Open air luchthapper ( K&N )
-
inactief
- Geregistreerd lid
Open air luchthapper ( K&N )
Tjah, weer een stapje dichter bij stage 3. Hopelijk wil mijn "knip" ook meewerken.
Inmiddels heb ik een open air luchtfiltertje van K&N op de saabrio gezet. Een werkje van een uurtje of twee, voor een "techneut" als ik, zat een best goede gebruiksaanwijzing bij.
De oude airbox achter het spatscherm uit peuteren was de grootste takkezooi, dat heeft me minstens een half uur gekost. De rest viel best mee.
Volgens het boekje en de website van K&N is het precies voor deze wagen gemaakt ( K&N 57-0643 ), echter ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet helemaal past zoals ik had gehoopt. Inmiddels zit ik er aan te denken om het zwarte pijpje tussen de filter en de motor te vervangen door een iets groteren bocht zodat het luchtfilter wat beter ligt.
Is er toevallig al eens iemand die het zelfde "probleem" had? Zo ja, hoe is het opgelost?
Ik zal morgen eens een fototje maken van hoe scheef het filter ligt, zo scheef dat "hij" op een halve cm na het plaatwerk raakt.
Owjah, ook de luchttoevoer naar de luchtfilter komt me wat prullerig over, toch?!
Inmiddels heb ik een open air luchtfiltertje van K&N op de saabrio gezet. Een werkje van een uurtje of twee, voor een "techneut" als ik, zat een best goede gebruiksaanwijzing bij.
De oude airbox achter het spatscherm uit peuteren was de grootste takkezooi, dat heeft me minstens een half uur gekost. De rest viel best mee.
Volgens het boekje en de website van K&N is het precies voor deze wagen gemaakt ( K&N 57-0643 ), echter ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet helemaal past zoals ik had gehoopt. Inmiddels zit ik er aan te denken om het zwarte pijpje tussen de filter en de motor te vervangen door een iets groteren bocht zodat het luchtfilter wat beter ligt.
Is er toevallig al eens iemand die het zelfde "probleem" had? Zo ja, hoe is het opgelost?
Ik zal morgen eens een fototje maken van hoe scheef het filter ligt, zo scheef dat "hij" op een halve cm na het plaatwerk raakt.
Owjah, ook de luchttoevoer naar de luchtfilter komt me wat prullerig over, toch?!
-
Daantje
- Geregistreerd lid
-
inactief
- Geregistreerd lid
ik denk dat ik er om te beginnen maar een stukje rubber op ga plakken, als noodoplossing...
Daantje, we hebben bijna de zelfde, iig qua kleur!
Ik heb alleen de 9-3 buisiness cabrio, hier zie je wat fototjes:
viewtopic.php?t=25325
Hiep!
Daantje, we hebben bijna de zelfde, iig qua kleur!
Ik heb alleen de 9-3 buisiness cabrio, hier zie je wat fototjes:
viewtopic.php?t=25325
Hiep!
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Mooie
Mooi verlaagd ook....
en de luchtfilter, ach dat ie de carrosserie raakt.......
Ik zei al, de mijne raakt de zijkant, maar zit er wel strak tegen, en aan een ijzeren buis.....
Als die van jou een beetje kan bewegen, of erger nog, gaat liggen rammelen, zou ik ook wat verzinnen.. Misschien de slang wat inkorten? of iets van versteviging maken....
Mooi verlaagd ook....
en de luchtfilter, ach dat ie de carrosserie raakt.......
Ik zei al, de mijne raakt de zijkant, maar zit er wel strak tegen, en aan een ijzeren buis.....
Als die van jou een beetje kan bewegen, of erger nog, gaat liggen rammelen, zou ik ook wat verzinnen.. Misschien de slang wat inkorten? of iets van versteviging maken....
-
inactief
- Geregistreerd lid
Als dat zwarte stuk pijp aan de motor kant wat langer was geweest...
K&N zijn ook maar prutsers is mijn conclusie, misschien vraag ik Tony of dat te vervangen is door zo'n blauw stuk slang... Ziet er ook wel blits uit, toch?!
Ik ben benieuwd wanneer wij elkaar een x tegenkomen daantje!
K&N zijn ook maar prutsers is mijn conclusie, misschien vraag ik Tony of dat te vervangen is door zo'n blauw stuk slang... Ziet er ook wel blits uit, toch?!
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Blauwe Samco slangen zien er zeker blits uitG-ice schreef:Als dat zwarte stuk pijp aan de motor kant wat langer was geweest...
We wonen niet ver van elkaar ..... we zouden elkaar toch eens tegen moeten komen .... anders kunnen we het lot een beetje helpen en eens mini meeten
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Wat je meestal ziet bij een gesloten filter is dat de inlaat van het ding op een plek zit waar er frisse, koude lucht naar binnen kan. Vervolgens zie je dat mensen een K&N filter plaatsen, die best goed smoelt maar alleen maar hete lucht van onder de motorkap aanzuigt. Het netto resultaat is dan een racey aanzuigsoundje en...de vraag of je nu wel zoveel bent opgeschoten.
Hou me ten goede, het ziet er lekker uit maar voor de rest zet ik er wel mijn vraagtekens bij.....
Hou me ten goede, het ziet er lekker uit maar voor de rest zet ik er wel mijn vraagtekens bij.....
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
... dus, wellicht beter om een performance filter voor de originele filterbak te kopen danmarq101 schreef:Wat je meestal ziet bij een gesloten filter is dat de inlaat van het ding op een plek zit waar er frisse, koude lucht naar binnen kan. Vervolgens zie je dat mensen een K&N filter plaatsen, die best goed smoelt maar alleen maar hete lucht van onder de motorkap aanzuigt. Het netto resultaat is dan een racey aanzuigsoundje en...de vraag of je nu wel zoveel bent opgeschoten.
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
-
The Don
- Geregistreerd lid