Chrome Deurspiegel Saab 96 V4 - 1976

1967-1980
BartVL
Geregistreerd lid

Chrome Deurspiegel Saab 96 V4 - 1976

Bericht door BartVL » di 03 jul, 2007 7:49

Hey,

Ik ben sinds enkele weken bezig met het opknappen van een Saab 96L V4 van 1976, hierbij heb ik al verschillende malen topics van dit forum gelezen welke me zeer goed geholpen hebben. De koppelingscilinder is al vervangen, de achterremcilinders gereviseerd en de trommels opgekuist en nu begin ik dus aan de "body" van de wagen.

Ik heb me al sufgezocht achter een chrome zijspiegel voor aan de deur, de mijne was door de vorige eigenaar afgebroken.. Nu ben ik er al stillaan achtergekomen dat deze spiegels gewoon weg niet meer te vinden zijn (betaalbaar) en er dus een andere oplossing uit de bus moet komen. Ik heb beide delen van de voet nog en zou deze wel kunnen "oplappen" maar er is meer aan dan enkel een gebroken voet, de verbinding van voet naar spiegelvlak (het draaipunt van de spiegel) is ook niet al te schitterend meer.

Nu ben ik op zoek naar mensen die al ervaring hebben met het installeren van een ander type spiegel op de Saab 96, ik heb al ontdekt dat de GM van de jaren '60-'70 ook soortgelijke chrome spiegels heeft, alleen is de bevestiging aan de voet anders. Dit zou willen zeggen bestaande gaten stoppen en nieuwe gaten boren.

Zijn er mensen die al een soortgelijk probleem hebben weten op te lossen of die me kunnen helpen met handige tips?

Alvast bedankt!

Groeten,

Bart

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

spiegel

Bericht door Tenfour » di 03 jul, 2007 9:30

Hoi Bart,

Ik kan je misschien wel helpen met een vervangende chromen spiegel. Ik heb tegen een kleine vergoeding nog een chromen ovale zijspiegel, welke op de Saab 95/96 hoort. De spiegel zelf is vergaan, het chroom is nog ok.

Mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag...

Roger

BartVL
Geregistreerd lid

Spiegel

Bericht door BartVL » di 03 jul, 2007 11:03

Ik ben wel geïnteresseerd in de spiegel ja, heb je er een foto van? En welke is je vraagprijs?

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Spiegel

Bericht door Tenfour » di 03 jul, 2007 11:12

BartVL schreef:Ik ben wel geïnteresseerd in de spiegel ja, heb je er een foto van? En welke is je vraagprijs?
Afbeelding

Afbeelding

De rechterzijspiegel, links op de tweede foto dus... Inmiddels heeft de 95 een nieuwe spiegel gekregen, vandaar de verkoop... Ik mail per PB de prijs.

Roger

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 03 jul, 2007 12:13

Op Ebay UK zie ik met regelmaat de spiegels voorbij komen en die zijn helemaal niet zo duur. Zoeken op Saab V4.

Alex

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 03 jul, 2007 12:59

Alex B schreef:Op Ebay UK zie ik met regelmaat de spiegels voorbij komen en die zijn helemaal niet zo duur. Zoeken op Saab V4.

Alex
De laatste twee die voorbij kwamen heb ik gekocht ja... Inclusief verzendkosten is het toch een aardig bedrag vind ik...

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 03 jul, 2007 13:51

te kust en te keur zoveel je er wilt

http://www.kevershop.nl/c88.html

mvg bert

vind zelf deze de mooiste

[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/7/18307533457.jpg[/img][/img]

en voor de prijs hoef je het niet te laten

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » di 03 jul, 2007 15:22

Ik heb er vorig jaar of zo eentje gekocht (origineel model) op een beurs in Utrecht dacht ik. 30 euro voor een spiegeltje. Beste prijs maar wel een mooi spiegeltje :P

BartVL
Geregistreerd lid

Ander type deurspiegel

Bericht door BartVL » di 03 jul, 2007 17:57

Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van een ander type deurspiegel? Ik zie sommige Saab 96's met zwarte plastieken spiegels (van de 900?) die net onder het originele montagevlak staan (zie http://www.putfile.com/pic.php?img=5868651 - Bedankt Bertus voor de foto).

Ik kan me namelijk inbeelden dat je niet zomaar eender welke spiegel in de plaats kan zetten, de gaten moeten toch ongeveer uitkomen, of is hier makkelijk een mouw aan te passen?

bertus06
Geregistreerd lid

Re: Ander type deurspiegel

Bericht door bertus06 » di 03 jul, 2007 18:33

BartVL schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van een ander type deurspiegel? Ik zie sommige Saab 96's met zwarte plastieken spiegels (van de 900?) die net onder het originele montagevlak staan (zie http://www.putfile.com/pic.php?img=5868651 - Bedankt Bertus voor de foto).

Ik kan me namelijk inbeelden dat je niet zomaar eender welke spiegel in de plaats kan zetten, de gaten moeten toch ongeveer uitkomen, of is hier makkelijk een mouw aan te passen?
6 euro bij autoshop autovista hier in winschoten denk dat brezan etc. ze ook wel hebben

mvg bert

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Ander type deurspiegel

Bericht door 72sonett-III » di 03 jul, 2007 19:40

BartVL schreef: Ik zie sommige Saab 96's met zwarte plastieken spiegels (van de 900?) die net onder het originele montagevlak staan...
Niet 900, origineel op de 95/96 vanaf 1977;

Afbeelding

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » wo 04 jul, 2007 13:01

Zwart was idd origineel vanaf 1977. Ik heb nog een stel zwarte liggen, van een is het voetje afgebroken.
Chromen spiegels zijn via ebay erg duur. Ze gaan vaak voor ruim 50 euro per stuk weg. Ik heb net 2 spiksplinternieuwe gekocht bij van der Laan. Kosten ook 50 euro excl. dan wel. Bij Onno Kempingk kosten ze 45 euro excl.
Ze passen perfect op de bestaande gaatjes en je krijgt er schroeven en een rubber tussenplaatje bij.

Ik heb voor de liefhebber nog een slechte spiegel met goed glas.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 04 jul, 2007 13:36

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 04 jul, 2007 14:48

zijn exact dezelfde als bij autorevista op de verpakking na dan

mvg bert

BartVL
Geregistreerd lid

Zijspiegels

Bericht door BartVL » wo 04 jul, 2007 17:24

Zwarte plastiek spiegels gaan er zeker niet tegen, ik houd de wagen graag origineel en de chrome spiegels vind ik te mooi om te verwijderen... Bij Onno Kempink kan je blijkbaar de chrome spiegels nieuw kopen (replica zo te zien), raar dat ik daar na mijn duizenden zoektochten via Google nooit op ben uitgekomen :shock: Alvast bedankt Sabo voor deze info!!

Aangezien mijn linker spiegel nog in goede staat is ga ik in eerste instantie de spiegel van Tenfour kopen, ik heb bij de de mijne het spiegelglas er vlot uitgekregen en kan dit makkelijk overbouwen. Misschien dat ik op verloop van tijd wel een goeie € 100 uitgeef voor twee nieuwe (replica) spiegels, hoewel deze dan wel zullen afsteken tegenover de overige chrome delen die toch net ietsje minder blinken... :D

Bedankt iedereen voor de vele reacties!!

Plaats reactie