Saab 90 gekocht

1985-1987
Plaats reactie
peterpaul
Geregistreerd lid

Saab 90 gekocht

Bericht door peterpaul » di 17 jul, 2007 22:49

Hoi,
Heb sinds een week of 3 nu ook een saab 90. Is er een uit 86 in de kleur wit. Fotootje volgt nog. Wel een hoop km's 426 Dk maar rijdt ok en op gas.
Heeft de gebruikelijke mankementjes zoals hangende hemel ed maar ach, is erg leuk om in te rijden.
Daar er een kentekenplaathouder op zat van het saabforum was ik benieuwd of iemand de auto kent en zo ja, of ie me wat kan vertellen over de onderhoudshistorie of zo.
Kenteken is in ieder geval PK-44-NP

Hoor het graag!! :D

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 17 jul, 2007 22:53

Een 4bak??
Een 5bak??
Een toerneteller??
Een voorspoiler??
Een interval op de ruitenwissers??
15J5Velgen??
15J5.5Velgen??
165 SR 15 banden??
175/70 TR 15 banden??
Eventueel een schuifdak??
Het zijn een paar vragen, over hoe een SAAB 90 is wat de uitrusting betreft. :wink:

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 18 jul, 2007 9:44

Proficiat!
Een witte! 8)

Ik ken de auto zo op het eerste gezicht niet, maar als dat ding net zo stuift als dat machien van mij dan kun je nog een hoop lol hebben! :P

(Sorry voor de bovenstaande vragenlijst van collega-forummer, maar onder een ander topic zitten we met de kenmerken per bouwjaar te stoeien... :lol: )

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » wo 18 jul, 2007 19:16

:P geen probleem hoor, die vragenlijst.
T is een 5 bak met toerenteller, interval op de ruitenwissers zonder schuifdak.
De velgen zijn volgens mij niet origineel. Ik heb aluminium saabvelgen, type moet ik nog uitzoeken met bandenmaat 195/65 R15. Dit vind ik zelf iets aan de grote kant maar ze zijn nog redelijk dus die rijd ik op.

Moet nog ff goed naar de voorkant kijken want weet niet of er een voorspoiler opzit. :P

Bas
Geregistreerd lid

Saab 90

Bericht door Bas » vr 20 jul, 2007 17:29

Beste Peter Paul,

Goed om te lezen dat mijn oude trouwe Saabje weer bij een liefhebber terecht is gekomen. Ik vind het nog steeds jammer dat ik de auto vorig jaar augustus heb weg gedaan. Voor foto's van de auto kun je even in mijn album kijken, kan haast niet anders dan dat de auto is waar jij nu in rond tourt!
Veel plezier!

Groet van Bas

PS: mocht je nog interesse hebben in het instructieboekje, geef dan een pbtje en we regelen wel wat.

Plaats reactie