Welke banden voor Saab 95?
-
pluk vd petteflat
- Geregistreerd lid
Welke banden voor Saab 95?
Mijn Saab 95 V4 heeft 4 nieuwe banden nodig. Nu heb ik twee vragen:
- Wat is de juiste bandenmaat voor een Saab 95 (model 1977). Op de velgen staat 155 R15 4 1/2J. Nu kan je bij 115 65 R15 en 155 55 R 15 blijkbaar krijgen. Welke is de juiste voor mijn Saab?
- Vandaag met Euromaster in Arnhem gebeld. Er schijnen niet veel merken te zijn die 115 R 15 leveren. Alleen Michelin en Vredestein leveren ze nog. Van Michelin kosten ze EUR 200, die van Vredestein EUR 110. Zit er zoveel kwaliteitsverschil tussen die twee? Dia van Michelin vind ik wel erg duur....
- Wat is de juiste bandenmaat voor een Saab 95 (model 1977). Op de velgen staat 155 R15 4 1/2J. Nu kan je bij 115 65 R15 en 155 55 R 15 blijkbaar krijgen. Welke is de juiste voor mijn Saab?
- Vandaag met Euromaster in Arnhem gebeld. Er schijnen niet veel merken te zijn die 115 R 15 leveren. Alleen Michelin en Vredestein leveren ze nog. Van Michelin kosten ze EUR 200, die van Vredestein EUR 110. Zit er zoveel kwaliteitsverschil tussen die twee? Dia van Michelin vind ik wel erg duur....
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
wlkts
- Geregistreerd lid
Sinds 2 maanden heb ik op de voorwielen banden van het merk KENDA.
Ik vind ze prettiger dan de A-merk banden waarmee ik maar 2,5 jaar heb gereden. Kenda, van oorsprong fietsbanden, heeft duidelijk meer grip op de weg en een vriendelijkere prijs.
Ik heb breedte 165 onder de 96, oorspronkelijk zijn die geleverd met 155.
Wat onder een 95 hoort weet ik niet.
Over de voor- en nadelen van 155 vs 165 is al veel geschreven. Zoek maar eens. Het zal kloppn maar ik denk dat een onjuiste bandenspanning al snel grotere verschillen geeft.
Groet
W
96-'80
Ik vind ze prettiger dan de A-merk banden waarmee ik maar 2,5 jaar heb gereden. Kenda, van oorsprong fietsbanden, heeft duidelijk meer grip op de weg en een vriendelijkere prijs.
Ik heb breedte 165 onder de 96, oorspronkelijk zijn die geleverd met 155.
Wat onder een 95 hoort weet ik niet.
Over de voor- en nadelen van 155 vs 165 is al veel geschreven. Zoek maar eens. Het zal kloppn maar ik denk dat een onjuiste bandenspanning al snel grotere verschillen geeft.
Groet
W
96-'80
-
Bart-els
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Welke banden voor Saab 95?
155(S)R15 is de correcte maat maar 165(S)R 15 past ook op dezelfde velgen, zijn iets breder.pluk vd petteflat schreef:Wat is de juiste bandenmaat voor een Saab 95 (model 1977). Op de velgen staat 155 R15 4 1/2J
Ik heb op mijn 96s 165SR15, op de Sonett 155SR15, meest Vredestein Sprint, op de '79 96 zitten ook een paar Michelins.
Voor die paar km die ik er mee rijd, vind ik de Vredestein Sprint goed genoeg.
Het schijnt dat de VW kever en de Volvo Amazone ook die maat gebruiken dus ze zijn nog genoeg leverbaar, meestal niet op voorraad maar altijd te bestellen. Ik haal ze bij een bandenboer in Heerenveen, zelf Saab 96 clublid met o.a. 2 Sonetts.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En door het slippen van de 'spinner' aan de buitenkant van de band, kan zelfs het rubber aangetast worden en harde plekken krijgen,72sonett-III schreef:Nooit de voorwielen op de auto balanceren - als je al iemand kan vinden die dat nog doet, kan schade aan je differentieel opleveren.sabo schreef:65 euro per band zonder balanceren. Ik wil ze nl. straks op de auto laten balanceren.
wat juist weer onbalans op kan leveren en de VEILIGHEID kan daardoor ooknog eens VERMINDEREN!!
-
sabo
- Geregistreerd lid