Voor alle Saab cabrio rijders
-
tenhallers
- Geregistreerd lid
Bericht
door tenhallers » di 07 dec, 2004 10:19
Red Arrow schreef:zoals geschreven past mist minimale aanpassing ook een set van de CC.
Is toch makkelijker te vinden.
Enkl de airflowbumper biedt mogelijkheid tot ingebouwde x-tralampen.
Geert
Met als nadeel dat je intercooler in het geval van de FPT's uit de wind word gehaald!!
Hee, da's een interessant.. Zou dit kunnen verklaren dat de temperatuur meter in zomer/ herfst op hoog-normaal staat?
Olivier
-
Geert
- Geregistreerd lid
Bericht
door Geert » di 07 dec, 2004 23:06
Staat trouwend ook in de airflow montagehandleiding.
Als je trekhaak hebt en in warmer klimaat rijdt zijn de x-tralampen niet toegestaan. Met Automaat ook niet.
Best wel grappig vindt ik.
Maar onder normale last mag je dat niet merken. Dan is er ook iets anders niet pluis.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht
door (R)ed » wo 08 dec, 2004 0:01
Geert schreef:Staat trouwend ook in de airflow montagehandleiding.
Als je trekhaak hebt en in warmer klimaat rijdt zijn de x-tralampen niet toegestaan. Met Automaat ook niet.
Best wel grappig vindt ik.
Maar onder normale last mag je dat niet merken. Dan is er ook iets anders niet pluis.
Nee want buiten je intercooler zet daar ook je olie koeler!!
-
Geert
- Geregistreerd lid
Bericht
door Geert » ma 13 dec, 2004 22:41
Ja dat weet ik ook, maar de temperatuurnaald hangt aan het koelwater.
De oliekoeler is er om de warmte die in de olie komt af te voeren. Deze toegevoerde warmtehoeveelheid is bij de automaat natuurlijk veel hoger en bij sleepwerk ook. Dus de oliekoeler probeert dicht bij de bron al een remedie te zijn.
Wanneer je je temperatuurnaald ziet omhoog gaan bij 'normaal' gebruik in de zomer kan naar mijn mening niet alleen het een beetje uit de wind nemen van de oliekoeler de oorzaak zijn. Hij wordt niet verpakt of zo. Een LPT zonder LLK zie je ook niet zo plots warmer lopen bij goede waterkoeler als een FPT met LLK.
De waterkoeler is vele malen groter en heeft een vele malen grotere koelkapaciteit dan de oliekoeler. Voor de olie zo warm wordt dat in het water zo voelbaar iets gebeurt dat de naald naar boven gaat moet de olie zeer warm worden ( ook dat duurt relatief lang daar olie ivm water slecht warmte geleid). Dan mag je met kortere levensduur van vele komponenten rekenen.
Je watersysteem moet dat aankunnen zonder dat de naald boven komt. Anders is je koeler op zijn einde aan het gaan.
-
Coolbreeze
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coolbreeze » vr 07 jan, 2005 0:10
Die grijze ng 900 Aero is van mij

. Ze is helemaal origineel en komt inderdaad uit Italië. Ook de skirts zijn dus origineel. Deze versie is alleen nooit in Nederland geleverd. Er stond er een paar maanden geleden ook één te koop bij Potze in Ter Apel. Voorzover ik weet en van mijn Saabgarage heb gehoord zijn er niet veel van gemaakt.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Bericht
door Wouter » vr 07 jan, 2005 0:38
Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe Saab. Ik ben erg benieuwd hoe die skirtset er in het echt uitziet. Maar het doet het uiterlijk zeker goed. Bedoel je met origineel ook echt origineel Saab?
Groeten, Wouter.
-
Coolbreeze
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coolbreeze » vr 07 jan, 2005 0:56
Hoi Wouter,
Ja, volgens garage (Joel in Groningen) is het origineel. Enne dank voor felicitatie! Elke kilometer is weer een genot.....
Groet, ook van een Wouter
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » vr 07 jan, 2005 2:11
koning!
ben niet zop´n fan van een NG900 maar dit is hét bewijs dat ik er naast zit. 185 pk aan boord denk ik? Full options, leer, audio, 16", airco/acc etc etc?
ben erg fan van een classic aero (en weer niet van een classic red arrow maar dit terzijde) mede door de subtiele spoilerset... en laat de jouwe dat ook hebben; in de goede kleur.
Mag ik vragen hoeveel km en wat je er voor betaald hebt?
In ieder geval; u is een benijdenswaardig saabrijder... geniet ervan! Als je tzt wat meer foto's heb laat ze aub zien op de fotogallerij
gr'z
Willem - ook groninger (van origine en weer in spé)
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » vr 07 jan, 2005 7:51
Coolbreeze schreef:Die grijze ng 900 Aero is van mij

. Ze is helemaal origineel en komt inderdaad uit Italië. Ook de skirts zijn dus origineel. Deze versie is alleen nooit in Nederland geleverd. Er stond er een paar maanden geleden ook één te koop bij Potze in Ter Apel. Voorzover ik weet en van mijn Saabgarage heb gehoord zijn er niet veel van gemaakt.
Euh je hebt deze gekocht bij automobili superlegera? Leuk wagentje idd.
-
Coolbreeze
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coolbreeze » zo 09 jan, 2005 19:57
Inderdaad gekocht bij Automobili en RDW-keuring klaar laten maken bij Janse in Apeldoorn (Vandaar dat injectie haar kent?. Ben je wel lief voor haar geweest?)
Ik heb er 5.200 euro, exclusief inruil 900 classic en reparaties bij Janse, voor betaald (met toen ruim 140.000 op de teller). Nu weer wat verder in de buidel getast, o.a. 4 nieuwe banden maatje 205/50/16Z.
Valt nog mee niet?
Overigens, m'n oude 900 classic staat nu bij automobili te koop. Het is die 900c (niet uit 1988, moet zijn 1991)
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » zo 09 jan, 2005 20:06
Ik heb haar met liefde gerepareerd. En proefgereden. Er is aardig wat aan verspijkerd alvorens je haar hebt kunnen ophalen.
Waren die P-zero rosso's zo slecht?
-
Coolbreeze
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coolbreeze » zo 09 jan, 2005 20:12
Ja, toen ze op de brug stond zagen we noodstop (brand)plekken op de voorbanden zitten en het profiel aan de binnenkant van de banden was redelijk weg. En veiligheid boven alles dacht ik, dus 4 nieuwe erop. Die Zero Nero's waren nieuw erg duur, dus maar Vikings erop gezet, wel zo Zweeds. Kijken of ze bevallen.
Wat vond je er verder van?
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » zo 09 jan, 2005 20:14
Nette auto. En nadat ie was uitgelijnd reed ie ook een stuk beter als ervoor.
-
Coolbreeze
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coolbreeze » zo 09 jan, 2005 20:17
Dat niet uitgelijnd zijn zal dan de oorzaak van die kale binnenkant wel zijn geweest. Wel goeie garage trouwens die Janse, ook erg vriendelijk behandeld daar. Thanx voor je goeie zorgen!
-
Geert
- Geregistreerd lid
Bericht
door Geert » ma 10 jan, 2005 11:43
Coolbreeze schreef:, dus maar Vikings erop gezet, wel zo Zweeds. Kijken of ze bevallen.
Viking is een brand van Continental. Helemaal niets Zweeds meer...