Algemeen Apple topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
MacGriffin
Geregistreerd lid

Bericht door MacGriffin » di 30 okt, 2007 22:06

Hoi Thisafternoon,

Klinkt lekker - niet helemaal mijn muziek, maar zou nie weglopen tijdens concert. :-) Dream Theater in Oct heb ik helaas gemist; zat aan de andere kant van de wereld. ;-)
Thisafternoon schreef:Het is zeker geen Dream Theater :) Veel 'organischer', geen over de top spierballenwerk met maatwisselingen. Het heeft soms wat weg van (oude) Pink Floyd of Ozric Tentacles vertelde iemand me (OT ken ik zelf niet).

http://youtube.com/solidsys
Te geniaal is ie. Ik kan m nie meer volgen.
Thisafternoon schreef:Vai is overigens geniaal, ben een grote fan. Afgelopen zomer heb ik em nog in de Melkweg gezien. Heerlijk :) Wat hij als gitarist doet overtreft alles en iedereen, en ook zichzelf.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 30 okt, 2007 22:47

Sander schreef: Om niet te spreken van de 1e generatie Dual 2.7 GHz G5......... en zo traag in Illustrator (stukje tekst wijzigen kost toch al snel 10-15 sec.).
Helaas zijn ze pas over een jaar weer aan vervanging toe.

Maar dit terzijde (toch ff wat frustraties kwijt :) )
Bakkie koffie met flink veel suiker erin doet wonderen voor zo'n ouwe bak.

Lache trouwens dat er wat Apple enthousiastelingen hier zitten. (Zou mezelf zeker geen fanaat willen noemen.)
jelger schreef:wonderlijk spul van Mac. Het doet eigenlijk, in weerwil van de fanatiek religieuzen, eigenlijk hetzelfde als MS Windows.
Als dat zo is dan doet een Starlet ook hetzelfde als je kekke 900 turbo. Ik vind Apple (het bedrijf zelf) soms zelf wel wat M$ trekjes vertonen, maar da's wat anders.
jelger schreef:neemt niet weg dat het volgende notebook best wel eens een Apple kan worden. ik vind dat oplichtende toetsenbord (en wat meer fratsen) toch wel eeeeeerg cool.l
En dat kan ik je dan zeker aanbevelen. En ik kan het weten: Heb ervaring met zowel M$ als Linux/BSD als Apple, what the hell, zelfs met Mainframes. Van Linux/BSD vind ik het zo prettig dat je altijd wel een hacker kan vinden die je probleem al eens opgelost heeft, van Apple is het cool 1) alles het gewoon doet en 2) dat je er graag mee wilt werken. En dat heb ik met PC nooit gehad.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 31 okt, 2007 1:13

plafundum: ik refereerde aan de haperende systemen.. :wink:
ik verwacht overigens dat een starlet mij net zo weinig in de steek laat als de 900 Turbo's die ik heb bereden. inderdaad.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » wo 31 okt, 2007 1:55

jelger schreef:plafundum: ik refereerde aan de haperende systemen.. :wink:
ik verwacht overigens dat een starlet mij net zo weinig in de steek laat als de 900 Turbo's die ik heb bereden. inderdaad.
Aha. Grappig, mensen om mij heen hebben altijd meer last van haperende systemen dan ik. Zowel M$ als Apple. (Even afkloppen)

En ja, als je puur kijkt naar 'van A naar B gaan' doet een Starlet hetzelfde, maar zo werkt de vergelijking niet, en volgens mij denk jij er net zo over. :wink:

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 31 okt, 2007 8:19

Ik had gisteren op m'n werk op het 2 maanden oude HP Windows apparaat een "Unknown error" (jaja, daar kun je echt wat mee!) en steeds vastlopers, is echt geen werken, hele middag zoet geweest met 1 documentje updaten... IT wist uiteindelijk na veel gedoe niks beters te verzinnen dan maar alles opnieuw te installeren, echt fijn...

M'n Mac geeft ook heus wel eens een error hoor, maar dan staat er nog altijd wel bij wat de error nou is.... en het werken is me nog nooit onmogelijk gemaakt.... alles opnieuw installeren heb ik nog nooit hoeven doen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 01 nov, 2007 11:45

Op de HP nx6125 van mijn baas installeerde ik XP: Geluidskaart, videokaart netwerkaansluiting werden niet herkend. Na het plaatsen van een PCM/CIA-netwerkkaart en met behulp van mijn iBook, kon ik drivers van de HP-site halen om het werkend te krijgen. De laptop was van 2005, dus tenminste in SP2 had het compleet kunnen zijn. Maar nee hoor. Hele middag weg door dat "gepruts" en ander werk blijft liggen.

Ubuntu Linux daarentegen herkent alle hardware vlekkeloos. Zodra we de printer en scanner daarmee aan kunnen sturen, gaat Windhoos helemaal het kantoor uit.

