Bij mijn vorige auto een Saab 9000 tankte ik zo af toe super loodvrij.
Is het voor mijn 9-5 ook aan te raden of zijn de motoren zo afgesteld dat het niet meer hoeft.
Euro loodvrij of super loodvrij.
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: Euro loodvrij of super loodvrij.
Ik raad je aan om enkel loodvrij in de 9-5 te doen, staat meer uitleg in de handleiding. Op het tankklepje staat duidelijk USE UNLEADED FUEL ONLY
Het waarom moet ik je echter schuldig blijven, schadelijk voor de cat misschien?
Het waarom moet ik je echter schuldig blijven, schadelijk voor de cat misschien?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Hij heeft het niet over loodhoudende benzine; die is inderdaad schadelijk voor de kat. Heb je een katvervanger of geen kat. dan is het mogelijk om loodhoudende benzine te tanken, maar liever niet natuurlijk 
Hij heeft het in dit geval over euro 95 en 98. Enkel een ander octaangehalte; 98 is altijd beter en in duitsland is nu ook V-Power octaan 100 te krijgen
Ik tank bijna altijd 98 (schijnt voor de oudere turbomotoren beter te zijn) maar zo nu en dan is er geen 98 te krijgen bij een pomp
en gaat er wel 95 in...
Dus het mag wel maar moet niet...
98 houdt de kleppen koeler en is een schonere brandstof. Het geeft ook iets meer vermogen / trekkracht (vooral in bergachtige gebieden is het raadzaam 98 te tanken)
Hij heeft het in dit geval over euro 95 en 98. Enkel een ander octaangehalte; 98 is altijd beter en in duitsland is nu ook V-Power octaan 100 te krijgen
Ik tank bijna altijd 98 (schijnt voor de oudere turbomotoren beter te zijn) maar zo nu en dan is er geen 98 te krijgen bij een pomp
Dus het mag wel maar moet niet...
98 houdt de kleppen koeler en is een schonere brandstof. Het geeft ook iets meer vermogen / trekkracht (vooral in bergachtige gebieden is het raadzaam 98 te tanken)
-
Marc
- Lid van verdienste
I rest my case...
Ik ben blijkbaar gestopt met lezen na het woord super

Wat dit geval betreft, tank ik altijd 98, is in the long run goedkoper.
Ik ben blijkbaar gestopt met lezen na het woord super
Wat dit geval betreft, tank ik altijd 98, is in the long run goedkoper.
-
kolst007
- Geregistreerd lid
Kijk, samen komen we er wel uit.
Thanks.
Thanks.
-
Marc
- Lid van verdienste