Afkeer tegen de gevestigde orde.

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Afkeer tegen de gevestigde orde.

Bericht door Henk-Jan » wo 05 sep, 2007 20:53

De laatste tijd (lees: het laatste jaar) heb ik een beetje een afkeer ontwikkeld tegen de gevestigde orde en de rages die woeden in autoland. Ik weet niet zeker of het te maken heeft met SAAB, en randzaken daaromheen... maar het lijkt mij logisch van wel. Enkele zaken die ik helemaal zat ben:

- de constante groei van de grootte van de grille
- de gedachte dat alles maar "dik" moet zijn
- de overvloed aan lijnen op auto's
- powersaloons (de nieuwe RS6 is de druppel)
- hot-hatches
- volumemodellen
- die LED's bij die protserige Audi's

... en wellicht nog veel meer. * zucht *

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 05 sep, 2007 20:53

De nieuwe RS6, kwijl :D BMW 130i, VW Golf R32, Ford Focus ST, pakt u ze allemaal maar in!

Audi's Single Frame grill vind ik nog steeds mooi (behalve die van de Allroad Quattro, net een bbq...)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 05 sep, 2007 20:54

Dus daarom blijf jij de komende tijd nog maar even fietsen :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 05 sep, 2007 20:58

Lekker fietsen houdt de geest fris. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 05 sep, 2007 20:59

Henk-Jan schreef:Lekker fietsen houdt de geest fris. :wink:
Daar zit wat in, maar na bijna 5 jaar in de warmere maanden naar school fietsen heb ik het wel eens een keer gezien :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 05 sep, 2007 21:01

In de regen is pas erg. :P

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 05 sep, 2007 21:02

Henk-Jan schreef:In de regen is pas erg. :P
Dan reis ik altijd met de trein en de tram, paraplu mee :D

Maar sportief dat jij toch naar school fietst dan! Ik moet namelijk 12 km fietsen...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 05 sep, 2007 21:05

sjoerdk schreef:De nieuwe RS6, kwijl :D BMW 130i, VW Golf R32, Ford Focus ST, pakt u ze allemaal maar in!

Audi's Single Frame grill vind ik nog steeds mooi (behalve die van de Allroad Quattro, net een bbq...)
Wat heb ik een klote baan...
Vandaag gereden in een A6 (snel, niet de RS6), BMW 330i, VW Golf TFSI (of hoe ze dat ding noemen) S-Max 2.5T, Stilo gebeuren (blegh) en een mooie Oranje Focus ST 8) Ja die laatste, blijft een briljante wagen.

Derhalve kun je je wel indenken dat ik mij niet geheel in het standpunt van Henk-Jan kan vinden.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Re: Afkeer tegen de gevestigde orde.

Bericht door nelfrikandel » wo 05 sep, 2007 21:06

Henk-Jan schreef:- die LED's bij die protserige Audi's

Ik kan me wel vinden in dit gevoel... Die ledjes vind ik uitermate irritant. Ik denk dat die heel heel heel hinderlijk schitteren in het donker op een natte weg. En het soort mensen dat deze opties op een auto neemt, of het soort auto koopt waar dit soort dingen standaard op zijn, reken maar dat die daan aan moeten ook, op regenachtige avonden...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 05 sep, 2007 21:08

taaffert schreef:
sjoerdk schreef:De nieuwe RS6, kwijl :D BMW 130i, VW Golf R32, Ford Focus ST, pakt u ze allemaal maar in!

Wat heb ik een klote baan...
Vandaag gereden in een A6 (snel, niet de RS6), BMW 330i, VW Golf TFSI (of hoe ze dat ding noemen) S-Max 2.5T, Stilo gebeuren (blegh) en een mooie Oranje Focus ST 8) Ja die laatste, blijft een briljante wagen.

Derhalve kun je je wel indenken dat ik mij niet geheel in het standpunt van Henk-Jan kan vinden.
M'n vader heeft een tijdje geleden gereden in een Audi A6 3.0 TDI Quattro met 280 pk (getuned), snel :shock: :shock: :shock:

Ik kan me dus ook niet vinden in het standpunt van Henk-Jan :lol:
als rechtgeaarde autoliefhebber

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 05 sep, 2007 21:11

@ Sjoerd; 2,5 kilometer door de "stad". :P

@ Nelfrikandel; Tsja, bij de 9-3 vind ik het wel aardig, maar dat komt omdat dat niet zo'n volumemodel is, én veel petjes dan ze niet op hun Golfjes gaan maken.

@ Taaf & Sjoerd; Het gaat mij er niet enkel om dat ze snel zijn. Tuurlijk 300pk is leuk, een Aero is super. Maar het gaat nu werkelijk nergens meer over. En hot-hatches haat ik omdat je er nu opeens mee dood gegooid wordt.

Van dit soort dingen, áls ik überhaupt een rijbewijs zou hebben, krijg ik echt het gevoel om een 90 + Carb te hebben, zo heerlijk simpel. :wink:

Willy en Peter
Geregistreerd lid

Re: Afkeer tegen de gevestigde orde.

Bericht door Willy en Peter » wo 05 sep, 2007 21:11

nelfrikandel schreef:
Henk-Jan schreef:- die LED's bij die protserige Audi's

Ik kan me wel vinden in dit gevoel... Die ledjes vind ik uitermate irritant. Ik denk dat die heel heel heel hinderlijk schitteren in het donker op een natte weg. En het soort mensen dat deze opties op een auto neemt, of het soort auto koopt waar dit soort dingen standaard op zijn, reken maar dat die daan aan moeten ook, op regenachtige avonden...
Daarnaast zijn ze van mening dat de linkerbaan van de snelweg exclusief voor hen is. :evil:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 05 sep, 2007 21:14

Dan zou ik vooral niet met die vrienden van ons (en de eigenaren van de snelle Audi diesel) gaan praten Jos :lol:

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » wo 05 sep, 2007 21:37

Henk-Jan schreef: Van dit soort dingen, áls ik überhaupt een rijbewijs zou hebben, krijg ik echt het gevoel om een 90 + Carb te hebben, zo heerlijk simpel. :wink:
Hier een medestander. Soms mis ik mijn oer-900 8v. die had maar 1 optie: Stuurbekrachtiging, verder he-le-maal niets. Niet eens wieldoppen. Maar wel een rechte neus zonder zilveren grill. En rood velours hoerenkastbekleding, lekker vaal ook al. En van dat Amerikaans-roodbruine plastic in de deuren, passend bij het velours-rood. Zo gaaf.

Buurman heeft een 504, zoo lekker stijlvol, daar hoef je ook niet harder dan 100 mee. (Hoef ik met de mijne ook niet maar nodigt toch uit)

Veel, heel veel rolmopsen tegenwoordig op de weg, ook bij euro 30.000+. Sorry hoor, een Ford ST, FSI of GTI of wat dan ook, is gewoon 'nie cool'.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 05 sep, 2007 21:48

Henk-Jan schreef:Van dit soort dingen, áls ik überhaupt een rijbewijs zou hebben, krijg ik echt het gevoel om een 90 + Carb te hebben, zo heerlijk simpel. :wink:
Kijk en daar kan ik mij dus zeker in vinden.
Ik miste mijn eerste 900C ook, vandaar dat ik een 99 Carbje heb gekocht. Het is zo heerlijk onthaasten in die wagen (in de drie uur dat ik er in heb kunnen onthaasten ;))

En jullie snappen er allemaal niks van, een Focus ST is zóó geil, die vijfcilinder, die turbo, het bochtenwerk, de velgen :devil_shades:

Plaats reactie