LPG inbouw
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
LPG inbouw
Ik overweeg voor woon-werk verkeer de trein in te ruilen voor de auto. Gezien de afstand (110 km) wordt dit erg duur als ik op benzine ga rijden. Voor mijn 9000 zou gasinbouw (LPi) een investering van ruim € 2.500,- betekenen. Dit vind ik fors, hoewel het zich op den duur wel terugverdient. Als 2e auto hebben we in het gezin een VW Golf II uit 1992 met een 1.6 carburateur (55 Kw). Volgens mij moet gasinbouw bij deze veel goedkoper kunnen.
Deze auto heeft slechts 165.000 km gereden, dus wat dat betreft hoeft het ook geen belemmering te zijn. Iemand een idee wat gasinbouw bij een oudere carburateurmotor moet kosten?
Deze auto heeft slechts 165.000 km gereden, dus wat dat betreft hoeft het ook geen belemmering te zijn. Iemand een idee wat gasinbouw bij een oudere carburateurmotor moet kosten?
-
verde900
- Donateur

Re: LPG inbouw
bobkoppert schreef:Ik overweeg voor woon-werk verkeer de trein in te ruilen voor de auto.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Re: LPG inbouw
De prijs van gasinbouw is toch voornamelijk de arbeidsuren? In een golfje van 92 met carb zou je een ouderwetse verdamperinstallatie kunnen gooien, maar je houdt geen spat bagageruimte over, of je staat om de andere dag te tanken (met 110km per dag), en ik denk dat je nog altijd 1500 a 2000€voor de inbouw kwijt bent. Er zijn hier 9000 rijders die recent LPi hebben ingebouwd en 2100 a 2250 hebben betaald daarvoor, en dan ga je die 110Km per dag in veel meer luxe en veiligheid doen... Ik zou het wel weten, gas in de 9000 en cruizen (welk jaar is je 9000, wie weet kun je wel G3, is nog voordeliger)bobkoppert schreef:Ik overweeg voor woon-werk verkeer de trein in te ruilen voor de auto. Gezien de afstand (110 km) wordt dit erg duur als ik op benzine ga rijden. Voor mijn 9000 zou gasinbouw (LPi) een investering van ruim € 2.500,- betekenen. Dit vind ik fors, hoewel het zich op den duur wel terugverdient. Als 2e auto hebben we in het gezin een VW Golf II uit 1992 met een 1.6 carburateur (55 Kw). Volgens mij moet gasinbouw bij deze veel goedkoper kunnen.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
ik heb laatst bij een 99 twin carb installatie in laten bouwen voor 950 (1 carb 900) euro, en alhoewel afwerking over het algemeen netjes en verzorgd, zijn er 2 zaken die mij gereserveerd doen zijn jegens aanbevelen :
- "nazorg" -- in mijn geval door hun eigen falen foutief de 2 carb logica aansluiten, en vervolgens na correct her-aansluiten mij afschepen met verhalen dat de verdamper afstelling dan niet gewijzigd hoeft. (lang verhaal) terwijl dat wel zou moeten. afstellen deden ze niet zelf, maar elders - hadden ze geen zin in natuurlijk.
- slordige loop van de gasleiding langs de dorpel. je denkt dat het mooi zit, tot je de krik een keer wil gebruiken.
- "nazorg" -- in mijn geval door hun eigen falen foutief de 2 carb logica aansluiten, en vervolgens na correct her-aansluiten mij afschepen met verhalen dat de verdamper afstelling dan niet gewijzigd hoeft. (lang verhaal) terwijl dat wel zou moeten. afstellen deden ze niet zelf, maar elders - hadden ze geen zin in natuurlijk.
- slordige loop van de gasleiding langs de dorpel. je denkt dat het mooi zit, tot je de krik een keer wil gebruiken.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Dat komt met inflatie dan toch op ongeveer hetzelfde neer, of niet soms?bobkoppert schreef:Voorzover ik weet is gasinbouw bij een carburateurmotor veel simpeler - en dus goedkoper - dan bij moderne injectiemotoren. Bij klassiekers hoor je nogal eens dat je voor zo'n € 1.000,- LPG kunt laten inbouwen. In de goeje ouwe tijd (jaren '70 en '80) kostte dat een paar honderd gulden.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Heb even gekeken naar de tarieven van de wegenbelasting: voor een Golf (850 kg) betaal je op jaarbasis (Noord-Holland) op benzine/G3 (dat laatste theoretisch) € 164,- en op gas € 520,-! Gaat dus een ruime factor 3 overheen!
.
Het gekke is dat de 9000 op benzine/G3 op jaarbasis € 772,- kost, en op gas € 1.268,-! Is nog geen factor 2!
Kunt u mij nog volgen?
Het gekke is dat de 9000 op benzine/G3 op jaarbasis € 772,- kost, en op gas € 1.268,-! Is nog geen factor 2!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid