spoiler 96 jubileum

1967-1980
sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » di 19 jun, 2007 17:09

Ja, dat schreef ik ook al. Vanaf modeljaar 78, dus vanaf eind 77. Weten we nog steeds niet waar al die chromen handgrepen vandaan komen. Zeer waarschijnlijk dus niet standaard.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 19 jun, 2007 17:12

wlkts schreef:Volgens deze info dus vanaf modeljaar 78 het rubberen handvat...
OK, dan moet ik toch eens op zoek naar zo een rubber spoiler voor op mijn jubileum, om die weer origineel te maken...

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 19 jun, 2007 18:19

sabo schreef:Ja, dat schreef ik ook al. Vanaf modeljaar 78, dus vanaf eind 77. Weten we nog steeds niet waar al die chromen handgrepen vandaan komen. Zeer waarschijnlijk dus niet standaard.
Dit schreef ik eerder in dit topic:
De900C-GAS schreef:Effe een hele andere auto waarbij de rubberen bumpers vaak vervangen zijn door exemplaren die van chroom voorzien zijn,
is natuurlijk de MG B.
Misschien is wel zoiets ook wel bij een aantal SAAB's 96 gedaan, omdat men de exemplaren die verchroomd zijn mooier vonden/
vinden?
:wink:

Ik bedoel dus in dit geval de handgrepen op de achterklep van de SAAB 96. :idea:

ivaran
Geregistreerd lid

Bericht door ivaran » wo 20 jun, 2007 13:25

De spoiler was alleen op sommige markten standard, onder meer in Zweden en Finland. Als-ie standard daarop zit is het onderste gedeelte van de klep (tussen de lampjes dus) zwart gespoten.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 20 jun, 2007 13:31

72sonett-III schreef:
wlkts schreef:Volgens deze info dus vanaf modeljaar 78 het rubberen handvat...
OK, dan moet ik toch eens op zoek naar zo een rubber spoiler voor op mijn jubileum, om die weer origineel te maken...
vind die chromen veel mooier

mvg bert

[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/6/17010575490.jpg[/img][/img]

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 20 jun, 2007 13:45

bertus06 schreef:vind die chromen veel mooier
Ruilen?

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 20 jun, 2007 13:51

72sonett-III schreef:
bertus06 schreef:vind die chromen veel mooier
Ruilen?
ja

mvg bert

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 20 jun, 2007 13:57

hoi

hier kun je hem bekijken , als je op foto klikt krijg je vergroting

[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/6/17007554613.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/6/17007554691.jpg[/img][/img]

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » wo 20 jun, 2007 16:37

Hey, en ook zwart onder de handgreep/spoiler :roll: :roll: (joke).
Ik heb op zolder ook nog een zwarte liggen. Mijn eerste 96 uit 1979 (avatar) had ook een zwarte handgreep maar geen zwarte achterzijde. En die was echt helemaal origineel en ook gewoon een Nederlandse auto. Ging die zwarte achterzijde niet samen met o.a. zwarte klapruitjes?

GieS
Geregistreerd lid

Bericht door GieS » do 28 jun, 2007 12:14

Waar gebeurd, ik was erbij:
Mijn vader kon kiezen tussen de zwarte achterspoiler en de verchroomde kofferhandgreep. De zwarte werd hem door de dealer ten strengste afgeraden, omdat door de enorme downforce de wiellagers te zwaar belast zouden worden. (Wat een giller!!!) Vader, die nog nooit van downforce had gehoord, was dusdanig onder de indruk, dat hij koos voor de chromen koffergreep. Links en rechts daarvan zaten smalle sierstrips, hetgeen een verklaring is voor de extra gaten. Decennia later beweren boze tongen, dat de dealer zich verrijkt heeft door bewust deze wisseltruc toe te passen.

Ondanks die mega-downforce zit er nu toch een zwarte op !!!

Gies

Veefour
Geregistreerd lid

Bericht door Veefour » zo 09 dec, 2007 22:05

Ik bezit een jubileum uit '79 en heb deze van de eerste eigenaar gekocht. Nog nooit gerestaureerd. Deze is voorzien van een chroom handgreep en twee geplakte chroomstripjes links en rechts van de greep om de overgang naar de matzwarte lak te maskeren....

Misschien is voor deze nederlandse jubileum uitvoering een uitzondering gemaakt, of was er nog een partijtje chroom handgrepen die op moest?

Erik

Plaats reactie