Hoi flind,
Waarom toch altijd een 90 als donor gebruiken

.
Het voordeel van een evt lager verbruik ben je al kwijt door het extra werk en de kosten voor oa de pakking, zeker bij een auto op gas met weinig te verwachten km's per jaar.
Een 90 is door de vaak langere eindoverbrenging vaak geen auto om vlot in te halen met een carb uitvoering op LPG.
Als je niet zo'n sleutelaar bent is de 2e klus ook omvangrijk en daar heb je nog wat x-tra gereedschap (oa motortakel) en handen bij nodig.
Als de rest van het blok nog goed functioneert zou ik persoonlijk kijken waar de lekkage a/d distributiezijde vandaan komt, ik heb al 2x meegemaakt dat de keerring aan de buitenzijde niet meer klemde en daardoor flink olie doorliet. Met het juiste gereedschap is dit bij een 900 een klusje van hoogstens een paar uur. Bij een 99/90 is het lastiger omdat de ruimte gering is.
De kettingspanner (mits het om de gemodificeerde H-blok uitvoering gaat, alleen de 1e uitvoering was problematisch maar die hoort bij een terugroepactie te zijn vervangen) kan veel langer mee dan die dikke 2 ton en als je ketting en vooral de geleiders nog in voldoende goede staat zijn dan kan de motor makkelijk op de plek blijven zitten.
Ik heb een green block staan wat zonder zeggen probleemloos al 240000 km gedraaid heeft, met het geregeld stellen van de kleppen schijn je op LPG nog een eind door te kunnen rijden alvorens de zittingen te ver ingeslagen zijn. 160 km per week is maar een klein stukje, wij rijden er nog meer per dag met onze 90 en 900, als ze kleppen na 50000 km uitgesteld zijn dan ben je met een dergelijke kop alweer 5 jaar -no guarantees- verder..
De kop moet er voor de koppakking toch af en dan kan je evt makkelijk een latere voor loodvrij geschikte kop monteren na controleren en vlakken.
Ben benieuwd waar je voor kiest...
Cornell