lijstjes achterraam 900 ng 96 cabrio 2.3
-
corduroy
- Geregistreerd lid
lijstjes achterraam 900 ng 96 cabrio 2.3
hallo,wie heeft er een tip om de lijstjes van de achterramen ivm roest te behandelen of te vervangen,is dit altijd een complete set met raam of zijn de lijstjes ook los te krijgen?
tevens ben ik zoek naar een onderkantlijst[waar het achterraam in ''verdwijnt''].
de rechtse,als je erin zit!!!
alvast bedankt,
corduroy
tevens ben ik zoek naar een onderkantlijst[waar het achterraam in ''verdwijnt''].
de rechtse,als je erin zit!!!
alvast bedankt,
corduroy
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Je bedoeld de rubber lijstjes die aan de achterraampjes vast zitten en mee naar beneden zakken, de B-stijltjes eigelijk ?
Toen ik de mijne kocht stonden deze ook bol omdat er roest achter zat.
Bij een check bij de saabdealer zei deze dat dat vaker voorkwam, en de roest weggekrabt moest worden en de rubbers opnieuw moesten worden vastgekit....
Nu heb ik de (niet saab) garage waar ik hem gekocht had verzocht dit in de garantie periode op te lossen, en dat hebben ze keurig gedaan door er een setje van kunststof op te zetten
(schande dat de saabdealer niet eens van het bestaan afwist, maar deze stijlen zijn dus los van de ramen, en van kunststof te verkrijgen)
Toen ik de mijne kocht stonden deze ook bol omdat er roest achter zat.
Bij een check bij de saabdealer zei deze dat dat vaker voorkwam, en de roest weggekrabt moest worden en de rubbers opnieuw moesten worden vastgekit....
Nu heb ik de (niet saab) garage waar ik hem gekocht had verzocht dit in de garantie periode op te lossen, en dat hebben ze keurig gedaan door er een setje van kunststof op te zetten
-
corduroy
- Geregistreerd lid
b stijltjes
hoi daantje,
das mooi opgelost door die garage,heb je een naam of telefnr om is te informeren hoe en wat??
alvast bedankt voor je reactie,
gr corduROY
das mooi opgelost door die garage,heb je een naam of telefnr om is te informeren hoe en wat??
alvast bedankt voor je reactie,
gr corduROY
-
Hannes
- Forum Admin
-
corduroy
- Geregistreerd lid
b stijl en roest probleem
ik een pb gestuurd,ik hoop op reactie van daan....Hannes schreef:Ja, tell us more.
Bij onze verder toch heel strakke 900 NG zijn die B-stijltjes ook behoorlijk gebobbeld.
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Ik zal hier ´t hier nog eens zeggen
Veel meer weet ik er niet van, ik weet alleen dat ze bestaan omdat Garage van Mossel hier in Tilburg (waar ik m´n saab 2 jaar geleden kocht) ze voor me besteld en gemonteerd heeft.....HERSTEL, ik kocht m´n saab in Tilburg, maar de vesting van Van Mossel in Waalwijk heeft ze besteld en geplaatst
De saabdealer hier in tilburg wist niet eens van het bestaan af, wat me wel doet denken dat het misschien geen orginele saab parts zijn..
Ik zal morgen wat foto´s schieten en hier plaatsen, kunnen jullie misschien bij de plaatselijke saabdealer aantonen dat ze wel degelijk bestaan
Veel meer weet ik er niet van, ik weet alleen dat ze bestaan omdat Garage van Mossel hier in Tilburg (waar ik m´n saab 2 jaar geleden kocht) ze voor me besteld en gemonteerd heeft.....HERSTEL, ik kocht m´n saab in Tilburg, maar de vesting van Van Mossel in Waalwijk heeft ze besteld en geplaatst
De saabdealer hier in tilburg wist niet eens van het bestaan af, wat me wel doet denken dat het misschien geen orginele saab parts zijn..
Ik zal morgen wat foto´s schieten en hier plaatsen, kunnen jullie misschien bij de plaatselijke saabdealer aantonen dat ze wel degelijk bestaan
-
Daantje
- Geregistreerd lid
De beloofde foto´s...
Nu ik ze nog eens van dichtbij bekeken heb zijn het toch vernuftige stijltjes.....ze zijn van hard kunststof, maar gaan naadloos over in de rubber rand waar de ramen van de deuren tegen vallen..

