Artikel op Bizz.NL over nieuwe 9-3 en Magreet Dolman

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » do 20 sep, 2007 15:05

Tenfour schreef:
Pearl Aero schreef:Wat pas echt leuk zou zijn, is als die Margreet eens hard op de motorkap van de Saab genomen wordt! Doggy-style! En inderdaad door Hans Teeuwen of zo! :D
:roll:
We hebben het hier toch over Dolman, nietwaar? :wink:
En we hebben het over Teeuwen, dus geen probleem, die gaat wel los.

robertw schreef:kunnen we niet een you-tube filmpje maken met een counter-reclame? is wel de goden verzoeken, maar nog wel meer reclame voor het merk saab. wat hebben we nodig?

1. 1 x Saab 9-3 model 2008 (effe proefritje organiseren)
2. 1 x fake MD (ik?)
3. 1 x fake Dries Roelvink (in gele zwembroek)
4. 1 x camera m/v (+ geluids m/v)
5. 1 x regiseur (euse)
6. x x hoop lol

Valt te organiseren toch?

/rw
Punt 3: Die moeite kunnen we ons besparen, de echte Roelvink komt wel opdraven voor 3 tientjes en een fles zonnebrand.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 20 sep, 2007 17:30

waxle schreef:Binnen advertising gaat het voor een groot deel over 'of er over gepraat wordt'..
Het kan natuurlijk ook akelig verkeerd uitpakken als mensen het te letterlijk nemen; het Buckler effect, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die besluiten al dan niet een auto te kopen op basis van een spotje met Margreet Dolman....
Als je dit nou eens in het extreme zou trekken, stel dat SAAB een spotje had gemaakt met Adolf Hitler ipv Dolman, dan zou heel NL het er over hebben, maar zou SAAB dan nog één auto verkopen?

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 20 sep, 2007 17:36

Prachtig, al die commotie. SAAB heeft bereikt dat het weer over de tong gaat. Persoonlijk ben ik ook niet erg gecharmeerd van MD, maar de beschreven vervolgdelen van de campagne gaan me te ver in haar richting. Het zou meer moeten gaan over de sterke punten van SAAB, gebracht door een -net als SAAB- ingetogen persoonlijkheid. Ik zit te denken aan Rik v/d Westelaken....

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 20 sep, 2007 18:35

72sonett-III schreef:Het kan natuurlijk ook akelig verkeerd uitpakken als mensen het te letterlijk nemen; het Buckler effect, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die besluiten al dan niet een auto te kopen op basis van een spotje met Margreet Dolman...
Tja, maar het Buckler effect mag geheel bijgeschreven worden op het konto van Youp, natuurlijk... 'k Denk dat dat (Voorlopig althans) nog niet een vergelijkbare situatie is. Ik denk dat het effect van Dolman wat dat betreft meer een glimlach dan een enorme afkeer teweeg zal brengen.
72sonett-III schreef:Als je dit nou eens in het extreme zou trekken, stel dat SAAB een spotje had gemaakt met Adolf Hitler ipv Dolman, dan zou heel NL het er over hebben, maar zou SAAB dan nog één auto verkopen?
Nou nee... hoewel de Kever een geesteskind van AH was en één van de meest succesvolle wagens allertijden is gewoden... ;)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 20 sep, 2007 22:07

Geert-Jan schreef:
tanisha schreef:ik vind het wel leuk heb vanmiddag een reklame op de radio gehoord en er kostelijk om gelachen
en laten we eerlijk zijn er zitten al veel te veel zuurpruimen achter het stuur van een saab ik vind dat die mensen maar een toyota moeten kopen heb je ook een reden om zuur te kijken
Tanisha, Ik snap je humor en je posting niet. Die reklame is gewoon waardeloos. Wie vind dat MD type nou leuk?

De commentaren zijn volledig terecht, als je dat niet snapt, stel ik voor dat je onmiddellijk afstand van je Saab doet.
voel je niet zo aan gesproken!
ik doel op de lease rijders die je in de file niet eens aan kijken dat zijn de zuurpruimen waar ik het over heb.
en wat mijn humor betreft ik vind de reklame leuk en het is zeker weer iets anders als andere reclames van wat voor merk auto dan ook en daar kan ik zeker niet om lachen!
maar als je het imago van je auto echt zo belangrijk vindt koop dan iets met een ster!

Plaats reactie