Foto's!

1985-1987
Plaats reactie
Jessy
Geregistreerd lid

Foto's!

Bericht door Jessy » ma 27 dec, 2004 23:12

Eindelijk een paar foto's gemaakt & in de fotogalerij gezet. :) Meer en betere komen eraan zogauw de pekel een beetje weg is en ik dus een betere "ambiance" kan opzoeken.

Intussen zijn we alweer 500km verder sinds de APK en sta ik weer eens versteld van deze machine.... vanaf het moment dat ik hem uit z'n 6 maanden durende winterslaap heb gehaald heeft hij het perfect gedaan: start en loopt als een zonnetje en verliest geen druppel olie of andere vloeistoffen. Alles doet het gewoon, ook de koplampwissers! (Dat hij een wissertje mist maakt hem niks uit, niet zeuren maar wissen :P )

En wat me nog het meest verbaast is de stilte.... zelfs bij hoge snelheden, *niks*. Geen trillingen, geen rammeltjes, geen piepjes... alleen het geluid van de motor en bij het optrekken dat typische zoemende geluid...

*stapt nu van roze wolkje af*

Maar bij nadere inspectie zie ik toch wel wat 10 jaar Amsterdams parkeergedrag en vandalisme met deze auto heeft gedaan :cry: Van de mysterieuze deuk boven het achterlicht, naar de gescheurde wielkast, tot de diepe krassen in de lak waar het motorkapembleem eraf gesloopt was.

Ik wil een huis met een garage :evil:

Anyway, overspuiten staat bij deze dus ook op het "to do" lijstje. Tot ik zover ben, zal mijn Saabje helaas ietwat gehavend door het leven moeten gaan ("I've been parked in Amsterdam for 10 years, and am still alive to tell about it")

Gelukkig kan genieten van het motorgeluid ook mèt deukjes :D

Hannes
Forum Admin

Re: Foto's!

Bericht door Hannes » ma 27 dec, 2004 23:20

Ziet er leuk uit, de US turbo's staan hem ook goed.

groeten

Hannes

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 27 dec, 2004 23:21

kek stuurtje!

p.s. die plekjes zou je eigenlijk wel bij moeten werken om erger te voorkomen.

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » di 28 dec, 2004 0:47

@Hannes: thanks 8) Dopjes worden ook binnenkort bijgekleurd, ziet het er weer wat netter uit.

@Verde900: sommige plekjes kan ik zelf bijwerken (zoals de roestplek bij de bumper) en dat ga ik dus zsm doen voor zover ze dreigen "door" te roesten. Helaas zitten er ook een paar flinke deuken hier en daar (sommige ook met lakschade), en zitten er bovendien werkelijk over de hele auto krassen tot op het metaal (ik stond er echt even versteld van toen ik ze allemaal in kaart had gebracht).

Op dit moment neig ik er dus een beetje naar om de hele auto maar te laten uitdeuken/overspuiten...

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 28 dec, 2004 10:54

Was het stuur een optie of heb je die er zelf bij gekocht? Ziet er nog aardig goed uit, leuk inderdaad met die andere velgen.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 28 dec, 2004 11:03

Jessy schreef:@Hannes: thanks 8)
Op dit moment neig ik er dus een beetje naar om de hele auto maar te laten uitdeuken/overspuiten...
Ja maar dan is het voordeel van een 90 cheapo rijden in ene keer helemaal weg. :cry: Spuiten gaat je zeker 1000 euro kosten. Moet je een zwarte bijklusser zien te vinden.

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » di 28 dec, 2004 12:27

Ziet er nog best uit.
Die plekken zijn overigens goed bij te werken.

Succes.

Groet,

Jacco.

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » di 28 dec, 2004 19:42

@gele aero:

Dat stuur zat er al op 8) Vind het eigenlijk een best mooi stuur, alleen de claxon is wel goed mikken.

@ralph12:

Cheapo is aanlokkelijk... maar originale is het uiteindelijke doel. Mijn bedoeling is om deze auto rustig aan terug te brengen tot "mint condition".

@josephine:

Ik heb al vaak onder de strip gekeken omdat deze er (bij voorkeur midden in de wasstraat :roll: nog een reden om dat maar niet meer te doen) vrij makkelijk afvalt. Geen roest te zien gelukkig. Plan is om alle strips er binnenkort af te halen, waar nodig te vervangen door gave exemplaren, de randen van de wielkasten te tectyleren en dan alles weer terug lijmen.

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » di 28 dec, 2004 19:46

Jessy schreef:@gele aero:

Dat stuur zat er al op 8) Vind het eigenlijk een best mooi stuur, alleen de claxon is wel goed mikken.

@ralph12:

Cheapo is aanlokkelijk... maar originale is het uiteindelijke doel. Mijn bedoeling is om deze auto rustig aan terug te brengen tot "mint condition".

@josephine:

Ik heb al vaak onder de strip gekeken omdat deze er (bij voorkeur midden in de wasstraat :roll: nog een reden om dat maar niet meer te doen) vrij makkelijk afvalt. Geen roest te zien gelukkig. Plan is om alle strips er binnenkort af te halen, waar nodig te vervangen door gave exemplaren, de randen van de wielkasten te tectyleren en dan alles weer terug lijmen.
hallo,

Welke lijm kun je er dan het beste voor gebruiken?
Is bij mijn 90 nog niet aan de orde overigens.
Ik dacht altijd dat die sierranden op een een of andere manier zijn op geperst.

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » di 28 dec, 2004 19:58

Hmmm...

De reden dat ik aan lijmen denk, is dat er laatst een stuk strip losgekomen is aan de achterzijde van een wielkast. Dus niet zo'n grote strip aan de zijkant, maar een kleintje achterin de kast. In deze strip zat bij mij zwart, een beetje montagekit-achtig, spul. Het leek een beetje op wat er ook onder mijn spoiler zit. Vandaar dat ik dacht aan lijmen/kitten, maar dan krijg je ze er idd niet meer af...

Zou je ze dan zó kunnen persen/klemmen dat ze blijven zitten?

Edit: linkerportier onder het rubber: check voor 1 prachtige roestplek :D Ben er denk ik op tijd bij...

Plaats reactie