Let vooral niet op de offtopic details op de laatste foto, zoals m´n VCCW kentekenplaat die door reflectie door 2 ramen nog duidelijk op de foto staat, en de reflectie van de autostyle-mooie-vrouwen-poster op de deur
Met dank aan Teejay, die de foto´s gemaakt heeft...
Nu ik ze nog eens van dichtbij bekeken heb zijn het toch vernuftige stijltjes.....ze zijn van hard kunststof, maar gaan naadloos over in de rubber rand waar de ramen van de deuren tegen vallen..

Let vooral niet op de offtopic details op de laatste foto, zoals m´n VCCW kentekenplaat die door reflectie door 2 ramen nog duidelijk op de foto staat, en de reflectie van de autostyle-mooie-vrouwen-poster op de deur
Met dank aan Teejay, die de foto´s gemaakt heeft...
-
corduroy
- Geregistreerd lid
[quote="Daantje"]De beloofde foto´s...

hoi Daan,ik had je tekst nog niet gelezen,maar die poster zag meteen.....enne die lijstjes zien er keurig uit,ik print de fotos uit en ga bij van mossel langs,in tilburg toch?
groet roy

hoi Daan,ik had je tekst nog niet gelezen,maar die poster zag meteen.....enne die lijstjes zien er keurig uit,ik print de fotos uit en ga bij van mossel langs,in tilburg toch?
groet roy
-
corduroy
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
@Roy, Ik heb de lijstjes van van Mossel in Waalwijk....hier in tilburg doet Van Mossel alleen de verkoop (ze hebben niet eens een werkplaats) In Waalwijk zijn de lijstjes voor me besteld en geplaatst...
Maar misschien kan je de plaatselijke saabdealer ook overtuigen met de foto´s
(ze zijn overigens naar je onderweg)
@Sabrio, sorry geen idee of ze er ook zijn voor een classic
Maar misschien kan je de plaatselijke saabdealer ook overtuigen met de foto´s
@Sabrio, sorry geen idee of ze er ook zijn voor een classic
-
corduroy
- Geregistreerd lid
-
corduroy
- Geregistreerd lid
b stiltjes
hoi Daan,
bem ondertussen bij van Mossel aan de balie geweest,maar aangezien ik geen achternaam of kenteken wist konden ze me niet verder he;pen.misschien kun jij iets dootgeven aan mij,daan ga ik nog een keer langs met de foto's
groet roy
bem ondertussen bij van Mossel aan de balie geweest,maar aangezien ik geen achternaam of kenteken wist konden ze me niet verder he;pen.misschien kun jij iets dootgeven aan mij,daan ga ik nog een keer langs met de foto's
groet roy
-
Daantje
- Geregistreerd lid
-
corduroy
- Geregistreerd lid
b stijltjes
bedankt daan,
ik hou je op de hoogte,voorlopig ben ik met een kunststof spatel en ''dremel''of hoe heet zo'n stukje gereedschap een heel end gekomen,ik heb heel voorzichtig het rubber zover mogelijk losgetrokken en alle roest verwijderd,nu zit er primer op en wil ik het rubber vastzetten met zwarte raamkit,netjes aandrukken en dan maar is kijken.
ik ga ook nog met foto en kenteken bij van mossel langs,
groet en tot laterrrrr
ik hou je op de hoogte,voorlopig ben ik met een kunststof spatel en ''dremel''of hoe heet zo'n stukje gereedschap een heel end gekomen,ik heb heel voorzichtig het rubber zover mogelijk losgetrokken en alle roest verwijderd,nu zit er primer op en wil ik het rubber vastzetten met zwarte raamkit,netjes aandrukken en dan maar is kijken.
ik ga ook nog met foto en kenteken bij van mossel langs,
groet en tot laterrrrr