900T-R schreef:gesundenes Volksempfinden
oei oei oei, Eric... ken je Godwin?
Dit soort discussies zijn er gewoon in alle soorten en maten als het gaat om het al dan niet inperken van de door jou genoemde en geroemde
persoonlijke vrijheden. Voorbeeld: Bullbars zijn ook alweer een aantal jaren verboden, en waren eerder een veel gekochte geheel legale accessoire op je SUV. Men kwam op een gegeven moment tot de conclusie dat de de volstrekt legale aanschaf van die dingen maar eens ingeperkt moest worden omdat de mensen die deze volstrekt legale accessoire meer kwaad dan goed deed in het dagelijkse verkeer.
De massa is alleen dom en onwillig en er zal altijd wel iemand zijn die niet inziet dan zo'n roobar op je wagen wel eens het verschil van dood en leven kan zijn bij een aanrijding met een fietser. In australië zijn deze dingen dan weer bittere noodzaak, omdat een plotseling overstekende kangaroo en een voorruit geen ideale combinatie zijn bij 120 km/u.
Daarom: regelgeving. Ik heb er vaak ook een hekel aan, maar als het goed is voor het algemeen nut/volk/gemeenschap, waarom niet?
Ik heb zelf ook niet de illusie dat ik in een bomenknuffelaar rijd, in tegendeel. Als strengere regelgeving zou inhouden dat ik afstand van het ding zou moeten doen, zou ik inderdaad niet extreem gelukkig zijn, en dan druk ik me nog zacht uit.
Ik zou alleen graag zien dat er bepaalde emissie-standaarden zouden gesteld worden, ongeacht bouwjaar, merk en type. De meest ideale combinatie zou wel een oudere wagen zijn, die moderne emissie-eisen haalt. Twee vliegen in één klap. Helaas verdient men daar weer weinig aan, dus het zal wel weer weggelobbied worden.
Met name jouw opmerking over 'dan vraag je om een handtekening in de lak'schuurt gevaalrijk dicht langs het laatste. Nogmaals: bah.
Ik zou niet alles wat ik hier neerpen zo extreem serieus nemen, dat doe ik namelijk ook niet. Het was meer het verwoorden van een gevoel dat je krijgt als je weer eens zo'n tank dubbel geparkeerd ziet staan, waar één of andere tut-hola probeert haar ultrahippe babycarrier uit de bak te hijsen terwijl er een file aan rollators ophoopt op de stoep. Als de tuthola in kwestie dan ook nog eens op een niet mis te verstane wijze uitvaart tegen de oudere van dagen die er wat van probeert te zeggen, dan knapt er iets in mij, sorry. (en ja, echt meegemaakt, en helaas erg vooroordeelbevestigend voor dit type wagen, maar ik heb mijn sleutels op zak gehouden

)
nou jij weer.