35L per 100km

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rolfil
Geregistreerd lid

35L per 100km

Bericht door rolfil » ma 08 okt, 2007 21:17

Mijn sid display geeft opeens een verbruik aan van tussen de 22 L en 35 L per 100 km, daar ik maar zeer weinig rij in mijn 900ng cabrio van "96, heb ik het dus nog niet via mijn tank niveau kunnen checken, maar ik mag toch hopen dat mijn sid display/computer defect is? mischien is er iemand bekend met dit probleem, hoor het graag.

Groet

Rolf

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: 35L per 100km

Bericht door 72sonett-III » ma 08 okt, 2007 21:22

rolfil schreef:Mijn sid display geeft opeens een verbruik aan van tussen de 22 L en 35 L per 100 km...
Pixels in de display stuk zodat het lijkt op 22/35 ?
viewtopic.php?t=8596

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » di 09 okt, 2007 19:52

Pixels inderdaad stuk, maar toch goed te lezen nog, geeft wel delgelijk dit verbruik aan.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 09 okt, 2007 20:38

rolfil schreef:Pixels inderdaad stuk, maar toch goed te lezen nog, geeft wel delgelijk dit verbruik aan.
In onze '95 900SE geeft de SID meestal 9,4 - 10 l/100 km aan. Je hebt natuurlijk ook nog gewoon je benzinemeter...

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » vr 12 okt, 2007 21:27

Ja, klopt en ik heb vandaag eindelijk stuk kunnen rijden om te controleren, en in het begin inderdaad weer tot 35 L per 100km, later zakte het verbruik gelukkig wel degelijk als ik heeeel rustig reed, maar heb toch het idee dat het verbruik ineens veel hoger ligt als normaal, die 9,5 of 10 ltr haal ik echt van geen kanten meer, voorheen wel.Wat zou het benzine verbruik zo op kunnen drijven?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 13 okt, 2007 0:02

Is het een turbo of een i?

Van invloed kan zijn, slechte bougies, slechte ontsteking, vies luchtfilter.
Maar of dat het verbruik zo op kan drijven als je zegt lijkt me sterk.

Leg het probleem eens aan een dealer voor. Wellicht kan deze met de diagnose apparatuur een fout constateren. Lijkt me een snellere en goedkope re optie dan nog lang met dat verbruik door te rijden.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 13 okt, 2007 8:38

hey
lamda sonde ? die een verkeerde waarde opgeeft
maar dat is normaal met de ck melding
ach ik denk maar wat mee
mvg werner

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » za 13 okt, 2007 10:37

We gaan het maar eens ff uitzoeken, in iedergeval bedankt voor jullie reactie's

Gr.Rolf

cédric
Geregistreerd lid

Bericht door cédric » zo 14 okt, 2007 22:57

Mijn 900 Ng cabrio van 97 heeft ook altijd een gemiddeld verbruik van ongeveer 14l /100 km...

Zou ik ook eens bij een dealer langsgaan hiervoor ?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 14 okt, 2007 23:14

cédric schreef:Mijn 900 Ng cabrio van 97 heeft ook altijd een gemiddeld verbruik van ongeveer 14l /100 km...

Zou ik ook eens bij een dealer langsgaan hiervoor ?
Als je je auto normaal gebruikt, zou ik ze ook maar eens bezoeken.

kojak58
Geregistreerd lid

Bericht door kojak58 » do 08 nov, 2007 15:04

hallo , de mijne 2300SE16V Cabrio verbruikt gemiddeld 9,5 liter , autostrade 7,2 l/100 en id de stad ongeveer tss de9,5 en de 10,5 MAX , vraag me af waar het verschil zit , denk in het voetje? Moet wel zeggen dat ik hem nooit abnormaal in toeren jaag

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » do 08 nov, 2007 21:55

Nee aan mn voetje ligt het niet, ben dat namelijk de laatste tijd fanatiek ah uitproberen, laat zelfs de turbo niet inkomen, maar kom ín '"de stad"niet onder de 12.5, ga ik dan de snelweg op dan zakt ie niet onder de 12,1, reset(clear)ik echter voordien, rij ik op de snelweg met gemak 9.5 L, dus vraag me nog steeds af of het niet gewoon aan die computer kan liggen, maar ik ben geen techneut.Had dit in het verleden dus niet, maar waar het aan ligt...?

cédric
Geregistreerd lid

Bericht door cédric » do 08 nov, 2007 22:44

Ik heb net hetzelfde !
Het enige verschil is dat die van mij geen turbo is.

Plaats reactie