35L per 100km
-
rolfil
- Geregistreerd lid
35L per 100km
Mijn sid display geeft opeens een verbruik aan van tussen de 22 L en 35 L per 100 km, daar ik maar zeer weinig rij in mijn 900ng cabrio van "96, heb ik het dus nog niet via mijn tank niveau kunnen checken, maar ik mag toch hopen dat mijn sid display/computer defect is? mischien is er iemand bekend met dit probleem, hoor het graag.
Groet
Rolf
Groet
Rolf
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: 35L per 100km
Pixels in de display stuk zodat het lijkt op 22/35 ?rolfil schreef:Mijn sid display geeft opeens een verbruik aan van tussen de 22 L en 35 L per 100 km...
viewtopic.php?t=8596
-
rolfil
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
rolfil
- Geregistreerd lid
Ja, klopt en ik heb vandaag eindelijk stuk kunnen rijden om te controleren, en in het begin inderdaad weer tot 35 L per 100km, later zakte het verbruik gelukkig wel degelijk als ik heeeel rustig reed, maar heb toch het idee dat het verbruik ineens veel hoger ligt als normaal, die 9,5 of 10 ltr haal ik echt van geen kanten meer, voorheen wel.Wat zou het benzine verbruik zo op kunnen drijven?
-
Erik
- Lid van verdienste
Is het een turbo of een i?
Van invloed kan zijn, slechte bougies, slechte ontsteking, vies luchtfilter.
Maar of dat het verbruik zo op kan drijven als je zegt lijkt me sterk.
Leg het probleem eens aan een dealer voor. Wellicht kan deze met de diagnose apparatuur een fout constateren. Lijkt me een snellere en goedkope re optie dan nog lang met dat verbruik door te rijden.
Van invloed kan zijn, slechte bougies, slechte ontsteking, vies luchtfilter.
Maar of dat het verbruik zo op kan drijven als je zegt lijkt me sterk.
Leg het probleem eens aan een dealer voor. Wellicht kan deze met de diagnose apparatuur een fout constateren. Lijkt me een snellere en goedkope re optie dan nog lang met dat verbruik door te rijden.
-
werli
- Donateur (2x)

-
rolfil
- Geregistreerd lid
-
cédric
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
kojak58
- Geregistreerd lid
-
rolfil
- Geregistreerd lid
Nee aan mn voetje ligt het niet, ben dat namelijk de laatste tijd fanatiek ah uitproberen, laat zelfs de turbo niet inkomen, maar kom ín '"de stad"niet onder de 12.5, ga ik dan de snelweg op dan zakt ie niet onder de 12,1, reset(clear)ik echter voordien, rij ik op de snelweg met gemak 9.5 L, dus vraag me nog steeds af of het niet gewoon aan die computer kan liggen, maar ik ben geen techneut.Had dit in het verleden dus niet, maar waar het aan ligt...?
-
cédric
- Geregistreerd lid