Het is daarnaast ook asociaal dat bij aanschaf van een nieuwe laptop (van desktops weet ik dat niet zeker) je verplicht wordt om weer te betalen voor een nieuwe Windhooslicentie.

Je betaald onterecht als je Unix of Linux wilt gaan draaien en onterecht als je (want dat recht heb je) je reeds eerder gekochte XP licentie van je ouwe laptop op je nieuwe wilt gaan gebruiken. Dit zijn maffia-praktijken!
Dit is de doorslaggevende reden dat we een gebruikte laptop hebben aangeschaft. Anders werden we weer voor €140 extra genaaid. NB: De oude laptop (koop geen Acer) is na ruim een jaar afgeschreven door een defect HD-controller op het moederbord. Maar natuurlijk hadden we ook het recht gehad om de laptop - als die nog gewerkt had - te verkopen zonder OS.

Het blijven "eivormige boomvruchten", die lui van Microschoft.

robertw

Bericht door robertw » do 01 nov, 2007 15:09

effe een vraag van een apple-leek, maar kan leopbeest ook op een gloednieuw dual-proc AMD systeem draaien? Het schijnt toch Intel compatible te zijn?

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » do 01 nov, 2007 15:51

Neen, het is wel gelukt om Leopard op pc's te installeren met een specifiek soort Intel processor... Dat was al erg lastig, maar op een AMD processor zal t zeer waarschijnlijk niet gaan...

Apple verkoopt graag computers, liever dan software...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 01 nov, 2007 18:41

Misschien is het de moeite waard om via een torrent-download het toch eens op een AMD te proberen. Windhoos kan ook op beide processoren draaien, of wordt daar bij de installatie gecheckt wat het type processor is?

Je kunt het allicht proberen, je AMD zal er niet van ontploffen. En er zijn mensen die OS X 10.4 al wel succesvol op een AMD draaien; zie:

http://www.theinquirer.net/en/inquirer/ ... n-amd-cpus

en instructie on how-to vind je hier:

http://andrej.racchvs.com/archives/2005 ... -hardware/

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 26 nov, 2007 16:25

Sinds 1983 mac user. Kom veel op locaties alwaar Windooze gebruikt wordt. En da's niet altijd even prettig.

Paar weken geleden in de UK een aantal lezingen gegeven aan conculega's over nieuwe technologieen binnen rapid response security systems..... (sponsored by M$, jawel).
Sta dus op toneel, valt de M$ Vista doos uit waarop mijn verhaal staat. Niet meer aan den praat te krijgen....
Tot groot vermaak van de hele zaal mijn trouwe 13" Black MacBook uit tas geplukt, aangesloten op de video troep, en voila, lopen met die hap.....

M$ lui waren WEL blij met mijn redding, NIET blij met prominent oplichtende Apple merk in het donker op het toneel (gniffel).

Zonder enig probleem upgrade naar Leopard gedaan op de coreduo, EN op mijn broodtrommeltje (MacMini 1.42 Ghz PPC).

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » ma 26 nov, 2007 18:42

moehaha te gek!

Ik heb weer een gefrustreerde dag achter n pc achter de rug, alles liep in de soep vandaag... nu lekker achter mn mac, een verademing :)

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 27 nov, 2007 1:36

Jaja, onze zwarte 13.3" MacBooks zijn toch kekke bakkies he? Tis mijn eerste mac, maar ook de eerste PC waar ik gewoon met plezier achter zit...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 27 nov, 2007 1:38

Sinds afgelopen woensdag draait de SAMSUNG CLP-300N ook onder Ubuntu. Samsung heeft een UnifiedLinuxprinterdriver die vele van hun printers ondersteund onder Ubuntu 7.10

We zijn nu weer dichter bij het dumpen van Wincloset. Woensdag de HP-scanner, nog wat databases converteren en Bill is out-the-windows.

Weet iemand ook hoe ik een password-entry in Keychain (OS X) kan modificeren, zodat de application op unknown komt te staan?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 27 nov, 2007 10:50

Steve-O schreef:Weet iemand ook hoe ik een password-entry in Keychain (OS X) kan modificeren, zodat de application op unknown komt te staan?
applications > utilities > keychain acces... staan al je entries en kun je ze dmv. het rootpassword zichtbaar maken. Koekje eitje gebakje.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » di 27 nov, 2007 12:28

Hihi nics, cool verhaal :lol:

Ik werk nu voor m'n werk met een web based applicatie van een bepaalde vendor en die lui ondersteunen gewoon alleen maar Internet Explorer, niks anders. Dat is toch niet meer van deze tijd?! Ik heb het geprobeerd, maar het werkt echt niet.

Het "voordeel" is dat ik nu gewoon niet thuis kan werken, al zou ik het willen.

Plaats reactie