met de blauwe platen naar het buitenland

1967-1980
Plaats reactie
hoptille
Geregistreerd lid

met de blauwe platen naar het buitenland

Bericht door hoptille » vr 07 sep, 2007 9:14

ik vroeg me af of ik ook een NL-sticker moet hebben als ik met mijn blauwe nummerplaten naar het buitenland ga.

zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken als ik met de oldtimer naar het buitenland ga?

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » vr 07 sep, 2007 9:28

Je moet ten alle tijden een NL sticker hebben als je naar het huitenland gaat, ook met de gele platen.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 07 sep, 2007 9:29

Ulwembu schreef:Je moet ten alle tijden een NL sticker hebben als je naar het huitenland gaat, ook met de gele platen.
daar geloof ik niks van

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 07 sep, 2007 9:40

Officieel wel, officieus niet. (lekker vaag..)

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 07 sep, 2007 10:03

De GAIK platen geven aan uit welk land je komt, volgens mij is daarmee de plicht een NL sticker (volgens bepaalde eisen en afmetingen) te voeren komen te vervallen.
Natuurlijk heeft een blauwe plaat (afgezien van keurmerk en leeuw) geen opvallende NL aanduiding en geldt de stickerplicht nog steeds.
Let wel op dat de blauwe plaat in het buitenland altijd herkend hoeft te worden als een geldige plaat. Ook de taxiplaten schijnen nog wel eens voor verwarring te zorgen.
Cornell

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » vr 07 sep, 2007 13:30

Helaas is die regel dus niet komen te vervallen.

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » vr 07 sep, 2007 19:48

sb153b heeft gelijk. Volgens RDW:

Invoering GAIK
De invoering van GAIK is gestart per 1 februari 2000 en is op 1 februari 2003 afgerond. Iedereen moet op dit moment dus nieuwe kentekenplaten op zijn voertuig hebben zitten. Door de invoer van de nieuwe platen is de NL sticker (binnen de EU-landen) komen te vervallen. In elke GAIK kentekenplaat staat namelijk het land afgebeeld.

Over het voeren van de nl-sticker als je blauwe platen voert is kan ik nergens een verplichting vinden. Het verdiend wel aanbeveling om de sticker dan op je auto te hebben.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 07 sep, 2007 23:16

sabo schreef:
Over het voeren van de nl-sticker als je blauwe platen voert is kan ik nergens een verplichting vinden. Het verdiend wel aanbeveling om de sticker dan op je auto te hebben.
Daarvoor gelden nog steeds de oude regels (eigenlijk zijn deze nooit veranderd, enkel de bepaling van de GAIK-platen is toegevoegd), land van herkomst dient duidelijk herkenbaar te zijn, dus bij blauwe platen zeker een NL-sticker (en dan ook nog volgens bepaalde formaten en plaatsing). Heb het toevallig enige tijd geleden eens nagevraagd, kan alleen het mailtje niet meer vinden, mailbox vast weer iets te rigoureus opgeruimd.

Gr,

Dennis

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » za 08 sep, 2007 17:58

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 08 sep, 2007 19:15

Afbeelding

hoi margreet deze is van metaal bij de kevershop 9 euro en van alle bouwjaren te bestellen

het bijbehorende deel om het plaatje aan je bumper te bevestigen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor div bumpers of smaken , kosten alle 10 euro , komen 5 euro verzendkosten overheen

mvg bert

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » za 08 sep, 2007 21:08

Ik vind dat persoonlijk best een fraaie oplossing!

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 08 sep, 2007 21:15

Margreet schreef:Ik vind dat persoonlijk best een fraaie oplossing!
Ik ook, was al op zoek naar iets dergelijks, weet nu waar ik moet zijn.

Jaartal vind ik nu weer niet echt zo nodig, maar op zich wel aardig, maar volgens mij mag dat officieel weer niet.

Buitenlandse agenten kunnen soms behoorlijke azijnpissers zijn als ze niets anders kunnen vinden. Mijn vader had eens een heel beschaafde NL-sticker op de Volvo (is gelukkig verstandig geworden, inmiddels staat er een 9-3 op de oprit) zitten, deze voldeed volgens de heren niet aan de eisen, was te klein, niet goed zichtbaar (was zo'n uitgeneden grijs model) en daar zou hij wel even een bekeuring voor krijgen. Nu gaat mijn vader altijd goed voorbereid op reis....
Hij stapt uit, pakt een levensgrote witte NL sticker en plakt deze over de oude heen. Daar konden ze niets op zeggen.... maar hij kreeg wel het advies om deze maar gewoon te laten zitten.....

Sindsdien behoort zo'n sticker tot de standaard uitrusting van mijn auto....

Gr,

Dennis

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 08 sep, 2007 21:42

Jaartal vind ik nu weer niet echt zo nodig, maar op zich wel aardig, maar volgens mij mag dat officieel weer niet

zijn er ook zonder

Afbeelding

mvg bert

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 10 sep, 2007 15:25

Ik vind die met een 'B' erop persoonlijk mooier :lol: .

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 06 okt, 2007 15:31

[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/10/27809284761.jpg[/img][/img]

de kwaliteit is goed , heb hem nu ook voor mijn nieuwe nog te restaureren saab 96 1970 besteld . lijkt me mooi op een chromen bumper

op de zwarte bumper leek het niet

mvg bert

Plaats reactie