Bij voorbaat dank,
Alex
Afstand is 31 cmDe afstand tussen het midden van het wiel en de onderkant van de rand is 31,5cm. Hierbij de vraag aan de Sonettrijders: hoeveel is die afstand bij jullie auto's?
Klopt, ik heb destijds ook 165 banden laten monteren. Voorbanden liepen bij scherp genomen bochten tegen de wielkasten aan. Ook de achterbanden liepen bij belading tegen de wielkastranden. Ik heb nu 155 banden laten monteren. Geen problemen meer en stuurt tevens veel lichter. Ook bij een SAAB 96 is dit goed te merken. Als ik nu nieuwe banden nodig heb laat ik standaard 155-banden monteren. Ik moet erwel bij vertellen dat ik ook de onderste draagarmrubbers heb vervangen.maar sindsdien staat de auto wel een beetje met de neus omlaag en bij bochten op een ongelijk oppervlak (schuine stoeprand op) raken de banden vrij snel de rand van het spatbord
Dit heb ik nooit begrepen. Ookal monteert men de onderste draagarmen onder de juiste hoek, dan wordt de hoek toch automatisch anders bij de montage van het wielashuis (is dit het juiste woord?) en fuseekogels?Bij het loshalen van de onderste draagarmen bleken deze onder dezelfde hoek als de bovenste bevestigd te zijn. Ik heb ze toen onder de goede hoek weer gemonteerd, maar sindsdien staat de auto wel een beetje met de neus omlaag

Bij mij precies hetzelfde... met de 165 banden werd de auto bij de APK afgekeurd wegens de aanloopsporen op de achterbanden. Die banden zitten nu op de '77 96 en de 155 daarvan zitten nu op de Sonett...ik heb destijds ook 165 banden laten monteren. Voorbanden liepen bij scherp genomen bochten tegen de wielkasten aan. Ook de achterbanden liepen bij belading tegen de wielkastranden. Ik heb nu 155 banden laten monteren. Geen problemen meer...