chiptunen
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: chiptunen
Ja die is te chippen maar het levert mijns inziens te weinig op!!
ze gaan uit van maximaal 10% vermogens winst als je alles op orde hebt.
dus uitlaat luchtfilter cat vervanger en chip zou in jouw geval 13 pk meer vermogen brengen.
tegen kosten 4 tot 6 hondert euro voor alleen de chip.
Je kan dan beter voor een 900 lpt gaan kijken die heeft een turbo en als je dan alleen al chipt kan het met een goede chip al zo'n 15% meer vermogen geven zonder verdere substantiele veranderingen. dan ga je meteen van 150 naar 185 pk!!
ze gaan uit van maximaal 10% vermogens winst als je alles op orde hebt.
dus uitlaat luchtfilter cat vervanger en chip zou in jouw geval 13 pk meer vermogen brengen.
tegen kosten 4 tot 6 hondert euro voor alleen de chip.
Je kan dan beter voor een 900 lpt gaan kijken die heeft een turbo en als je dan alleen al chipt kan het met een goede chip al zo'n 15% meer vermogen geven zonder verdere substantiele veranderingen. dan ga je meteen van 150 naar 185 pk!!
-
(R)ed
- Lid van verdienste
dan zal ik abuis zitten met de 9-3 ik ging er vanuit dat het zelfde motorenaanbod ook in de 900ng zou zitten.MXL schreef:de 900ng is volgens mij nooit geleverd met lpt motor
Maar de rest van het verhaal staat hiermee nog steeds!
-
B235R
- Lid van verdienste
kan wel, maar geef er geen geld aan uit geven tis zonde.clombart schreef:Weet er iemand of je de Saab 900 van 1995, atmosferische motor ook kan chiptunen? Wat de kostprijs is en hoeveel pk's je er uit haald?
-
clombart
- Geregistreerd lid
Zal dan maar sparen.....Mijn vorige was een Saab 9000I, dan één jaartje met een 9000I turbo, (turbodruk opgevoerd,maar veel problemen met chasis, abs..) nu een 900 Ng. Ik mis die 40 PK wel, maar ik rij op lpg en dan verlies je nog wel iets aan vermogen.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Je hebt natuurlijk wel de ng900 hpt, standaard 185pk. Met chipje snel zo'n 225pk.
-
Superwox
- Geregistreerd lid
Er is een 900 uit 1997 waar men een dikke 230 pk uit heeft weten te sleuren.
http://www.abbottracing.com/2003/index.htm
Maarrrrrrrrrrr dat zal een ongeloofelijke bak geld gekost hebben en ik betwijfel of zoiets lekker rijdt op gas en openbare weg..
Een turbo gaat een stuk eenvoudiger! (en is ook op gas leverbaar)
http://www.abbottracing.com/2003/index.htm
Maarrrrrrrrrrr dat zal een ongeloofelijke bak geld gekost hebben en ik betwijfel of zoiets lekker rijdt op gas en openbare weg..
Een turbo gaat een stuk eenvoudiger! (en is ook op gas leverbaar)