Nieuws over die Chevrolet
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Svvvenska
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
RobvH
- Geregistreerd lid
-
N2024
- Geregistreerd lid
Heb nu in de 9-7 gereden...
Vergeleken met mijn 9-3 Estate komt hij echt niet vooruit, maar rijdt daarentegen veel comfortabeler over verkeersdrempels e.d. Hij past niet in de garage en op de oprit blijft er geen looppad meer over. Het hoger zitten en hoger instappen vind ik wel comfortabel en de voorkant is echt wél mooi. Afwerking t.o.v. de 9-3 vind ik stukken minder, terwijl ik die van mijn 9-3 alweer minder vind als die van de vorige.
Vergeleken met mijn 9-3 Estate komt hij echt niet vooruit, maar rijdt daarentegen veel comfortabeler over verkeersdrempels e.d. Hij past niet in de garage en op de oprit blijft er geen looppad meer over. Het hoger zitten en hoger instappen vind ik wel comfortabel en de voorkant is echt wél mooi. Afwerking t.o.v. de 9-3 vind ik stukken minder, terwijl ik die van mijn 9-3 alweer minder vind als die van de vorige.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Dat is zo, maar ergens de komende weken gaat men daar een BPM verhoging op loslaten waarvoor je toch een echte "liefhebber" moet zijn om zo'n tempelier nog in je huishouden te willen hebben.sjoerdk schreef:Tja, elke exorbitant grote en zware auto met een dikke motor zuipt in de basis als een tempelier.verde900 schreef:De op handen zijnde "slurptax" zal dit boek snel helpen sluiten.
-
verde900
- Donateur

Dat is al weer bijgesteld naar 232gr voor benzines en 192 gr voor dieselswilleme 1 schreef:CO2-toeslag onzuinige auto's bij aanschafverde900 schreef:De op handen zijnde "slurptax" zal dit boek snel helpen sluiten.
Voor "zeer onzuinige" auto's wordt per 1 februari 2008 een CO2-toeslag ingevoerd. De toeslag bedraagt € 110 per gram CO2 uitstoot boven een bepaalde grens. Voor benzineauto's is de grens 240 gram per kilometer, voor dieselauto's 200 gram per kilometer. Bestelauto's zijn uitgezonderd van deze maatregel. Auto’s met een flinke CO2-uitstoot worden door deze maatregel vanaf 1 februari 2008 fors duurder
(die 9-7X 4.2 wordt dus +/+ € 19.860,-- aan extra BPM en zou daardoor dan incl. btw in één keer uitkomen op € 86.350,--)
SAAB is overigens niet oververtegenwoordigd in die tabel
-
verde900
- Donateur

Daaronder valt in principe vrijwel niets, mist tenzij je natuurlijk in zo'n lelijk citygedrocht wilt rijden.willeme 1 schreef:Halvering MRB voor zeer zuinige auto's
Voor "zeer zuinige" auto's wordt per 1 februari 2008 de motorrijtuigenbelasting (MRB) gehalveerd. Als zeer zuinig worden aangemerkt benzineauto's met een CO2 uitstoot van maximaal 110 gram/km en dieselauto's met een CO2 uitstoot van maximaal 95 gram/km.
Een gasauto heeft geen lagere CO2 uitstoot, de benzinewaarde is daar leidendwilleme 1 schreef:hoe ligt dat nu met lpg , heeft dat minder CO2 uitstoot ? en wordt dat gehonoreerd ?
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Waarom worden bestelauto's nou weer gespaard? Wat is dat voor iets belachelijks! In die busjes liggen tegenwoordig de dikste diesels, ze zijn numero 1 op de lijst met bumperklevers en ga zo maar door! Lekker CO2 de lucht in pompen, kan jou het schelen, de baas betaalt. Belachelijk gewoon.
Zo, nu weer even kalmeren
-
verde900
- Donateur

idd, daar worden zelfs diesels zonder roetfilters onaangetast gelaten.De Flok schreef:Waarom worden bestelauto's nou weer gespaard? Wat is dat voor iets belachelijks! In die busjes liggen tegenwoordig de dikste diesels, ze zijn numero 1 op de lijst met bumperklevers en ga zo maar door! Lekker CO2 de lucht in pompen, kan jou het schelen, de baas betaalt. Belachelijk gewoon.
Het milieu is duidelijk "geel kenteken" gerelateerd