soft top failure ergens halverwege
-
virjinz
- Geregistreerd lid
soft top failure ergens halverwege
Weet iemand raad ?
Zowel bij het openen en het sluiten van de kap stopt het mechanisme even wanneer het ongeveer op 45° staat. Op de SID komt dan ook de melding soft top failure.
Het volstaat om de knop even te lossen en dan opnieuw te bedienen.
Alle tips zijn meer dan welkom!
Kristof
Zowel bij het openen en het sluiten van de kap stopt het mechanisme even wanneer het ongeveer op 45° staat. Op de SID komt dan ook de melding soft top failure.
Het volstaat om de knop even te lossen en dan opnieuw te bedienen.
Alle tips zijn meer dan welkom!
Kristof
-
maurice1970
- Geregistreerd lid
-
marcel5002
- Geregistreerd lid
Re: soft top failure ergens halverwege
Ik heb precies hetzelfde gehad,
Oplossing, olie bijvullen cabriodak, deze bevind zich achter de achterbank.
Deze naar voren klappen en zwarte u bekleding verwijderen, dan plaat met een aantal 13 boutjes los maken, plaat met olie tankje kantelen en vullen met speciale olie bij koperen bout.
Je kunt het oliepeil controleren door in de kofferbak achterin met een lampje door een gaatje te kijken om het niveau te bepalen.
Gr,
Oplossing, olie bijvullen cabriodak, deze bevind zich achter de achterbank.
Deze naar voren klappen en zwarte u bekleding verwijderen, dan plaat met een aantal 13 boutjes los maken, plaat met olie tankje kantelen en vullen met speciale olie bij koperen bout.
Je kunt het oliepeil controleren door in de kofferbak achterin met een lampje door een gaatje te kijken om het niveau te bepalen.
Gr,
-
virjinz
- Geregistreerd lid
-
marcel5002
- Geregistreerd lid
In de kofferbak tegen de achterwand (rugzijde achterbank), zwarte dopjes/drukkers weghalen van vloer/wand tapijt en met een klein lampje door het gaatje kijken naar niveau (even in de achterbak kruipen)
Het type olie weet ik niet, heb een beetje bij de saab dealer gehaald, het is wel speciale olie.
Beetje laat andwooord, maar ben weggeweest.. misschien is het al opgelost.
Het type olie weet ik niet, heb een beetje bij de saab dealer gehaald, het is wel speciale olie.
Beetje laat andwooord, maar ben weggeweest.. misschien is het al opgelost.
-
geert9000
- Geregistreerd lid
Het probleem dat hier beschreven gaat niet samen met dat er te weinig olie in het reservoir zit. Maar dat er een microswitch van het scharniersysteem van de kap helemaal verplooid is.
Als je deze vervangt is het probleem verholpen.
De switch vind je langs de linkerkant van de wagen, juist achter de achterste bekleding van de passagier. Als je daar goed ziet zie je de microswitch zitten die moet vervangen worden.
Als je deze vervangt is het probleem verholpen.
De switch vind je langs de linkerkant van de wagen, juist achter de achterste bekleding van de passagier. Als je daar goed ziet zie je de microswitch zitten die moet vervangen worden.
-
PJJ
- Geregistreerd lid
soft top failure
Ik weet niet zeker of ik nu regelmatig een zgn rooftop failure of een softtop failure heb - (is er eigenlijk wel een verschil?). Ook mijn dak blijft reglematig even op 45gr staan als ik het dak open. Het viel me op dat dit juist op het moment was dat de laatste knik van het dak moest komen. (het scharnierpunt zo'n beetje boven achterraam en voorraam). Het lijkt net of dat punt even blijft plakken. Heb de oppervlakten gereinigd en weg was het probleem.
-
hank01
- Geregistreerd lid
ik had op een gegeven moment ook dat probleem; bleef hangen en afhankelijk van de stand van de auto.
ik heb toen het olie niveau gechecked en bleek ongeveer een 1.5cm onder min te zitten. ik heb toen olie bijgevuld, en probleem was, voor mij, opgelost. Daar heb ik een foto reportage van gemaakt, zie handleidingen
ik heb toen het olie niveau gechecked en bleek ongeveer een 1.5cm onder min te zitten. ik heb toen olie bijgevuld, en probleem was, voor mij, opgelost. Daar heb ik een foto reportage van gemaakt, zie handleidingen
-
virjinz
- Geregistreerd lid
-
hank01
- Geregistreerd lid
-
virjinz
- Geregistreerd lid
Dag samen,
wou nog even melden dat het probleem opgelost is. Even de (uitstekende) doorgenomen tutorial van Hank01 en aan de slag.
Na het bijvullen (busje GM olie bij de dealer gehaald, 500ml voor €11.97) liep het nog wat stroef maar dat probleempje was de wereld uit na een mini-dosis olie op de scharnierpunten.
Groetjes!
Kristof
wou nog even melden dat het probleem opgelost is. Even de (uitstekende) doorgenomen tutorial van Hank01 en aan de slag.
Na het bijvullen (busje GM olie bij de dealer gehaald, 500ml voor €11.97) liep het nog wat stroef maar dat probleempje was de wereld uit na een mini-dosis olie op de scharnierpunten.
Groetjes!
Kristof
-
hank01
- Geregistreerd lid
-
sanderje
- Geregistreerd lid