Startmotor loskrijgen
-
Mennö
- Geregistreerd lid
Startmotor loskrijgen
Aan de vliegwielzijde twee m14 bouten plus moeren eraf gehaald, nu de andere kant nog. Daar zit-ie met 2 m10 moertjes vast aan een steunplaatje. De m10's loshalen schiet niet op (eindjes zitten ferm in de ogen van het plaatje) en het plaatje lijkt vast te zitten onder de koelvloeistofaftapplug, geheel tegen alle logica in. Ik had al een m24 dop, een wringijzer en een pijp erop staan toen ik bedacht dat ik het eerst maar eens hier kon vragen voordat ik die aftapplug uit de bak breek.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik geloof dat ik de startmotorconstructie niet helemaal doorzie...
Gaat om een '73 carb.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik geloof dat ik de startmotorconstructie niet helemaal doorzie...
Gaat om een '73 carb.
-
brinky
- Donateur

-
Mennö
- Geregistreerd lid
Ik zal je corrigerenbrinky schreef:Volgens mij zit dat ongeveer hetzelfde als op mijn 84-er 900 die de startmotor ook onder het uitlaatspruitstuk heeft zitten? Zo ja, dan kan dat hele steunplaatje van het blok afgeschroefd worden. Zit met 2 boutjes in het blok gedraaid.
(Als ik iets doms zeg, corrigeren jullie me wel he?)
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Mennö
- Geregistreerd lid
Aha, en die aftapbout breekt niet zo 'gemakkelijk'? Ik draai het graag los, maar liefst wel zonder met de brokken te zitten.Paul99 schreef:De enige methode die ik ken is zoals Brinky het omschrijft. Werkt bij B en H blokken.
-Edit-
Ik zie op de oude epc dat het plaatje met 1 flinke moer vast zit. De oude blokken hebben niet zo'n koelvloeistofaftappluhuis. De aftapbout zit direct in het blok.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Mennö
- Geregistreerd lid
Dude, mijn bel werkt niet. Staand op de roest-witte konje bijna op het raam kloppenjelger schreef:waarom deed jij net niet open? of had ik de verkeerde bel?(zet toch eens namen neer !)
het werkt net wat lekkerder van onderen (met eventueel de uitlaat van spruitstuk los)
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
pffff. Ga maar eens aan een 99T sleutelen. Dan heeft een GL opeens zeeen van ruimte....Mennö schreef:...... Vindt overigens de doorgangsruimte van onder bij een 99 errug klein: ....
Door de 4 moeren van de voorpijp los te draaien (tip: onder de accubak door met je sleutel en armen), kan je er prima bij. Dat moet sowieso want je krijgt de startmotor er niet uit met de voorpijp op z'n plek.
-
brinky
- Donateur

-
Mennö
- Geregistreerd lid
Startmotor liet zich eigenlijk wel soepel verwijderen tussen wielkast, motorsteun en uitlaatspruitstuk door. Maar, verblind door de in mijn hoofd galmende woorden van de verkoper 'de startmotor doet het niet' had ik niet goed gecontroleerd of het daar wel aan lag. Dus, nada verschil met andere startmotor op z'n plek. 10 minuten multimeteren en een fikse vonk en schroeipartij door een contactje tussen + en blok verder hield ik het voor vandaag voor gezien. Contactschakelaar zegt keurig klik bij op contact zetten, maar verder helemaal niks. Als-ie klikt moet-ie toch in orde zijn? Wat en waar moet ik meten?
-
tonke40
- Donateur (10x)

-
Mennö
- Geregistreerd lid