Nieuwe aanwinst, Saab 96
-
Impala72
- Geregistreerd lid
Nieuwe aanwinst, Saab 96
Hallo,
Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op. Schijnt aardig gaaf te zijn, alleen wat laswerk ( kokerbalkjes achter? ).
Carrosserie goed, ook de deuren zijn goed.
Sahara beige moet de kleur zijn.
Auto heeft een probleem met de remmen ( soms trap je "door"de rem, hoofdremcilinder?? ) en een probleem met de koppeling.
Heeft een 96 hydr. bediening van de koppeling??
Dit keer is de auto niet voor de handel. Het is weer eens tijd voor een eigen oldtimertje
gr
Chris
Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op. Schijnt aardig gaaf te zijn, alleen wat laswerk ( kokerbalkjes achter? ).
Carrosserie goed, ook de deuren zijn goed.
Sahara beige moet de kleur zijn.
Auto heeft een probleem met de remmen ( soms trap je "door"de rem, hoofdremcilinder?? ) en een probleem met de koppeling.
Heeft een 96 hydr. bediening van de koppeling??
Dit keer is de auto niet voor de handel. Het is weer eens tijd voor een eigen oldtimertje
gr
Chris
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe aanwinst, Saab 96
Leuk, welk jaar? Het valt meestal tegen....Impala72 schreef:Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op. Schijnt aardig gaaf te zijn, alleen wat laswerk ( kokerbalkjes achter? ).
Zie http://members.home.nl/saab96/techtip/rust.htm
Ja, zou kunnen. Zie http://www.saabnl.nl/techniek/tech9596.htm en in het bijzonder http://www.saabnl.nl/techniek/9596remmen.htmAuto heeft een probleem met de remmen (soms trap je "door" de rem, hoofdremcilinder?? )
Ja, zie http://www.saabnl.nl/techniek/9596koppeling.htmHeeft een 96 hydr. bediening van de koppeling??

-
Impala72
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe aanwinst, Saab 96
Welkom op het forum Chris, toch niet al te veel voor betaald mag ik hopen.Impala72 schreef:
Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op.
-
Impala72
- Geregistreerd lid
Hallo,
Dank je. Ik moet het forum nog verder ontdekken, het is voor mij een onondekte schat van informatie.
Teveel voor betaald? Weet niet, oud ijzer prijs, 300 euro. Motorisch prima, als de remmerij betrouwbaar was geweest had ik 'm wel op groene platen naar huis gereden, nu moet ik even een ambulance regelen ( heb ik nog niet helaas )
gr
Chris
Dank je. Ik moet het forum nog verder ontdekken, het is voor mij een onondekte schat van informatie.
Teveel voor betaald? Weet niet, oud ijzer prijs, 300 euro. Motorisch prima, als de remmerij betrouwbaar was geweest had ik 'm wel op groene platen naar huis gereden, nu moet ik even een ambulance regelen ( heb ik nog niet helaas )
gr
Chris
-
rmelle
- Geregistreerd lid
nieuwe aanwinst...
Hej Impala72,
hoe is het afgelopen met het halen van je nieuwe Saab 96?
succes
hoe is het afgelopen met het halen van je nieuwe Saab 96?
succes
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
Impala72
- Geregistreerd lid
Hallo,
Even een update over de 96. Heb nog geen foto's gemaakt, maar auto blijkt totaal restauratie nodig te hebben.
Interieur gaar/ versleten.
Heb in ieder geval 2 achterspatborden nodig, wellicht 2 voorspatborden.
Motorkapje is ook doorgeroest achter embleem.
Laswerk bodem...Kortom mooi winterproject. Op zich zie ik er niet tegenop, het moet alleen even gebeuren...
Komt alleen van alles tussendoor. Net een Saab 900 binnengekregen uit 1985 ( voor de handel, iemand interesse? Harde auto, paar plekjes op spatbord. Auto is roodbruin, maar beetje dof. Zal even de pot commendant opentrekken. 5-deurs, stuurbekr, CV, schuifdak, 2 liter inj, LM velgen APK tot april volgend jaar)
Woensdag nog even bij een 83er Saab 99 kijken, ook handel. Drukte genoeg. Het 96 project moet even wachten.
gr
Chris
Even een update over de 96. Heb nog geen foto's gemaakt, maar auto blijkt totaal restauratie nodig te hebben.
Interieur gaar/ versleten.
Heb in ieder geval 2 achterspatborden nodig, wellicht 2 voorspatborden.
Motorkapje is ook doorgeroest achter embleem.
Laswerk bodem...Kortom mooi winterproject. Op zich zie ik er niet tegenop, het moet alleen even gebeuren...
Komt alleen van alles tussendoor. Net een Saab 900 binnengekregen uit 1985 ( voor de handel, iemand interesse? Harde auto, paar plekjes op spatbord. Auto is roodbruin, maar beetje dof. Zal even de pot commendant opentrekken. 5-deurs, stuurbekr, CV, schuifdak, 2 liter inj, LM velgen APK tot april volgend jaar)
Woensdag nog even bij een 83er Saab 99 kijken, ook handel. Drukte genoeg. Het 96 project moet even wachten.
gr
Chris
-
Impala72
- Geregistreerd lid
Oh ja, over de 96, motortje is puik. Alleen koppeling doet bijna niets ( cylinder denk ik ) Sahara beige.
Auto is eigenlijk - bijna - sloper. Maar goed, het lasapparaat is gewillig zeggen we dan maar
De Owatrol olie kan weer tevoorschijn komen.
Ik heb mezelf voor de winter maar een 4 kolomsbrug beloofd. Tenminste, als we die betaalbaar tegenkomen.
gr
Chris
Auto is eigenlijk - bijna - sloper. Maar goed, het lasapparaat is gewillig zeggen we dan maar
De Owatrol olie kan weer tevoorschijn komen.
Ik heb mezelf voor de winter maar een 4 kolomsbrug beloofd. Tenminste, als we die betaalbaar tegenkomen.
gr
Chris
-
Impala72
- Geregistreerd lid