nissan CA18ET

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Geert-Jan
Geregistreerd lid

nissan CA18ET

Bericht door Geert-Jan » vr 17 aug, 2007 12:15

Hallo,

Ik heb een oude liefde zien staan. Daarin zit de CA18ET motor van Nissan. Wie weet toevallig daar iets over te vertellen? Waar moet ik op letten, hoe bepaal ik of de motor/versnellingsbak ok is?

Ik oa begrepen dat de motor bij 180000km op is. Klopt dat, wat is de oorzaak?

Thx/Groeten,

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 21 aug, 2007 10:50

wat mijn ervaring bij nissan is dat ze extreem betrouwbaar zijn tot ongeveer 200.000 daar na komt echt alles tegelijk :evil: daarom mijd ik nissan

wiseguy
Geregistreerd lid

Bericht door wiseguy » di 21 aug, 2007 18:18

Mijn Sunny uit 1993 heeft ondertussen 343.000 km, waarvan 270.000 km op LPG. Vrijwel probleemloos. In de afgelopen 4 jaar waren de enige grote reparaties (afgezien van jaarlijkse grote beurt) koppelingsplaat vervangen (bij 320.000km) en schokbrekers achter. SAAB90 staat in de wacht, maar de Nissan begeeft het maar niet... (*afkloppen*; hij kost ook bijna niks - om de week van Eindhoven naar Groningen en terug)

Geert-Jan
Geregistreerd lid

Bericht door Geert-Jan » wo 22 aug, 2007 10:11

Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Dat Nissan betrouwbaar is heb ik zelf ook ervaren. In mijn familie rijden een aantal Nissans rond zonder dat ik daar ooit problemen over hoor.

Het gaat mij echter specifiek om de CA18ET motor met Garret T2 (soms T3) turbo, gebouwd van ongeveer 1984 tot 1990.

Als iemand iets kan vertellen over die motor, of eventueel over de turbo-loze variant (bijvoorbeeld of die variant dezelfde ophangpunten heeft als de turboversie) dan ben ik erg geholpen.

Groeten,

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 22 aug, 2007 10:33

Misschien op een Nissan forum vragen? :?

Plaats reactie