voor hoeven omrijden. Was in de buurt gelukkig. Weet iemand nog een sloop in de buurt van R'dam? Zoek nog wat kleine cosmetische onderdelen.
Ah van de walnoten 4 deurs sedan

Afbeelding

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 21 jun, 2007 17:52

ehm... een 900 4drs sedan is wat anders dan een 99...... :? :roll: :wink:

flind
Geregistreerd lid

Bericht door flind » do 21 jun, 2007 17:56

Dit is die 99:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

inderdaad van mevr. Littel

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 21 jun, 2007 19:53

Paul99 schreef:ehm... een 900 4drs sedan is wat anders dan een 99...... :? :roll: :wink:
U is goed :bluethumb:

Maar het is wel bij de zelfde eigenaar :roll:

Yvo
Geregistreerd lid

Bericht door Yvo » vr 22 jun, 2007 1:01

Flind, mocht je die 99 kopen, dan ben ik wel geïntereseerd in de tankdop (als dat een originele is) en de trekhaak als die er op zit. Ik hoor het graag. Groet Yvo

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 22 jun, 2007 10:42

Yvo schreef:Flind, mocht je die 99 kopen, dan ben ik wel geïntereseerd in de tankdop (als dat een originele is) en de trekhaak als die er op zit. Ik hoor het graag. Groet Yvo
Mocht je nog geen trekhaak gevonden hebben: ik denk dat ik er nog een weet liggen.
Mail maar als je interesse hebt.

Voor een tankdop kan je hier terecht.

Plaats reactie