Klapperend geluid
-
Morefun
- Geregistreerd lid
Klapperend geluid
Dag beste mensen,
Ik heb een klapperend geluid van voren wanneer ik op een hobbelig weg rijd of over bijvoorbeeld een putdeksel. Het klinkt als 2 metalen delen die met elkaar proosten. Klinkt op zich niet heel schokkend. Vraag me af of ik het zorgwekkend moet vinden en of iemand het misschien herkent.
Bij voorbaad dank,
Roelf
Ik heb een klapperend geluid van voren wanneer ik op een hobbelig weg rijd of over bijvoorbeeld een putdeksel. Het klinkt als 2 metalen delen die met elkaar proosten. Klinkt op zich niet heel schokkend. Vraag me af of ik het zorgwekkend moet vinden en of iemand het misschien herkent.
Bij voorbaad dank,
Roelf
-
Morefun
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Morefun
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
1 Manier is de auto opkrikken, goed ondersteuen, zodanig dat de woelen vrij zijn, iemand met een hefboom,Morefun schreef:De rubbertjes zijn zo te zien nog dik in orde, dus waarschijnlijk zal het dan de fuseekogel zijn. Kan je me vertellen hoe ik kan zien dat hij stuk is?
een breekijzer oid, het wiel in verticale richting te laten bewegen.
Kijk dan of er ruimte op de kogel zit, dat kun je zien dat de kogel aan de wieldraagarm ten op zichte van het deel
van het fussestuk beweegt.
Dat is meestal in axiale richting, maar soms ook in horizontale richting en ook wel eens een combinatie van beiden.
-
Morefun
- Geregistreerd lid
Ik heb ontzettend veel zin om er mee aan de slag te gaan, ik denk dat ik alleen eerst even moet wachten totdat ik mijn vraagbaak heb. Er komen teveel termen om de hoek wat me niets zegt.
Volgens mij hoor je een fusee ook duidelijk bij maximale stuuruitslag, dan geeft 'ie een tikkend geluid. <-- dit hoor ik overigens niet. Ik zal er eens opletten.
Trouwens echt geweldig hoe een ieder moeiteloos antwoord geeft op vragen!!!
Volgens mij hoor je een fusee ook duidelijk bij maximale stuuruitslag, dan geeft 'ie een tikkend geluid. <-- dit hoor ik overigens niet. Ik zal er eens opletten.
Trouwens echt geweldig hoe een ieder moeiteloos antwoord geeft op vragen!!!
-
Mennö
- Geregistreerd lid
We liggen krom voor de hobby...Afijn, veel succes en plezier toegewenst van iemand die het laatste halfjaar iets te veel het fuseestuk los mocht halen (en het alweer op de agenda heeft): als je de boel toch los hebt vervang direct de twee ashoezen. Kostunrix, en dan ben je weer even klaar. Grootste probleem overigens voor de beginnende straatkantklusser: de kogeltrekker; probeer daar aan te komen / te lenen (zonder dat en dat apparaat of alternatief tussen draagarm en carosserie ben je redelijk lang bezig, als het al lukt. Geloof me, ik heb 't geprobeerdMorefun schreef: Trouwens echt geweldig hoe een ieder moeiteloos antwoord geeft op vragen!!!
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Mennö
- Geregistreerd lid
-
Morefun
- Geregistreerd lid
-
Mennö
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Pardon?Mennö schreef:Nee. Damage done; kan vervelender worden, maar je riskeert er niks mee dan dat wat al vervangen moet worden.Morefun schreef:Is het trouwens slecht om er bij wijze van nog 1000km mee door te rijden?
In het beroerdste geval breekt de kogel af. Ik hoef niet uit te leggen wat dan gebeurt. Een kapotte kogel moet zo snel mogelijk vervangen worden.
En 2 ashoesjes erbij is toch gelijk een dikke put werk erbij? Een fuseekogel lukt me, denk ik, in 20 min.